Når noen avlyser blir jeg litt trigget!

Det er så vanskelig å glede seg til noe når folk så lett avlyser sammenkomster, festligheter og arrangementer. Nå har det skjedd igjen, og ikke bare synes jeg det er trist, men jeg blir litt trigget også.

Dette året har vært en rad av planer som har blitt skrinlagt, eller borte for alltid. Dagen etter lockdown skulle snuppen min og jeg vært i Paris på Madonna-konsert. En konsert som ikke ble utsatt på ubestemt tid, men rett og slett avlyst.

Reisen og konserten var planlagt og ordnet et år i forveien. Noe vi hadde gledet oss til lenge. Madonna er for oss det største vi kan oppleve på en konsertscene. To slike turer til Paris mistet vi, den andre turen var med billetter til Disneyland. Begge turene på ordentlig flotte hoteller.

Vi har også mistet flere turer til Sverige, et par til Tyrkia, i tillegg til en del eventer, men vi har hele tiden gjort det beste vi kunne ut av situasjonen. Jeg vet ikke hvor mange timer vi har sittet ved kjøkkenbordet i år og spilt kort, Yatzy og Gruble. I måneder var vi bare oss. Det sosiale ble borte. Jeg vet jeg er ikke alene om dette, men etterhvert ble det veldig tøft å ikke treffe venner og møtes sosialt.

Etterhvert har jo ting løsnet litt, Bent Høie uttalte etterhvert at vi har kontroll i Norge. Så da ble det åpnet litt i samfunnet og en kunne være mer sosial med forsiktighet. Derav har vi kunne møte venner litt i helgene og hygget oss. Og dét har vi gjort.

Jeg er enda ikke klar for, og det skal man ikke heller, å sosialiseres med nye mennesker, fremmede. Så vi har holdt oss til de samme. Nærmeste omgangskrets. I disse tider er gode venner alt!

Vi nærmer oss slutten av oktober, og innenfor vennekretsen har vi blitt invitert til et par-tre eventer. Halloween neste helg, og et venners julebord om en måned. Og så var vi invitert til Oktoberfest i morgen.

Denne Oktoberfesten har snuppen min og jeg gledet oss til i flere uker. Vi må jo glede oss over det lille vi har, og det lille vi får. Vi har aldri vært med på Oktoberfest før. Så vi har kjøpt oss lederhosen, tyrolerhatter og tyrolerstrømper.

Fullt antrekk, ikke bare noen billige etterligninger fra Europris.

Men så, når vi endelig var kommet til denne uken festen skulle være, så ble det avlyst. På grunn av laber interesse, blant annet folk som ikke gidder svare på invitasjon engang.

Jeg kjenner jeg blir trigget, irritert. Jeg skjønner ikke hva det er med folk som tar ting slik for gitt?! Det er da hyggelig å bli husket på? Hyggelig å bli invitert? Hva med å verdsette det litt? Jeg gjør det, alltid. Og i tider som vi lever i nå så synes jeg man bør sette mer pris på det man faktisk har. Og de vennene en har!

Men ikke alle tenker slik, tydeligvis. I sommer feiret jeg bursdag og inviterte noen venner. Noen kunne ikke komme, av legitime årsaker. Men jeg avlyste ikke selskapet. Mange ganger er det veldig hyggelig å bare være få. Samtalene blir ofte mer åpne og fortrolige. Og igjen, når man har mistet det sosiale over flere måneder, så verdsetter i hvert fall jeg slike muligheter, enda mer. Så derfor blir jeg litt trigget, provosert og lei meg.

Jeg ergrer meg over folk som tar ting for gitt. Som ikke verdsetter. Det kan fort bli slik at landet stenger helt igjen. Nyhetene i dag er at situasjonen har toppet seg, over 270 smittede siste døgnet, tall vi ikke har sett siden i mars.

Det kan fort bli at vi ikke kan treffe noen venner, ikke være sosiale i det hele tatt.

Takk for at dere leser min lille utblåsing, det hjalp å få skrevet noen ord, selv om jeg ikke helt vet om jeg har klart å være helt tydelig om mine følelser rundt dette. Det er ikke alltid lett å bli forstått riktig når en skriver.

Håper bare ikke Halloween og Venners julebord blir avlyst. Alt er så usikkert i disse tider.. Men som alltid så gjør snuppen min og jeg det beste vi kan ut av situasjonen.

Så i morgen blir det lederhosen, tyrolerhatt og tyrolerstrømper. Må jo brukes når vi har investert. Vi setter fram snacks på balkongen, spiller musikk, tar noen drinker og ønsker våre gode venner velkommen hjem til oss i stedet for – håper noen følger opp!

Ja til livet!

Riktig god helg alle sammen!! ❤️

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#corona #korona #pandemi #covid19

 

4 kommentarer
    1. Sant. Det er godt å finne på noe, selv om det er pandemi. Håper virkelig at det fremdeles blir mulig å feire halloween på et vis neste uke, for vi gleder oss sånn. Det kommer vel nye restriksjoner til uka, så da vet vi mer. Smålei korona 🕷️🕸️🎃

      1. Ja håper det. En liten sammenkomst med kostymer og forsiktighet er jo ikke det samme som grottefest i Oslo 😡😂 Håper det går greit for dere. Her blir det Halloween uansett, om det bare blir samboeren min og meg i spøkelseskostymer 😂😂 er ikke bare smålei korona, vi er DR..LEI!! 🤬😂

    2. Det er mange grunner for at man ikke kan dra på inviterte sammenkomster, men det handler om null respekt for folk når det ikke sies fra at man ikke kan komme.
      Dere får nok en fin oktober fest 🙂 Enig med deg….utstyret kjøpt…så må det brukes 🙂
      Ha en fin dag!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg