Nå er vi i Oslo – Rød sone!

 

Nå er vi i Oslo – rød sone!! 😂

Det er ikke meningen å le, men må jo det når det er slik at enkelte finner det for godt å gi oss pepper for å være her. Dette var min bursdagsgave, to netter på hotell med mat inkludert. Så skriver samboeren min på sosiale media at vi gleder oss til to netter på hotell i Oslo. Med det gjort «klikket» det for enkelte. I stedet for å ønske oss en fin og koselig tur så har enkelte kommet med surt oppgulp!

Men det er greit. Det sier mer om dem enn det sier om oss. Kommentarer som: «Mens noen gjør alt for å unngå steder med høy smitte, så oppsøker dere de stedene». Jeg har enda ikke skjønt på hvilken måte vi oppsøker de stedene?!

Vi har reist inn til Oslo, bor på et hotellrom bare oss to, spiser middag, dessert og tar noen drinker, vi to. Ikke er vi på Aker brygge, ikke på Stortinget, og ikke deltar vi i demonstrasjon blant 15000 mennesker som sild i tønne. Her er vi, bare oss to som lever og bor sammen som vi har gjort i 15 år. Folk liker å dømme, trykke skam over på andre.

Hvor bitter, sjalu og gal er man ikke når man er slik mot andre? Hysteri og faenskap! Nei bare sitt der bak tastaturene deres og kom med moral og pekefingre for at et samboerpar lever to dager på hotell sammen og koser seg alene. Det er tydeligvis bittert for enkelte å se at noen faktisk greier å kose seg i disse tider. Hahaha.. jeg ler, for turen har vært så deilig fra første stund og til jeg traff madrassen på rommet her nå. Fantastisk seng!

Vi har fått et superdigg rom her på The Hub. Knall beliggenhet, og fantastisk utsikt. Vi er i 11. etasje og bare ser ned på folk og fjottefitter fra mer enn anbefalt avstand. Kjempefint bad med ordentlig dusj og anerkjente velværeartikler. Full minibar, øl, rød vin, hvit vin, boblevann og masse snacks.

Veldig god service på hotellet allerede fra vi satte foten inn her ved ankomst. Veldig bevisste alle sammen også. Smittevern har de full kontroll på, samtidig som de er så blide og hyggelige. Ikke bare føler man seg trygge her, man ER faktisk det. Et ordentlig hotell hvor smitte og pandemi taes alvorlig. Her går man ikke inn i heisen sammen med andre engang, man får egen heis, reservert 4 U only!

Så da var vi oppe i toppetasjen og spiste middag. Det var inkludert i bursdagsgaven. Også der var de superhyggelige, og maten var nydelig. Der rettene var litt minimale ble det veldig kompensert med estetikk og nydelige sterke smaker.

Utrolig koselig og fint hotell. Såvidt jeg har forstått åpnet dette hotellet i fjor, nyoppusset under Stordalen. Veldig bra atmosfære. Ja hvorfor skal man ikke kunne unne seg dette?


Jeg har knipset en del bilder så dere kan se selv. Ser dette ut som en et sted hvor man har oppsøkt smitte? Ser dette ut som en uaktsom opplevelse uten smittevern? Dette er eksklusivt og trygt. De som kritiserer uten å vite noe om turen vi har unnet oss, det er dumme forhåndsdømmende folk!

Ja her var det jaggu uforsiktig og skummelt å være 😂 Mye verre enn de 15000 som sto som sild i tønne i byen her og demonstrerte fordi det var politisk korrekt. Snakker om idioti.. og vrangforestillinger!!

Men som sagt, vi har kost oss vi. vi storkoser oss!! Med forrettsbrød og hva det måtte være. Jeg har sjekket litt priser. Det er litt dyrt her ja, men det er greit, for maten var inkludert i gaven. Nå når jeg ligger her i denne deilige sengen så koser jeg meg med tanken på å stå opp i morgen å få servert deilig frokost. Yumm.. deilig frokost i rød sone – Oslo!

På bildet over ser dere Polenta. Det er første gang jeg har smakt, aldri vært borti det før, og jeg er utdannet kokk. Haha.. Den ble servert med stekt asparges, modne oster, chilli, chillitomater og noe til. Ikke noe fisk eller kjøtt, men det smakte himmelsk! Aldeles nydelig!

Desserten var nydelig også. Mektige greier og noe av det søteste jeg har spist hittil i år. Med blomster og popcorn faktisk! 😜


Etter middag dro vi på Magic Ice bar. Det var også inkludert i bursdagsgaven min. Inngang og velkomstdrink. Vi hadde avtale med en venninne som møtte oss rett før, og vi tre hadde hele baren for oss selv. Helt trygt og kjempekoselig ❤️

Isbaren var en veldig spesiell opplevelse. Vi fikk antibac, hansker, kåper og drinker. Men det ble ikke mer enn to drinker på hver – nå er det sommer, og vi trives med det. Men veldig kult å ha vært der. Sinnataggen i is, Edvard Munchs Skrik, nakne menn og kvinner av is, det er jo kunst. Gøy å se og oppleve noe nytt. Og denne baren i is var virkelig ny for meg.


Derfra ble det noen drinker på London pub. Oss tre i kroken med drinker og «nasty» avsløringer. Har dere noen ganger spilt «jeg har aldri»? Moro 😂


Deilig nattmat ble det også. Det ble en feil med bestillingen og da ble det en tallerken ekstra på oss. Hvor digg er ikke det?! 😜

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#moralensvoktere #kosetur #bursdagsgave #clarionhotell #thehub #rødsone #isbar #londonpub #holdavstand #staysafe ❤️

8 kommentarer
    1. Det virker som du tar alt negativt. Kan det være at noen bryr seg om dere? Ja dere er voksne folk med hjerner men altså fjottefitter? Lest bloggen din Noen ganger, du er rett fra levra det skal du ha. Men ydmykhet her ikke din bane. Tror du hadde kledd å vise en mindre angripende og mer nedpå type. Ja nå er jeg ærlig.

      1. Jo takk for din ærlighet. Det du skriver er din oppfatning, og den skal du få lov til å ha, ikke misforstå ordvalget, det er ikke som om du trenger min tillatelse. Jeg må si at jeg tviler på at det handler om omtanke når man kommer med sure kommentarer og oppgulp til noen den ene gangen man ytrer at man gleder seg til noe. Jeg finner det spesielt når mennesker tar kontakt når man skal kritisere negativt, og ellers er det tyst. Min ydmykhet er tilstede, men hvordan andre velger å tolke, dét kan jeg ikke noe med. Om jeg hadde gjort noe helt fantastisk, reddet et liv eller noe, så hadde en bestemt type mennesker funnet noe å kritisere med det også. Takk likevel for kommentaren din, ironisk at du fant det i ditt hjerte å kommentere og da valgte å kritisere meg ut fra at du har lest noen innlegg. Hvordan jeg virker for deg gjennom tekst og din analyse kan være langt fra hvordan jeg faktisk er. Det du sier er helt greit, for du kjenner meg ikke. Håper du kanskje kommer tilbake når du har en hyggeligere tolkning. Ha en fin dag, her koser vi oss.

    2. Okei… hadde jeg hatt venner som bare kom med oppgulp på mine innlegg slik som når du gleder deg til noe, så tenker jeg hvorfor er de på vennelista da.? Bra dere koser dere på tur. Okei så har jeg vel lest mer enn bare litt av innleggene dine da. Som er blogger så syns du vel det er ok. Men syns likevel at det er mye kritikk du også kommer med, av religion, politikk osv. Forstår jo det er din måte å få ut «slagget» man har lyst å gjøre noe med. Og mange tema er jeg dypt uenig med deg i også. Men likevel har du rett i å mene det. Jeg syns bare at du av og til er veldig bombastisk.

      1. Tro meg, jeg har ingen slike i vennelisten min, den er kun forbeholdt venner. Her var det snakk om min samboer som hadde lagt ut, han har alle han har møtt i den vennelista. Han er så snill og godtroende om mennesker. Jeg har sagt det til han at slik er det når man legger til alle og tror alle er venner. Alle er ikke venner, og ingen er enige om alt. Selvfølgelig kritiserer jeg politikk og religion, de er jo årsaken til all elendighet på jorden, da særlig ideologien Islam. Liker faktisk at du er uenig med meg i mye også, synd du ikke har kommentert og tatt opp noe tidligere. Uten uenighet hadde det ikke vært diskusjoner, verden hadde blitt grå kjedelig og monoton. Usikker på ordet bombastisk, men jeg er ganske sikker på at du liker bloggen min mer enn litt siden du er innom så ofte som du sier. Og da er det vel noe med det jeg skriver, selv om jeg er rett fra levra og kritiserer disse tingene som nevnt 😜

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg