NorgeOgVerdensNytt – Nok er nok!!


Nå har jeg fått mer enn nok av den NorgeOgVerdensNytt-bloggen!! Nå smeller vedkommende til nok en gang med en overskrift som jeg finner støtende, ufølsom og krenkende: «Jente utsatt for litt juling og ble ranet».

Hva faen??!!

Her handler det om en tolv år (12!!!) gammel jente som har blitt ranet og banket opp av flere unge mennesker i Kristiansand mandag ettermiddag.

Kristiansand-politiet sier til avisen Fædrelandsvennen at de mistenkte vil bli avhørt, selv om de er under strafferettslig alder. Politiet har startet etterforskning på grunn av alvorlighetsgraden i hendelsen. Et vitne som så hendelsen grep inn da dette skjedde, og jenta ble sendt til legevakten. Ifølge politiet skal ikke jenta ha fått alvorlige skader.

At jenta ikke har fått alvorlige skader betyr at ikke noe fysisk er ødelagt, som brukne bein, indre skader og slikt. Men når en blir sendt til legevakten på grunn av dette, så er det ikke bare litt juling. Politiet beskriver dette som alvorlig. De psykiske skader jenta på 12 (!!!) år  kan ha fått vet vi ikke noe om enda. Men dette er ikke noe man legger ut en forside med overskrift «litt» juling.

Lurer på om hvordan skribenten i NorgeOgVerdensNytt hadde ordlagt seg hvis vedkommende selv hadde fått «litt» juling av flere personer og blitt sendt på legevakta??!

Virker på meg som om NorgeOgVerdensNytt bevisst latterliggjør veldig alvorlige hendelser. Kvinner som blir gjengvoldtatt er bare, småjenter som blir utsatt for grov vold er litt juling? Jeg tenker nå å ta dette videre. Som en person som har opplevd overgrep, overfall og «litt» juling så finner jeg ikke dette greit i det hele tatt. Dette er IKKE skrivefeil, for ordet litt passer ikke inn i hverken hendelse eller setning!!

Tidligere skrev denne blekka at en kvinne ble voldtatt av bare fire menn!! Hva faen? Bare???!! Det har jeg omtalt her: Voldtatt av BARE fire menn!!


Følg Bunny Trash på MeWe: Link!

Følg Bunny Trash på Facebook: Link!

#norgeogverdensnytt #blogg #bunnytrash

5 kommentarer
    1. Jeg har ikke lest denne bloggen, fordi det er derfor man har aviser. Men har registrert overskriftene, og de byr også meg imot! Ser ikke hvorfor det er behov for en blogg som gjengir avisene, hvertfall ikke når de skriver slik som dette. Med forbehold at jeg kun har sett overskriftene og ikke lest innleggene. Det er noe galt med enten holdninger eller grammatikk, gjerne begge deler.

      1. Ja, ikke sant, hva er greia med å leke avis og mediehus for så å komme med dette? Det meste er klippet og limt, så hvor henter vedkommende ord som «bare» og «litt» fra? Er det for å provosere så har vedkommende lykkes, for å omtale slike alvorlige hendelser på slik en måte får blodet mitt til å koke.

      1. Derfor jeg blir forbanna, slike «grove» gjentakende «feil», det henger ikke på greip. Og kan man ikke norsk så er man jo helt idiot hva en skal drive «nyhetskanal» på norsk! «Litt juling», ja værsågod!

    2. Tror jeg skal starte min egen blogg hvor jeg gjengir nyheter fra etablerte medier med egen vri på overskriftene:

      “Politikerne finner sammen i hyggelig samvær i forbindelse med at det er ti år siden en engasjert nordmann drepte godt under hundre mennesker”

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg