Ost, kjeks, vin, venner og sosialt samvær!!


Folk blir så irriterte og starter med å peke fingre fordi noen har glede i å ta seg en tur på polet å kjøpe seg et par flasker vin, eller dra på puben og ta noen pils med et par kamerater. Samles en liten klikk av venner hjemme hos en av dem for snacks, drinker og musikk, så blir det også kritisert.

Nei, for vi skal ikke leve mens vi lever. Vi skal være med på en dugnad som ingen har visst, eller vet hvor lenge varer. Og så lenge den dugnaden står på så skal vi bare eksistere, ikke leve.

Det er et enormt fokus på alkohol. Som om det er innholdet i glasset en drikker av som gjør at smitte brer seg rundt i samfunnet. Joda, mange blir mer ubetenksomme når de drikker, men jeg personlig tror ikke på at fornuftige oppegående mennesker ikke tar forhåndsregler først. De som ikke gjør det, gjør det ikke uansett.

Snuppen min og jeg har holdt oss til de samme menneskene gjennom hele dette siste året, og det er ikke mange, men noen få som vi stoler på og vet at de hverken flyr rundt eller gir faen. Vi har også vært på et par turer med Kiel-ferga og en hotell-weekend. Vi holdt oss for oss selv, og pratet vi med andre mennesker så satt de i god avstand, uansett om vi hadde Solo, Coca-Cola, Strawberry Daiquiri eller Irish Coffee i glassene våre.

Disse vi har holdt kontakten med har vært på besøk hos oss, og vi hos dem. Ikke ofte, men innimellom. Og i forhold til disse såkalte reglene. Jeg ser ikke helt hvorfor man skal være så mange heller, fire, fem og seks stykker holder i massevis. Sist vi hadde besøk her var det et vennepar og oss. Vi koste oss, det var veldig hyggelig. Og sist vi var på besøk hos noen andre, så var vi også fire.


Jeg bryr meg egentlig lite om hva folk mener om hvordan snuppen min og jeg lever livet vårt. Vi vet best selv hvordan ting foregår når vi er sosiale og hygger oss sammen med andre. Og vi vet best hvem vi omgås. Jeg vet også at når jeg offentliggjør her nå at vi er invitert i godt lag i morgen, og at vi blir til sammen hele 6 stykker, så hopper moralistene fram med sine pekefingre.

Dere om det!! Er det slik dere vil leve resten av livet deres, så vel bekomme, dere er i deres fulle rett til å bestemme over dere selv, deres egne liv, og hvordan dere vil leve det.

Akkurat slik mener jeg det burde være!!

Folk trenger å se at ikke alle lar seg diktere, ikke alle stemmer for et diktatur!

Så i morgen drar snuppen min og jeg på besøk til et vennepar. Tema er ost og kjeks. Vi blir da 3 par. De vi skal til har kjøpt inn ost og kjeks med mer. Vi andre tar med oss det vi ønsker og drikke selv, og hvert par tar med én ost hver, så vet vi at det ikke blir lite, og at alle får ost som de liker.

Vi kommer nok til å bli både beduggede og brisne, kanskje en eller to av oss blir skikkelig fulle også. Fy for skam!! Hahaha.. Det vil bli spilt musikk, og kanskje noen danser. Det jeg vet helt sikkert er at dette blir både koselig og moro, og vi gleder oss masse!

Jeg er utrolig takknemlig for at vi har våre venner som vi faktisk kan oppleve glede og gode stunder med. Venner som er inkluderende og bidrar til at vi kan holde hverandre oppe. Venner som tenker litt som oss under omstendighetene og ikke forsvinner så snart livet gir utfordringer. Enten vi går turer sammen, spiller bingo eller tar en liten fest!

Jeg er utrolig takknemlig, og jeg verdsetter dere inderlig! Dere vet hvem dere er 😘

Ja til livet ❤️

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#ostogkjeks #vin #sosialtsamvær #venner #inkludering #vennskap #livet

5 kommentarer
    1. Kos dere masse i morgen🥰
      Jeg er så inderlig lei av ordet dugnad om denne situasjonen, synes det er fint lite med hele koronaen som har med dugnad å gjøre.

    2. Det å skulle tilfredsstille ‘Kotona-politiet’, er for oss vanlig dødelige virkelig å ta seg vann over hodet! For meg, syntes dere å ha frontet en forbilledlig hensynstagen! Selv ville jeg aldri klart å føre det korona-korrekte livsstilen på privaten som jeg utviser i det offentlige av hensyn til mine medmennesker..
      Men uansett hvilken toleransegrense den enkelte har for hva, vil vi like fullt nå en grense før eller senere, slik at de kan da virkelig ikke forlange at de rådende sosiale begrensningene kan vedvare i det uendelige!?..

        1. Ja, dærskern.. At en ikke kan se hvem som tar/ikke tar vaksinen, vil det jo ble særs interessant å se hva prosenttallet vil bli! Desto lavere andel vaksinerte, desto større vil jo antallet hyklere være, basert på den holdningen som frontes av en overveldende andel av befolkningen!..

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg