Omveltningens stund er nær!

Nå skjer det plutselig veldig mye her igjen. Denne uka får jeg min andre månedslønning fra lærerjobben på Fornebu. Og innspillingen er over. Jeg er selv spent på resultatet som kommer på NRK neste år. Hellige Madonna!

Jeg har også avsluttet deltakelse på malekurset på atelieret. Var nylig og hentet mesteparten av utstyret mitt. Litt vemodig, har jo vært der tilnærmet tre år. Men siden det var en del av kommunens helsetjenester, så var det vel på tide å gi fra seg plassen. Hvis noen har et staffeli å gi bort, eller kvitte seg med for en billig penge, så er jeg interessert! Tenker jeg kommer til å fortsette hobbyen på hjemmebasis. Så ta kontakt!!

Jeg er også begynt i terapi igjen. Jeg avviklet det hele da terapeuten min ble sykemeldt, for rundt åtte måneder siden tror jeg det er nå. Men nå er hun tilbake og vi har gjenopptatt terapien og skal avrunde og avslutte en del ting før hun går av og pensjonerer seg. Den gangen vi møttes og hun fikk vite min historie så skulle hun egentlig gå av kort tid etter, men hun valgte å se meg gjennom dette, for min historie var så utenom det vanlige at hun kunne ikke, klarte ikke å la saken gå til noen andre i systemet som ikke ville ta den seriøst nok. I tilnærmet tre år har hun vært en fantastisk støttespiller. Dama er helt rå, hun har gjort så mye for meg, mitt liv og min framtid at jeg er henne evig takknemlig.

Førstkommende fredag begynner jeg som deltaker i et prosjektstudie med Tine Sundfør og Dagbladet. Dette prosjektstudiet varer til 6. desember, altså ti uker. Det blir tøft, men det er jeg forberedt på, så jeg skal takle og gjennomføre, jeg lover!

Neste uke skal jeg i møte med advokaten min igjen. Det er lenge siden nå at vi har hatt noen møter, det fordi min sak ble henlagt rett før sommeren på grunn av foreldelse. Etter tre år med møter, avhør, forhør og mye dritt, så henla staten min sak. Det er ganske sykt, særlig med tanke på at det var politi og stat som kontaktet meg, ikke motsatt. Og hadde de kunnet jobben sin så hadde ikke saken vært henlagt, eller jeg hadde ikke vært kontaktet. Men terapeuten min mener at jeg kan oppnå en liten seier, en liten rettferdighet likevel etter alt. Jeg er litt mer pessimist om dette, men jeg gir det en sjanse. Jeg har ikke noe å tape, eller rettere sagt: jeg har ikke mer å tape.

Samme dag som jeg skal til advokaten skal jeg også på meglerkontor og underskrive kontrakt. Det har seg nemlig slik at snuppen min og jeg har siste tiden vært på utkikk etter nytt sted å bo etter elleve år i leiligheten her. Jeg har avklart og ordnet alt med banken min, og jeg har ordnet medlemskap med forkjøpsrett i NBBO. Snuppen min og jeg har vært på en del visninger, og jeg har deltatt på et par budrunder. Leiligheter som vi liker vokser ikke på trær, så langt derifra. Men i går var vi på visning, vi begge elsket leiligheten, og i dag morges var budrunden. Så i løpet av et par timer var alt gjort, og nå har jeg (vi) kjøpt leilighet.

Dere som har noen anelse hva alt dette innebærer skjønner at både hjerte, sjel og tanker «spinner» litt rundt her. Håper jeg ikke mister håret igjen. Men gleder meg til å bli ferdig med alt, sitte i en helt ny leilighet, feire jul der og bare kose oss inn i nyåret.

Har jo noen hemmeligheter også som jeg ikke kan fortelle om.. enda 😜

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#jobb #lærer #lønn #innspilling #tv #serie #nrk #kunst #maleri #staffeli #atelier #malekunst #psykiatri #jus #terapi #flytting #leilighet #kjøp #nyleilighet #hemmeligheter #jatillivet

4 kommentarer
      1. Jeg tror det blir veldig bra. Leiligheten innfrir de kravene vi hadde og litt til. Den er veldig koselig, og vi har fått midler til å innrede den som vi vil. Vi får balkong og vinduer som også jentene får se litt ut. Vi får mer lys og sol. Og ikke minst har jo området utviklet seg mye siste årene, så jeg gleder meg til å utforske litt 😉

    1. Du verden – ny leilighet kjøper man ikke så ofte. Håper dere blir fornøyd. Bra at det skjer mye rundt deg – håper det blir masse positivt ut av det for dere.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg