Nå er det bling-bling, hahaha!!

Som jeg skrev i forrige innlegg så har jeg vært litt opptatt her i heimen i dag. Noe som høres enkelt og greit ut å gjennomføre har faktisk i bunn og grunn vært litt av et prosjekt. Tanken var jo å vaske vinduene på balkongen og henge opp julelys. Joda.. god hjelp i å høre på dette albumet.

I det ene hjørnet på balkongen hadde jeg tre store krukker med tre tomatplanter i hver. Det begynte med at jeg skulle fjerne vissent løv for å få det litt estetisk finere. Plantene vokste jo enda, altså det kom tomater enda. Men det var så kaotisk i den jungelen at jeg høstet tomatene, og så klippet jeg plantene helt ned og kastet dem. Høres enkelt ut, men det er styr, hahaha.. de var jo tre meter høye og vokst inn i hverandre, og bundet på tre nivåer, så da måtte stilker klippes og knekkes og trykkes ned i søppelposen. Når de var klippet ned, så var det å få jorda ut av huset.

Vinduene ble vasket, på begge sider av flatene, først ute, så inne. Men når jeg var på siste vinduene på innsiden så frøys det. Ble vakre krystaller på innsiden. Så her måtte brukes kokende vann og så måtte jeg være kjapp med sleiken før det frøys til igjen, haha.. og unngå merker på glasset, for et opplegg.

Vanligvis er det snuppen min som vasker vinduer, men dagene går fort til jul, så dette ville jeg ha unnagjort. Siden han hadde dagvakt i dag, og er på julebord i kveld, så benytter jeg anledningen til å få unnagjort litt. Jeg fungerer best med husarbeid når jeg er alene om det. Mannfolk flest er mest bare i veien når det gjelder denslags, iom at jeg er homo så er det jo da ikke en kvinne jeg har å forholde meg til her i huset, så da gjennomfører jeg heller leilighetsprosjekter alene, da blir det som jeg ønsker.

Når dette prosjektet handler om en balkong, så ble det jo ned på knærne og vaske kanter nedenfor vinduene også. Der samler ting seg veldig fort på en balkong. Ikke bare det, fuktighet har frosset til is, tint og frosset igjen, så disse kantene så jo ikke vettig ut.

Så har jeg også plukket litt dødt av andre planter, vannet dem og satt praktspragle-avleggere ut da det ble mer plass når tomatene er fjernet. Det kommer enda chilli og paprika, så de for stå en stund til. Men jeg synes det ble bra her jeg.

Støvsuget gulvet, ristet fuskepelsene og vasket bordet. Hengt opp lysledningen i taket og julebelysning i vinduene. De blinker vilt ig helt hysterisk, bling-bling-bling. Kommer ikke så godt fram på bildene, skulle egentlig laget en video, for dette er skikkelig kult, lager bra stemning og jeg blir så glad. Egentlig skulle jeg hatt litt mer blinkelys, bling-bling. Vi for se om jeg havner på Rusta en dag. Balkongen er ihvertfall klar for helg- og julekos fremover 😜

Og dere husk BloggFlaks Julekalender i morgen, da åpnes «luke» fire og ikke engang jeg, tenk det, vet hva som skjuler seg der, og om der er én eller flere overraskelser 😜

Her kan dere se de «lukene» som allerede er åpnet: «Luke 1», «Luke 2» og «Luke 3».

Riktig God Helg og kos Dere masse!!

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#hus #hjem #julelys #jul #advent #fredag #lørdag #helg #drammen #bunnytrash

7 kommentarer
    1. Kjenner meg godt igjen i det med å jobbe best når eg er åleine, og slepper å ha kjerringa gående i vegen 🤣🤣🤣.
      Eitt lite tips til vindusvask i frost, er å bruke vindusspylerveske. Det lukter litt, men funker heilt greit om der ikkje er for kaldt.
      Det bruker stå på kannene kor mykje frost dei toler, men nå er du vel ferdeg med det.

      1. Hehe.. løpe ut og kjøpe vindusspylervæske, nei, det gikk greit når vannet var varmt nok og jeg var kjapp nok med sleiken 😜 nå er det ikke vindusvask før til våren, så det går bra 👍🏾

    2. Den sofaen, i det lilla lyset på den verandaen, med alle disse spesielle tingene, og Snuppen, og Ariel og Ella.. Det har tatt form av en sånn typ ‘happy-place’ i minnet der alt var bra og problemer ikke eksisterte..
      Å se denne C19-frie sonen nå, etter en dag som har vært anything but etter at et hastevedtak brått tvang oss til å bruke masker igjen, er nesten surrealistisk..

      1. På tross av hvor kjipt det er hva som skjer i disse dager er jeg veldig glad for å høre at balkongen min er din happyplace også, og det skal du vite, du er velkommen anytime 😜👍🏾

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg