Må søke om å beholde bloggen 😳

Nylig, her i begynnelsen av måneden slet jeg masse med bloggen min, og jeg fikk som svar etter å ha henvendt meg til blogg.no’s support, at problemene vil løse seg selv etterhvert som de har fått overført alle blogg.no’s blogger fra Blogspot til WordPress. Altså blogg.no holdt på å skifte plattform fra Blogspot til WordPress.

For min del gikk ikke dette skiftet av plattform smertefritt. Jeg hadde utrolig masse tekniske problemer fra å ikke kunne poste innlegg, til at leserne mine ikke kunne se innleggene mine, linker som ikke fungerte og blogginnlegg som forsvant. Jeg har skrevet rundt 60 email fram og tilbake med support. Nylig dukket et blogginnlegg jeg la ut under skifte-prosessen opp på bloggen min, omsider etter flere uker, men enda er ikke alt i orden. Når jeg legger ut innlegg dukker det opp tall i bloggen som jeg ikke har skrevet, noen ganger er det vanskelig å redigere, og jeg opplever at noen ganger er det variert størrelse på bokstavene i blogginnlegg-avsnittene. Noen ganger er det noe galt med linkene, og ofte når jeg skal logge inn i bloggen går det ikke. Der man klikker inn på «logg inn» er borte. Jeg må inn på siden til blogg.no flere/mange ganger før «logg inn» dukker opp.

Jada, og alt dette er forsovet greit fordi det blir gradvis bedre og enklere faktisk. Selv om det tok veldig lang tid og var veldig ødeleggende for bloggen å komme hit. Endringen av plattformen burde vært bedre planlagt og mer kompetent slik at det hele kunne gått mer «smooth». Men det som er det verste er at selv etter alle meldingene fram og tilbake med blogg.no’s support så ble jeg ikke gjort klar over at jeg må likevel søke om å kunne få fortsette hos blogg.no. Og at det er ikke alle som får godkjent søknaden.

Dette ble jeg gjort klar over gjennom en annen blogg jeg leste, og for et par dager siden sendte jeg support melding og spurte om dette er tilfelle. Ja det er tilfelle. Man må søke om å få fortsette hos blogg.no. De som ikke søker mister bloggen sin i april sammen med de som får avslag på søknaden. I dag fikk jeg tilsendt denne søknaden, jeg har fyllt ut og sendt inn. Svaret får jeg på nyåret.

Hva hvis jeg får avslag? Det kan jeg vel umulig få? Uff, dette er ikke moro å vente på. «Liker ikke!!».

Følg Bunny Trash på Facebook: Link!!

#blogg #bynnytrash #blogging #blogg.no #blogger #bloggere #blogspot #plattform #endring #wordpress #support #email #søknad #mail #hvaskjer

 

 

8 kommentarer
    1. Hmm…..dumt at du har måttet slite så enormt da 🙁
      Jeg har selv forstått det sånn at det er de som ikke har blitt flyttet som blir slettet og som må søke. Så jeg satser på at jeg ikke blir slettet, uten å ha fått beskjed om det. Merkelig opplegg hele denne greia, og masse info, og feil-info ute og går.
      Jeg håper å ikke behøve å søke. Og om det er sånn at alle må søke, da forsvinner det mange blogger, for jeg tror ikke mange har hørt akkurat den varianten.

      Lykke til med søknaden 🙂

      1. Jeg trodde som du først, men så fikk jeg beskjed om at alle må søke og vedlagt et søknadsskjema. Håper dette går greit, jeg blogger hver dag, har gjort i flere år, synd om det skulle bli ødelagt..

    2. ALLE må ikkje søke, men de som utgjør 85-90% av trafikken får fortsette uten å søke. Når du søker er det ikkje bare lesertallet som blir vurdert, men også innholdet på bloggene blir vurdert. Ingen blogger blir slettet og de som ikkje får fortsette får me enn nok tid til å ivareta bloggen eller overfør den til f.eks wordpress utenom blogg.no.

      For meg ser det jo ut for at bloggen din nå er oppe å går her på blogg.no? Det vil vel si at den er godkjent vil eg tro.

      1. Det kan jo selvfølgelig være at jeg har misforstått no, men da er det virkelig på grunn av dårlige forklaringer fra de ansvarlige. Og som du sier så ser det jo ut som alt er i orden med min blogg, men hvorfor blir jeg da tilsendt et søknadsskjema?!

        Takk for at du faktisk beroliger meg litt, stikk innom igjen anytime 👍

    3. Jeg tror ikke helt på deg her. Hvor er dokumentasjonen? Skal det kun være de som sender mail tiil suppor som får vite om det? Da får du legge ut mailen og søkeskjema her. Dette virker bare veldig spesielt. Skal jeg som har blogget i over ti år plutselig få alt slettet?

      1. Jeg trodde først du hadde ordlagt deg litt feil når du nærmest kaller meg en løgner, men når du følger opp med at du ønsker dokumentasjon, altså link til nevnte blogg, tilgang til mine over 60 email i dialog med blogg.no support, og evt screenshot av tilsendt søknadsskjema, så synes jeg det er litt frekt. Det er forskjell på å si at man ikke tror på noen, og å si til noen at man tror de kan ha misforstått. Og det kan hende, her har som sagt vært mye rot fram og tilbake. Jeg er på blogg.no og jeg er på blogglisten topp 50. Alt ser jo greit ut utenfra. Men da skjønner jeg som sagt ikke hvorfor jeg har fått tilsendt søknadsskjema. Enig med deg at alt dette virker spesielt. Jeg har uansett sendt inn søknadsskjemaet. Just in case 😜

    4. Hei igjen!
      Nei du, nå beklager jeg så mye. Det var virkelig ikke meningen. Jeg skrev pga at jeg er engstelig for egen fremtid med blogg og da trenger jeg noe svart på hvitt for å forstå. Det var ikke for å ta deg på noen måte. Jeg kontakter heller support selv 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg