Mattilsyn, innvandring og veggdyr – søndag i Drammen!

Det har hendt en del ganger over tid nå at jeg har vært på Desi Grill en pakistansk restaurant i Tollbugata og spist etter en fuktig lørdagskveld på byen her i Drammen. Det gjorde vi ikke denne helga etter at stedet fikk surmunn av Mattilsynet sist fredag. Det ble også varslet om at folk kunne bli alvorlig syke av maten.

Siden det har skjedd flere ganger hos Desi Grill så har jeg bestemt meg for å ikke spise der mer. God saus og mye mat for pengene til tross, så synes jeg ikke det er verdt risikoen å bli alvorlig syk. Surmunnen har hengt på døren der hele helga. For at folk skal unngå å se det har de holdt dørene der fysisk åpne hele helga. Noe jeg tenker heller ikke bra da dette er på et hjørne i et kryss hvor biler kjører.

Mammaen min er på besøk og i går søndag ettermiddag gikk vi Tollbugaten til og fra Lykke Bingo. Da passerte vi Desi Grill og observerte kunder som gikk inn og ut, dørene som var åpne slik at skiltet fra Mattilsynet ble skjult.

Det ble noen spill på bingoen, og som alltid blir man underholdt av innvandrere som steller til bråk. Enten det er romfolket som slår i spilleautomater eller stjeler kaffe. Eller det er muslimer som opptrer hissig og aggressivt fordi de har spilt bort pengene sine. Noen ganger kan det bli direkte ubehagelig å sitte der. Bingo er ikke som i gamle dager.

I går kom en afrikansk muslimsk innvandrer inn der. Jeg kjenner til han blant annet fra et besøk på pakistanske Palmen Pub hvor han den kvelden hadde blitt personlig invitert av daglig leder. Jeg husker han uttalte at han hadde lyst å «kutte strupen på» en annen gjest. Da snuppen min og jeg gjorde daglig leder på Palmen oppmerksom på dette ble det blåst bort med at «vi skulle bare visst hvordan han hadde hatt det i landet han kom fra, stakkar». Dette var i november i fjor, da bestemte vi oss for å ikke gå innom Palmen mer, vi har ikke vært der hittil i år.

Jeg vet også om andre episoder der denne muslimske afrikaneren har gjort seg til kjenning av politiet. Uansett, denne mannen har nylig blitt utvist fra bingoen etter å ha fått tilsnakk fra en ung dame som jobber der. Han tålte ikke å bli tilsnakket av en kvinne, og ble da fysisk voldelig og hun har blåmerker. I går skulle han altså diskutere utvisningen med daglig leder, da hun ba han gå nektet han. Det var meget forstyrrende for spillet. Han var som alltid respektløs og ufyselig.

Etter bingoen stoppet vi på No.1 Sushi i Tollbugata for å få noe mat med oss hjem. Der fikk vi tilfeldig vite av noen at flere leiligheter i bygget har blitt plaget med Veggdyr som har spist på beboerne om natta. Skadedyrkontrollen har vært i flere leiligheter, en kostbar affære.

Dette har vært et problem siste par årene i området da både gjester og ansatte på de nærmeste pubene på Strømsø har vært veldig utsatte med inn- og utførsel av disse grusomme insektene. Det er tydelig at pubene er en fellesnevner for et gjengående problem.

Videre på hjemturen står et titalls biler parkert rett ved Tollboden hotell i Tollbugata. Biler som tilhører romfolket. Bilene står fast der for tiden, og romfolket bor i disse bilene. I går stekte de mat bak i en av bilene, de grillet på grøntarealet tilhørende boligblokken ved siden av. Noen meter bortenfor satt en av dem og bæsjet under busken.

Alt dette kalles for «berikelse» av mange nordmenn, jeg fatter det ikke. Jeg synes det er utrygt og ekkelt. For noen år siden snakket min mamma om at hun var fristet til å flytte fra nordnorge og ned hit til Drammen. Den tanken tror jeg hun har slått fra seg nå. Jeg er bare glad hun ikke var ute og spaserte med oss den dagen vi passerte en av romfolkets biler ved hotellet i Tollbugata.

Bilen hadde vinduer og dører åpne og en av disse mennene lå bak og onanerte.

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#tollbugata #veggdyr #desigrill #strømsø #sportspub #palmen #innvandring #berikelse #lykkebingo #flytogpassasjen #vold #kriminalitet #skadedyr #drammen

12 kommentarer
    1. Jeg går fordi der daglig og har aldri opplevd noe av det her. Har noen oppfattelser av Drammen som overhode ikke stemmer. Hvorfor flytter du ikke hvis du ikke liker deg her?

      1. Men da passerer vi jo hverandre sikkert ofte, du får stoppe meg neste gang, så kan vi ta en prat om alt hva du ikke ser.. virker på meg som synet ditt er selektivt, hvor har jeg feks skrevet at jeg ikke trives i Drammen??? Og hvis/om det var tilfelle, hvor skulle jeg liksom da flyttet??

        1. Jeg tror vi to har svært lite å snakke om. Har sett deg flere ganger. Har lest en del av innleggene dine, bor selv i Drammen, men kan på ingen måte kjenne meg igjen i det du skriver.

          1. Hva skulle du kjent deg igjen i da?? Jeg skriver jo ikke om deg. Jeg har skrevet om Desi grill, det er jo også skrevet om i lokalavisen, og skiltet henger enda på døren der. Bilene til romfolket står på rekke og rad og har gjort det flere uker nå. Gå på bingoen og spør jenta om blåmerkene, ring skadedyrkontrollen om veggdyrene. Selv om du er uvitende og går med skylapper betyr ikke at disse tingene ikke har skjedd eller ikke eksisterer.

    2. jeg elsker Drammen, byen i mitt hjerte. Stolt av å være herfra, men jeg syns det blir mer og mer trist å gå rundt å se ungdomsgjenger som herjer på alle døgnets tider. Stort sett innvandrerungdom. I tillegg til stadig mer romfolk, spesielt nå som sommeren er på anmarsj. Nei, før i tida var det noen byorginaler og noen rusmisbrukere som man gikk omveier for, men det var nå bare noe av sjarmen med Drammen… nå derimot… hvordan klare å rydde opp i problemene? Ikke vet jeg..

      1. Jeg er ikke fra Drammen, men jeg elsker Drammen. Utviklingen på byen siste 20 årene er fantastisk. Promenaden langs elven, bystranda, Fjordparken. Flotte torg og fritidsaktiviteter for alle aldre. Beliggenheten i forhold til reiser og konserter er helt konge. Alt dette og mer til veier mer enn innvandringen og kriminaliteten og det negative bybildet moskeer og romfolkkaravaner utgjør. Men får det fortsette som det har gjort blir problemet større og verre, og da er plutselig ikke Drammen den samme flotte byen lengre. Folk må bevisstgjøres og slå i bordet, virkelig si i fra for å stoppe dette. Kunnskap er makt, og en må stemme riktig ikke bare ved stortingsvalg, men også med kommune og fylkesvalg.

    3. Etter nesten 40 år i byen jeg er født og oppvokst i, klarte jeg endelig å manne meg opp til å flytte derfra. Takk gud for det. Skulle gjort det for lenge siden. Selv om det materialistisk sett har blitt fint der har Drammen aldri vært et større høl enn det er nå om dagen. Selv andre muslimer og innvandrere generelt som har bodd der like lenge sier det samme.

      1. Flyttet også ut etter noen år v runtom/tolbugata. For en befrielse og komme vekk fra det hølet

    4. Det er mye rart i Drammen. All verdens spillelokaler virker som en magnet for muslimer og alle andre folk. Kan fort bli bråk der så det er godt man har ansatte som passer på. Bingo og ande spill er sosialt men det er mange som blir helt hekta, men blir neppe bedre hvis man forbyr slike steder. Det har skapt endel arbeidsplasser. Bra at mattilsynet sjekker spisesteder, har oppdaget mye rart.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg