Paralleller: ytre venstre, Islam, ytre høyre!


Tidligere i dag leste jeg et innlegg på sosiale medier skrevet av Shurika Hansen, ei tøff dame som står på for å bekjempe sosial kontroll. Hun skriver følgende:

«Jeg har trukket en parallell mellom islam og venstresidens ideologi. Ytre venstre tillater ikke islamkritikk. Det gjør heller ikke islamister. Ytre venstre knuser statuer og ønsker å skrive om historien. Det samme gjør islamister. Ytre venstre og dessverre en del på den såkalte sentrum-venstre siden stempler all islamkritikk som rasisme. Dette har islamister gjort i alle år. Dessuten har islamister tydd til vold, trusler og ødeleggelser av private eiendommer og kroppskrenkelse av meningsmotstandere. Dette skjer også i Norge. Så vi kan trygt konkludere med at IS og venstresiden omfavner samme ideologi».

Vel, det er sant det hun skriver, slik jeg ser det. Men jeg kan også trekke parallell mellom Islam og høyresidens ideologi:

Ytre høyre tåler ikke pride-bevegelsen og hva den står for. Det gjør heller ikke islamister. Ytre høyre ønsker at pride skal nedlegges og at LHBTQ-mennesker skal krype inn i skapene sine og forbli der. Det samme gjør islamister. Ytre høyre og dessverre en del på den såkalte sentrum-høyre siden stempler alle kvinner, homofile og LHBTQ- mennesker ut fra enkeltpersoners bekledning og oppførsel. Dette har islamister gjort i alle år. Dessuten har islamister tydd til vold, trusler, ødeleggelse av private eiendommer og kroppskrenkelse av meningsmotstandere (LHBTQ). Dette skjer også i Norge. Så vi kan trygt konkludere med at IS og høyresiden omfavner samme ideologi!

Ideologier ødelegger samfunnet. Jeg kan snakke ut fra personlig erfaring. Masse hat og hets for være homofil. I hverdagen av islamister, og på sosiale medier av høyreekstreme. Det legges ut stygge bilder i politiske grupper på FB, MeWe osv sammen med de styggeste uttalelser. Jeg er satans avkom, jeg gjør disse personene kvalm, jeg er unaturlig, jeg bør kjenne min bibel, jeg er skapt i strid med naturen, jeg er avskyelig.

Disse samme menneskene kritiserer en ideologi som de selv opprettholder med sine uttalelser, fordommer, diskriminering, hets og hat. Hvordan kan det Shurika Hansen skriver om venstresidens ideologi være verre enn høyresidens ideologi? Begge deler er jo islamtilnærming og islamisering.

Dette er ekstremisme og dobbeltmoral fra alle sider!

Folk ser ikke egne feil og ondskapen de bedriver. De klarer hele tiden å rettferdiggjøre den (not!) Men her var det ikke vanskelig å trekke paralleller!!

Hva med å kjempe mot slike ideologier og for aksept og kjærlighet?!!


Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#islam #islamisering #ukulturer #homo #homofili #lhbt #høyre #venstre #utrehøyre #ytrevenstre #ekstremisme #fanatisme #ideologier #forfølgelse #rødt #blått #brunt #hvitt #shurika #shurikahansen #sosialkontroll #paralleller #vold #hat #diskriminering #ondskap #politikk #pride #norge

#alllifematters

#everylifematters ❤️

4 kommentarer
    1. Beklager for det langtekkelige innlegget som følger. Jeg har problemer med kortfattethet i motsetning til kommentatorene over. Jeg er til høyre, endog ytre-høyre i politikken (men er egentlig sentrums-venstre, anti-autoritær) i political compass test som jeg anbefaler folk å ta. For meg så fortoner ditt innlegg seg som et desperat forsøk på å fremstå som nyansert.

      For det første er “ytre høyre” en marginal gruppering helt uten makt i motsetning til “ytre venstre” (venstre radikalismen) som både er mainstream og besitter nær hegemonisk kulturell makt i vestlige samfunn. Selv islamismen besitter mer makt i Vesten, gjennom det politisk korrekte etablissement/venstre radikalere som fremmer de konservative muslimene som de “ekte muslimene”. Reform-muslimer (som Maajid Nawaz) eller ex-muslimske islamkritikere (som Ayaan Hirsi Ali), blir av en kabal av islamister og venstre radikale motarbeidet. F.eks. satt opp på de beryktede “hat-lister” som pk-etablissementet og “big business” forholder seg til. I England ser man denne leflingen mellom islamister/muslimer og venstreradikalisme/politisk korrekte i grooming sakene der opp mot en million jenter så unge som 10 år ble tillatt voldtatt av organiserte muslimske gjenger.

      Jeg gjenkjenner absolutt ikke de holdningene du tillegger selv “såkalte sentrums-høyre”. Selv ikke etter mange år som leser av document.no. Du refererer til ytterst marginale ytterliggående miljø som anses tilhøre høyresiden og stempler hele høyresiden for å lage en slags balanse som i realiteten ikke eksisterer. Vil presisere at kritikk av feminisme eller feminister ikke er en kritikk av alle kvinner, det samme gjelder LHBTQ og skjeve, og forsåvidt også Islam og muslimer.

      LHBTQ er heller *IKKE* “meningsmotstandere av islamismen” som du påstår; de er selvskadende allierte. Dette *VET* du om du er homofil og følger miljøet. Så at du så stempler hele “høyresiden” som IS (halshuggerne og sex-slaveeierne som venstreradikale ivret for å sammenligne med “gutta på skauen”) over fiktive holdninger eller holdninger av en marginal gruppe, er dette *EKSTREMT* uredelig. Og stygt. Hadde jeg vært venstrevridd, så hadde jeg blitt krenket! Men som “ytre høyre” nøyer jeg med å bruke min liberale ytringsfrihet til å realitetsorientere deg.

      For å få proporsjoner inn i dette: Rundt 10% av ikke-muslimske europeere ville faktisk ikke blitt venner med homofile. Skuffende mange, så det er en vei å gå fortsatt (men å håpe på full toleranse er utopi uten autoritær undertrykking/indoktrinering). Sammenlign dette med at flertallet av muslimer i UK åpent innrømmer at de ønsker forby homofili. Og et flertall av europeiske muslimer ønsker erstatte nasjonale sekulære lovverk med Sharia. Dette er holdninger som bare har blitt sterkere av to grunner; at det raskt blir flere muslimer (blir en majoritet i en del europeiske land allerede dette århundret), og fordi venstreradikalismen/politisk korrekthet skjermer islam/muslimer for kritikk. “Å kjempe mot slike ideologier”, som du sier, gjør høyre-orienterte og de hetses og sykeliggjøres for dette av venstreradikale/pk-etablissementet. Du kan ikke fjerne islamisme fra islam, spesielt ikke når ideologien/religionen altså er skjermet av de som besitter nesten all samfunnsmakt. Men du er velkommen til å bli “islamofob” sammen med Shurika og oss andre feil-tenkende. 🙂

      1. Enig i det meste du skriver, men jeg har ikke stemplet HELE høyresiden som IS, det kjenner jeg meg ikke igjen i, særlig mtp at jeg selv hovedsaklig tilhører den siden. Prosentandelen homofober og homohetsere er også større enn det du vil tro. Går du inn i politiske grupper som er for å «støtte» enkeltpersoner i politikken på høyresiden, eller bare grupper for FrP eller Høyresiden, så ser man selv homofobien der er stor og stygg!

        https://www.facebook.com/groups/Hoyresiden/permalink/1578514148988642/

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg