Mitt ambivalente forhold til Polen.

Nå skal ikke jeg påta meg å vite så mye om Polen, men jeg må si jeg er veldig inspirert og fascinert av enkelte ting her. Som jeg nevnte i forrige innlegg så er her en fred og en ro som jeg liker veldig godt. Altså det å slippe disse gjengene på annenhvert hjørne, slippe den ropingen og skrikingen som visse ukulturer har dratt med seg inn i vårt vestlige samfunn. Den respektløsheten som veldig mange migranter bærer med seg blant annet til Scandinavia og vårt Norge. På dette punktet viser Polen vei for hele Europa, Norge inkludert! Her er ikke noe Allahu Akbar, truende oppførsel på bussene, massevold, Wallah og Bror.

I forrige innlegg nevnte jeg også at vi faktisk talt ikke har møtt på en eneste islamist eller muslim, vi har ikke sett en eneste burka eller hijab. Og det har vi enda ikke gjort. Vi har trålet rundt i gatene i byen her i timesvis. Tusenvis av mennesker som prater normalt, går langs elva og koser seg. Her er en trygghet og en ro som passer meg helt utmerket. Hjemme i vårt samfunn så må man være våken og oppmerksom hele tiden, for der smeller det titt og stadig. 7 stykker skutt i løpet av de syv ukene før hendelsen i Kongsberg. Etter hver helg leser vi om knivstikkinger, vold og bruk av macheter og øks for å true, rane og skade andre mennesker. Og denne psykisk ustabile mannen i Kongsberg som hadde kommet i kontakt med ideologien islam, blitt radikalisert konvertitt og drepte 5 mennesker. Det er jo bare tragisk. Det må nevnes at på samme måte som vi ikke har møtt på noen muslim eller islamist her i landet, så har vi heller ikke sett en eneste politimann eller politibil.

Jeg har visst at Polen har vært streng hva innvandring fra ikke-vestlige land angår, men nå har Polen tatt dette et steg videre igjen. De stenger faktisk totalt for asylsøkere. Alle som vil søke asyl må gjøre det fra andre land enn Polen. Her stoppes alle migranter direkte ved grensen.I tillegg skal polske myndigheter ikke realitetsbehandle asylsøknader som kommer fra migranter som har tatt seg ulovlig inn i landet. Det vil si at Polen ikke forholder seg til den såkalte asylretten slik som EU foreskriver den, der personer på eget initiativ kan ta seg til et land og hevde sin rett til asyl. Polen sier rett og slett FUCK YOU til EU. Det er slik at etter folkeretten har statene ingen plikt til å gi asyl, men personer har rett til å søke asyl. Men Polen har bestemt at dette kun kan skje utenfor landets grenser.

Denne nye loven som nå innføres her i Polen sier at en utlending som blir stoppet etter å ha krysset grensen ulovlig må forlate polsk jord. Disse som prøver å ta seg ulovlig inn i Polen får også forbud mot å komme inn i landet i en periode på mellom seks måneder og tre år.

De er veldig religiøse her, ihvertfall opplever jeg det slik her i Gdansk. Akkurat den biten appellerer ikke til meg. Jeg synes det er veldig trist med disse anti-homolovene her til lands. Legning har ikke noe med hverken religion og ideologi å gjøre. Holdninger som eksisterte for et par tusen år siden, og holdes i livet gjennom religion og ideologier, da spesielt gjennom islam, men også gjennom fanatisk kristendom, det er utdatert og sørgelig. Jeg håper på et bedre liv for homofile i Polen, for her er det mange. Vi har møtt på både lesbiske og homofile par, og de er åpne om det, holder hender og viser kjærlighet. Men de kan ikke snakke om det, man kan ikke jobbe for inkludering, likeverd og aksept når det ikke er lov til å snakke om det. Fortsetter det slik i Polen vil homofobi her bli økende.

Jeg har respekt for at Polen er opptatt av det å ha kontroll på eget land. At veldig mange er religiøse og har sin tro og verner om den. Men samtidig føler jeg de går i feil retning når de fordømmer mennesker for noe man ikke har valgt og ikke kan for. Man kan ikke for hvem man forelsker seg i, det er det som er så spesielt med kjærlighet, man vet ikke hvor den dukker opp. Men man burde ta vel imot kjærligheten når den dukker opp, og verne om den. Det er vel intet som er viktigere i livet enn nettopp kjærligheten. Det er kjærlighet som gjør oss gode. Men indoktrinering og islamisering, det å tilbe islam og ukulturer, det er valg man tar. Islam er arrangerte ekteskap, ingen kjærlighet for annet enn koranen, Allah, Muhammed, Allah og islam. En mann har kun verdi hvis han søker og bli som Muhammed og underkaster seg islam, kvinner underkastes islam av mannen, men utenom det har hun ingen verdi.

Der det er islam blir det helvete og bråk. Dette vet Polen, derfor sier de nei til islam og illegale migranter.


Hvis dere liker bloggen min så følg meg gjerne i gruppene mine på Facebook og MeWe. Beste alternative bloggen i Norge!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#langweekend #tur #reise #gdansk #polen #politikk #flyktninger #religion#katolikker #innvandring #islam #asyl #islamister #gay #helg #homofili #hanzahotel #migrering #bunnytrash

4 kommentarer
    1. Her tenker vel jeg at vi har å gjøre med nok et tilfelle av en god grunntanke som har gått overboard, slik at den enten har- eller er på grensen til å bikke over til å bli giftig i stedet..

      1. Det er muligens noe i det du skriver ja.. jeg har litt ambivalente både følelser og meninger om hvordan Polen håndterer ting. Men jeg kommer ikke over hvor fredelig det er i Polen iht mangelen av ukultur og islam.

    2. Velskrevet! Fint at du tok med de homofiles situasjon også. Jeg er jo enig i alt du skriver og det er alltid godt å se at vi ikke er alene om det vi tenker og mener.
      Hilsen ex-lærer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg