Min verden virker ikke lengre 😂

Jeg er blogger, dette har jeg holdt på med så lenge at det er en blitt en del av meg. Jeg fant faktisk ut for ikke så lenge siden at det første blogginnlegget jeg postet var i september 2010. Så når vi begynner å nærme oss slutten av dette året så blir det Bunny Trash 12-års jubileum!! Hvis jeg da enda er på plattformen her, så lover jeg at det blir en markering, glitter og bling-bling, kanskje blir det mer bloggflax og små overraskelser? 😜

Link: Er det andre veteraner her?

Akkurat nå blir jeg bare oppgitt av tanken på å ikke blogge, jeg vil slutte når det passer meg, ikke på grunn av omstendigheter som skal ta avgjørelser for meg. Ikke for å sutre og klage, men jeg er noe frustrert her jeg sitter. For min intensjon er ikke å slutte med blogging, tvert imot så er planen «å rope høyere»!

Linken til bloggen min har slått seg vrang på Facebook og Instagram. Ikke at det betyr noe med Instagram for den og SnapChat vet jeg ikke hvordan å bruke for å promotere bloggen, jeg ser andre gjør det, men jeg har en sperre når det gjelder å sette seg inn i sådanne ting. Men Facebook er liksom noe en blogger må ha for å kunne drifte en blogg, hvis ikke folk begynner øke tempoet med å lage seg profil på MeWeLink!!

Inntil da er det ihvertfall slik at før en har passert 10 000 faste lesere, så må en kunne promotere på Facebook, og på blogg.no er det bare én som har såpass antall lesere og der ligger mye i at Egmont også promoterer vedkommende andre steder. Såvidt jeg har skjønt.

Vi andre må stå litt på for å opparbeide lesere, vi må være aktive og vi må ha tilgang. Derfor er jeg frustrert, for i tillegg til blokkeringen på Facebook så fungerer faktisk ikke Google Analytics på bloggen min heller for tiden. Jeg ser ikke antall sidevisninger, hvor leserne kommer fra, hvilke innlegg som blir lest. Så jeg har liksom ikke noe for tiden til å «holde hodet over vannet» med, ingen verktøy fungerer, ingen verktøy er tilgjengelige.

Det eneste positivt som har skjedd er at jeg har fått svar fra rette instans om å få fikset Facebook-problemet. Så de vet at her er et problem som må fikses, men inntil videre stopper det der. For beskjeden derfra er dessverre som følgende:

«vi har dessverre tekniske utfordringer med dette nå. Det er 4-5 forskjellige ting som må gjøres, og det kreves flere personer på teknisk som må være pålogget systemet samtidig for å få rettet opp i dette. Samtidig er det en av disse prosessene som ikke virker per i dag og dette er noe som tar litt tid. Vi jobber med å få løst dette så kommer vi tilbake til deg når vi har fikset det».

Jeg skjønner jo at her må det smøres med tålmodighet, for ingen vet nøyaktig hvor lang tid dette kan ta, og begynner jeg å mase så hefter jeg sikkert prosessen. Fra problemet oppsto og til nå har bloggen min blitt radert på Facebook og har sunket som en murstein fra plass 4 på blogglisten til i dag plass 18.

Link: Fikk du med deg dette innlegget?

Innenfor Topp 20 er greit å være, men bikker bloggen under plass 20 så druknes den. Det er mye jobb å havne på det nivået. For dere som ikke blogger så kan jeg forklare, når en har en topp 20 plassering så stabiliserer bloggen seg iht lesere, fordi en får drahjelp/belønning av plattformen med at bloggen blir vist fram på toppen av hjemsiden for blogger. En blir fremhevet og «reklamert» for.

Etter snart 12 år så fortjener ikke Bunny Trash å bli radert på denne måten, ingen fortjener å bli utsatt for error som dette, alternative media, blogg, sosiale media og som sådan trenger at Bunny Trash er tilstede, sånn er det bare, så folkens klikk masse innom flere innlegg i bloggen hvis dere vil hjelpe!

Bloggen min har de beste leserne, de beste folka, så håper på deres forståelse og støtte fremover.

Takk!

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#ytringsfrihet #rettferdighet #facebook #support #tekniskeproblem #error #norge #bunnytrash

13 kommentarer
      1. Etter å ha jobbes både i barnehage og på lukket av deling så innehar jeg egentlig en god porsjon tålmodighet, men når alt skal være så enkelt, og det likevel er så komplisert og tunggrodd.. da begynner jeg se rødt 😂

    1. Det er skikkelig kjipt dette, det kan jeg skrive under på, driver daglig å får beskjed om upassende innhold fra fra facebook på min gamle link. Ja, vi er avhengige på vår plattform på facebook. Håper dette problemet løses så fort som mulig og enn så lenge, mist ikke motet.🙏

      Men skjønner at du er frustrert!

      1. Ser jo veldig tydelig nå hva du stod oppi, jeg har ikke anelse hvor mange meldinger fra Facebook jeg må slette hver dag, for det må jeg for å kunne få med meg hva som skjer ellers. Plutselig to dager etter invitasjonen ble sendt oppdaget jeg at vi er invitert i 50-årslag til sommeren, man sender jo ikke invitasjon i posten, man lager arrangement på Facebook. Jeg har sendt FB beskjed om at de ikke følger sine egne retningslinjer når de spammer meg, men jeg tror faktisk ikke noen leser de meldingene Facebook måtte få.

    2. Fy Farao. Teknikens under. Det suger när det inte fungerar! Jag hoppas verkligen att det löser sig för dig snart!
      Förövrigt började jag blogga runt 2008 när dotra låg i magen. Herregud, så mycket fina människor jag träffat via bloggen!
      Så jag förstår verkligen vikten av att kunna blogga för dig.
      Med att gå tillbaka till wordpress och blogga utan lösenord (lång historia) så är jag iaf tillbaka till runt 100 läsare om dagen.. Haha.. Den du..
      Jag känner mig liten i jämförelse 😉

      Men igen – Jag lider med dig!

    3. Jeg har selv tenkt på å slutte å blogge. Men det er i tunge stunder. Men tanken melder seg fordi jeg mangler energi. Hadde Facebook begynt sånn mot meg (noe som absolutt kan skje), da hadde jeg nok gitt opp. jeg ville ikke orke å samle nok tanker til å finne ut hvem, hva og hvor. Pluss at jeg ville blitt så fornærmet at jeg hadde kuttet ut Facebook også.
      Selv har jeg blogget siden 2011. Det begynner å bli noen år. Jeg har hatt en annen blogg i tillegg til denne også, en temablogg. Men den kuttet jeg ut etterhvert.
      Får man ikke “reklamere” for bloggen sin noe sted, så er det jo vanskelig å hevde seg.
      For min del er det vanskelig å hevde seg uansett, siden jeg ikke orker å skrive så mye lenger. Jeg prioriterer gjerne heller å lese og kommentere hos andre. Så føler jeg at jeg er med likevel 🙂

    4. Murfhy’s lov. Om noko kan gå galt, kan du vera sikker på at det går galt, og det på verst tenkeleg tidspunkt.
      Når det gjeld data, seier bror min, var sjølv Murfhy optimist.
      Får vona det retter seg, for me treng Bunny Trash.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg