Moskeen i Drammen planlegger fremdeles bønnerop!


De fleste nå har fått med seg debatten om en moské på Fjell i Drammen som har bestemt seg for å sette i gang med bønnerop angiveligvis én gang ukentlig på fredager. De har nå uttalt at de valgt å utsette sine planer grunnet kraftige reaksjoner. Men de har ikke gitt opp, dette har de enda et sterkt ønske om å gjennomføre.

– «Vi har nå bestemt oss for å vente litt med å starte med bønnerop. Alle reaksjonene som kom gjør det vanskelig», sa Nasir Gondal, som er styremedlem i menigheten, til Drammens Tidende nå sist torsdag kveld. Gondal opplyser at de heller vil vente noen uker, og håper diskusjonen blir mer «saklig» innen det.

Så om det er noen som sitter og tror at denne saken er over, så tro om igjen, folk som ikke ønsker å få trådt disse bønneropene over hodet, folk som ikke ønsker skråling på arabisk inn dører og vinduer i egne hjem, bør virkelig si fra nå.

Jon Helgheim i Drammen startet for en liten uke siden, en underskriftskampanje, et opprop om å si nei til bønnerop i Norge. Altså forby bønnerop fra muslimske moskeer i Norge. Helgheim skriver i oppropet:

«Når tilhengerne av bønnerop forsøker å bagatellisere dette ved å si at det er to minutter hver fredag, så er det ingen grunn til å tro på det. Tillater vi først to minutter hver fredag, så blir kravet raskt to minutter hver dag og deretter to minutter fem ganger om dagen slik muslimsk lov egentlig sier».

Jeg vil tilføye at det er nærmest garantert at hvis moskeén her på Fjell i Drammen setter i gang med bønnerop, så følger resten av moskeene i Norge etter, og det går mot 300 av dem rundtomkring i landet vårt. Jon Helgheim forsikrer også at de underskrifter som kommer gjennom denne underskriftskampanjen vil han personlig levere til de rette instanser og de som har mulighet til å gjøre noe med denne saken.

Jeg bor rett ved denne moskeen på Fjell i Drammen, og Jon Helgheim bor rett nedenfor meg igjen. Så jeg har ingen tvil whatsoever at dette er en sak han vil stå på for, dette er Jon Helgheim som privatperson, ikke som politiker.

Relatert: Tusenvis ønsker ikke bønnerop.

Debatten har enda ikke roet seg. Fra muslimene og de som støtter bønnerop sammenlignes dette med isbilen, russebusser og kirkeklokker, det er dårlige og idiotiske sammenligninger. Folk er så uvettige og usaklige at jeg blir rent flau. For det første er ikke kirkeklokkene koblet direkte til bibelen, under pandemien har kirkeklokkene vært helt stille, nå skal klokkene ringe klokken 17:00 på lørdager, ikke for kristendom, ikke for religion, men for håp, for alle, uavhengig av hvilken religion du tror på eller ikke tror på.

En annen grunn for at klokkene ringer er for å annonsere til ALLE hva klokken er uavhengig av hvilken religion du støtter eller ikke, soloppgang og solnedgang.

Det er altså IKKE det samme som forkynnelse av religion slik som bønnerop faktisk er. Kirkeklokkene ringte også 77 ganger for de 77 ofrene på Utøya, ikke for religion, men for samhold, støtte og kjærlighet. Norske kirkeklokker og rådhusets klokke er mye mer enn bare religion.

«Allahu Akbar, Allahu Akbar. Gud er større, Gud er større. Ashhadu al-la ilaha illal Llah, Jeg vitner at det ikke finnes noen annen guddom enn Allah. Ashhadu anna Muhammadar-rasulu l-Llah, jeg vitner om at Muhammed er Allahs sendebud. Hayya ‘ala s-salah, Kom til bønn, Kom til fremgang. La ilaha illa Llah, det finnes ingen annen guddom enn Allah. Assalatu khayrun mina an nawm, bønn er bedre enn soving».

Dette kan absolutt ikke sammenlignes med en klokke som ringer for å minne oss på hva klokken er, eller minner oss på at vi må ha respekt for begravelse, minner oss på at det er soloppgang og solnedgang. Og hvis man ganger bønneropene med fem hver dag så grenser vi over på indoktrinering og det har absolutt ingenting med religionsfrihet å gjøre, forkynning av religion til folket som en helhet, til ufrivillige bør ikke og skal ikke være en del av religionsfriheten nettopp fordi det bryter med at de som ikke er religiøse sin frihet til et liv uten religion.

Islam vil med bønnerop i Norge krenke omtrent samtlige andre religioner, i bønneropene sier de at det finnes ingen annen guddom enn Allah, dette er ord som vil skape splid og hat og mere ekstremisme.

Bønnerop nå i 2021 er en demonstrasjon og et politisk virkemiddel, den er ment til å fortelle folket at Allah er den eneste guden som finnes, her på Fjell har vi som bor her forskjellige guder, og noen ingen.

Jeg har opplevd at noen sammeligner bønnerop med isbilen og russebusser, og dét er ihvertfall det mest tåpelige, for min del kan gjerne isbilen få en app som sender en pushmelding om at den nærmer seg området, eller en GPS så foreldre og barn kan følge. Isbilen sin melodi er ment til å varsle om at nå er det mulighet til å kjøpe deilig god is, de fleste av oss har minner om dette og de er ikke religionbasert, ideologisk eller politisk. At russebussen blir dratt inn her gidder jeg ikke gå mer inn på enn at det er da virkelig alle etnisiteter og personer med forskjellig ideologisk og religiøs bakgrunn på disse bussene. Det er ungdom som avslutter videregående skole, de markerer dette med en feiring. En markering av fullført gymnasium, at ungdom utdanner seg er viktig. Det er ikke viktig å høre på politisk og ideologisk gauling på arabisk norske byer og samfunn.

En kan stille seg spørsmål om hvorfor Fjell moské ønsker å gjennomføre dette. Vi ser jo at dette skaper splittelse og hat. At de nå ikke har gitt seg sier ditt. De ønsker dominans i samfunnet, da moskeen fikk byggetillatelse var det under forutsetning at der ikke skulle bli bønnerop, her viser de som styrer moské Drammen vise sin sanne side. De har attpåtil siste uken arrangert parade i bydelen her med skrik og skrål for å feire fødselsdagen til Muhammed. Det er liksom ingen grenser for hvor mye islamisering her skal bli, men de bønneropene må vi få stoppet!!!

Jeg gjentar, styret i Drammen moské har ikke gitt seg, de har uttalt at de utsetter bønneropene litt, de «vil vente noen uker, og håper diskusjonen blir mer «saklig» innen da». Jeg vet ikke hvem som er mest usaklig, at denne debatten i det hele tatt pågår i dagen Norge er jo bare helt sinnsvak.

Nok en gang vil jeg oppfordre alle til å signere denne underskriftskampanjen, dette oppropet, vi må stå på for å unngå bønnerop hylende fra moskeene i Norge. Får én sette i gang, så følger resten, og derfra utvikler det islamske samfunn veldig raskt!!

Klikk dere inn og signer:

—> HER <—


Liker dere denne bloggen, følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#islam #moské #samfunn #islamisme #underskriftskampanje #jonhelgheim #koranen #muhammed #jihad #sharia #flytting #islamisering #bønnerop #islamisering #allah #indoktrinering #norge #drammen #fjell #opprop #bunnytrash

18 kommentarer

Siste innlegg