Ramadan 2021 og tiden fremover for oss Kafirs.


Nå er islams følgere inne i tredje dag Ramadan som er en høytid av ideologien Islam og er for Islams følgere. Denne perioden begynte 13. april og varer en hel måned fram til 12. mai.

Islams følgere, muhammedanere, islamister og muslimer har fra Muhammed, Islams «profet», via Koranen og Hadith blitt oppfordret til å utvise «måtehold og fromhet» på flere områder. Muhammed har fortalt at man gjør dette for Allah. Det mest framtredende aspektet ved akkurat denne måneden er en faste som blir praktisert fra soloppgang til solnedgang.

De fleste har fått med seg at islams følgere ikke skal spise når de faster. Altså ikke spise mellom soloppgang og solnedgang. Men de skal heller ikke røyke, drikke eller ha seksuelt samvær.

Det jeg finner morsomt er at det står skrevet at under denne fasten skal de også avstå fra syndig adferd som banning, lyving og slåssing. Dette får vi se hvordan det fungerer i praksis når SIAN (Stopp Islamiseringen Av Norge) holder demonstrasjoner fremover.

SIAN har fått tillatelse til å holde demonstrasjon på Byscenen i Sandvika førstkommende lørdag 24/4 og på Eidsvollsplass utenfor Stortinget i Oslo 8/5. Begge disse datoene er under Ramadan.

I Islam har de noe som heter Taqqiya som benyttes for å dekke over syndig adferd. Man kan for eksempel lyve hvis man gjør det for å fosvare eller fremme Muhammed, Allah og Islam.

Ramadan er ansett for å være en måned for «religiøs» kontemplasjon og hengivelse. Det er også en tid til å være sammen med, og støtte familie og venner. De samles da før suhur og iftar, måltidene før soloppgang og etter solnedgang. Det som er med islam er at dette med å følge høytiders «religiøse» tradisjoner står høyere enn alt ellers i samfunnet mens høytiden pågår, så disse samlingene vil blant de fleste av islams følgere bli gjennomført som vanlig, selv under en pandemi.

Det er en for mange en klar og tydelig sammenheng mellom at regjeringens plan om lettelser for koronarestriksjoner begynte i passende tid for Ramadan, eller enda viktigere, før Id al-fitr!

Når fastemåneden avsluttes 12. mai er det tid for Id/Eid (id al-fitr) som er den største delen av høytiden for Islams følgere. Id begynner ved solnedgang den siste dagen i ramadan, og varer hele neste dag. Høytiden feires i hele det islamske miljø, i både hjem og i moskeer. Da samles store folkemengder i festklær, for dans, hyl og skrik, kyss og klem, gi hverandre gaver, og i felles STORE lag spise ÅRETS festmåltid.

Så med lettelser på koronarestriksjoner nå, ramadan, og snart Id, så blir det spennende å se hvordan det blir i mai. Uansett, noen feiring av vår nasjonaldag, en 17.maifeiring på tradisjonelt vis kan vi nordmenn bare glemme også i år.

Noen ganger tenker jeg at vi har gitt bort landet vårt.. hva tenker dere?

Takk for at du leste.


Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#islam #ramadan #kafir #solberg #norge

6 kommentarer
    1. Jeg tenker vel akkurat det samme som deg . Du er veldig flink til å sette ord på ting og å få ut dine meninger. Det er veldig mange som deler ditt syn på mye, men som ikke tør å si noe høyt ..Så takk for at du tar opp ting, setter ord på ting . Og tør å si noe for oss som ikke gjør det. ❤

      1. Takk, men litt av poenget er å få folk til å tørre… ting endrer seg ikke hvis man er passive i bakgrunnen. Derfor jeg oppfordrer folk til å dele hvis det er noe de er enige i, så slipper man å sette ord på ting selv, jeg gjør det glatt for dere 😜

    2. Jeg kan ikke si det gjelder alle med kulturell tilhørighet i denne trosretningen, da det innimellom galskapen også finnes de som er normale i hodet, for å si det sånn, liksom det finnes de som tross opphav i en muslimsk nasjon ikke er mer religiøse enn deg og meg, og har måttet flykte nettopp for å komme unna galskapen. Jeg har nemlig både venner og kolleger tilhørende denne gruppen. Men når det er sagt, så går jeg jo ut i fra at det heller ikke er disse dette er myntet på, men det fundamentalistiske utysket som av en eller annen grunn er gitt adgang til riket. – Og disse har ikke noe her å gjøre. Det er regelrett livsfarlig å kneble motstanden mot deres tilstedeværelse med rasismestemplet. At disse ikke er ønsket har jo ingenting med fargen på hud og hår å gjøre! Selv kan jeg bla.a garantere at han der (etniske) nordmannen som av en eller annen grunn har joinet disse verstingene, med terrorangrep og alt, er akkurat like uønsket som min landsmann som enhver annen muslimsk ‘gale-matias’.
      Disse folka er jo vel så uønskede av de innvandrerne som oppfører seg, om ikke enda mer, da det tross alt er de settes i et dårlig lys, slik at de hele tiden må bevise sin uskyld, so to speak, i møte med mennesker.

      1. Som jeg skulle skrevet selv. Og det er der Gry mange velger å misforstå.. du ser poenget her, og hva jeg prøver formidle. Jeg selv har noen av mine beste venner som er oppvokst oppi denne ideologien som er forkledd som en religion. Jeg er veldig glad i dem ❤️

    3. Hei igjen 😊👍🏻

      Eg er enig med både deg og Gryende her.
      Eg legger alltid mer vekt på personlighet fremfor nasjonalitet,religiøs tilhørighet osv,da unngår man stempel som rasist og å kamme alle under samme kam.
      Eg har og venner og kollegaer fra flere trosretninger og nasjonaliteter.Flere av dem er fantastiske mennesker,men noen er helt uspiselige både i oppførsel og holdning.
      Eg husker for noen år siden,noen imamer ville ha en egen islamstat i en av Oslos bydeler,heldigvis blei ikke det noe av,enn så lenge…
      Ja,nordmenn er på god vei til å gi bort Norge,en ting er fremmedkulturer,men eg tenker også på alt,industri,vannkraft,teknologi osv.som er solgt ut av dette landet,spesiellt under Høyres styring.
      Valgkampmantraet til de rødgrønne er nettopp at vi må ta Norge tilbake,er det mulig at man kan stole på det ?
      Eg vet iallefall en ting,det er at arbeidlivsbestemmelser,arbeidsmiljølov og arbeidstakeres rettigheter generelt er blitt rassert bit for bit under blått styre,Mesteparten av dette kan tas tilbake med rødgrønt styre,med god hjelp fra fagforeningene.
      Eg blir ikke forskrekket om det viser seg at øverste leder her til lands har flere interessekonflikter i skapet enn fingre å telle med.
      Det du skriver her om høytider,åpning og lukking av samfunnet,ser eg som nok et bevis for “timing og tilrettelegging” i rett tid.
      Hilsen synskepeggy.

      1. Skjønner poengene dine, men Høyre eller Ap er et fett… Gahr-Støre er vel et av de menneskene jeg får de dårligste vibber fra.. men «timing og tilrettelegging» er jeg helt enig.. 🧚🏻‍♂️

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg