Rasist på Vy!

Jeg tok toget 20:03 fra Gardermoen nå sist tirsdag. Min mamma hadde vært på besøk vel en uke og jeg fulgte henne til flyplassen da hun skulle hjem igjen. Det var et vanlig tog jeg tok hjem til endestasjon Drammen. Altså ikke Flytoget.

Et par seter framfor meg fra Gardermoen satt en voksen ung mann. Han var ren og pen i tøyet. Klesbevisst kan man si. Han var mørkhudet, flott brunfarge, ikke svart. Og han hadde en liten lue på hodet.

Det var vanskelig å plassere hvor hans opprinnelse var fra da han snakket flytende norsk. Opprinnelsen kunne like gjerne vært spansk, som pakistansk, israelsk eller tunisisk. Kan hende han var født i Norge. Samme det. Han var mørkhudet. Og han hadde en nydelig liten kattunge.

Da togkonduktøren kom for å sjekke billettene våre hendte det noe jeg ikke likte. Konduktøren, en godt voksen mann som tydelig hadde jobbet lenge på tog, og nærmet seg pensjonsalder ba denne mørkhudet mannen med kattungen forlate toget på neste stopp fordi det ikke var lov å ha med seg katter ombord påsto han.

Mannen med kattungen beklaget flere ganger at han ikke visste at han ikke kunne ha med seg kattungen på toget. Det var et engangstilfelle og det skulle ikke skje igjen. Han var hundre prosent høflig, hisset seg ikke opp en kalori, men fikk likevel beskjed om å forlate toget med neste stopp.

Jeg syntes dette var rart. Jeg har to hunder, to mops, og dem har vært med på toget ved noen anledninger. Hvorfor skulle det være annerledes med denne katten. Den var jo i band, så liten og tillitsfull der den lå på brystet hans. Jeg tenkte at hvis jeg hadde vært passasjer på toget og blitt behandlet slik så hadde jeg hisset meg en anelse opp. Men denne karen var bare høflig og noe konfliktsky.

Siden jeg ikke var sikker angående katter på toget så gikk jeg inn på mobilen og fant Vy sine sider.

Der står følgende:

«Dyrene som får bli med på tog er hund, katt, gnagere i bur, burfugl og små skilpadder. Du kan ta med akvariefisk så lenge de er forsvarlig pakket. Andre dyr er ikke ønsket på toget. Eksempler på dyr som ikke er ønsket er insekter, edderkopper, krypdyr/reptiler og amfibier».

Katter kan være med på toget, og de som hunder trenger ikke være i bur!

Katter kan til og med gå løs på toget hvis eierne har lyst å skape litt action og moro i en togvogn. Det er ikke båndtvang på katter i følge norsk lov, og Vy sitt reglement sier ingenting om bur eller bånd på katter.

Dette var rasisme mot både katt og eier. Jeg er ganske sikker på at konduktøren visste hva han gjorde. Det var tydelig at han hadde et problem og et behov for å hevde seg og vise makt overfor passasjeren. Om han oppriktig trodde at katter ikke kunne være med på tog burde han ha bladd opp reglene slik jeg gjorde. Det å tvinge mannen som bare var hyggelig og høflig tilbake, det var ekstremt!

Jeg skulle så gjerne grepet inn i situasjonen, men da jeg hadde funnet dokumentasjon på at katter er velkommen på Vy, så hadde mannen med kattungen gjordt som han ble bedt om, forlatt toget.

Vi har så mange innvandrere i Norge, særlig ikke-vestlige som ikke kan oppføre seg og er totalt respektløse mot norske lover og regler, det norske folk og landet vårt, og det er trist. Men det er ingen unnskyldning for å stemple alle under én kan. Det var ingen grunn til å behandle mannen med kattungen på den måten. Jeg er veldig sikker på at det var et godt og flott medmenneske som forlot toget med kattungen sin den kvelden.

Noe jeg har sett er at respektløse islamister og innvandrere i Norge er ikke snille med dyr. Dyr er ikke skittvannet verdt for dem. Når jeg går tur med mopsene mine så skuler disse folka stygt på meg, de går omveier for å ikke komme nært småjentene mine. Et par har prøvd å sparke dem, én har prøvd å kjøre på dem med sin sølvgrå mercedes, et gjeng med innvandrerungdommer har kastet kinaputter etter oss. Mange har vist oss fingeren.

Så når dere ser en med innvandrerbakgrunn med en velstelt katt eller hund som har tydelig tillit, så er det et tydelig tegn på et menneske med kjærlighet i hjertet slik. Skal vi ha innvandrere i Norge så vil vi ha slike som mannen som forlot toget. Høflig, hyggelig, velstelt, glad i dyr og medmenneske.

Håper flere er flinke til å klage inn hvis man blir vitne til noe som dette. Håper Vy følger opp! Konduktøren på toget burde skamme seg!!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på Facebook: Link!!

#innvandring #rasisme #hat #hatere #vy #nsb #konduktør #rasist #dum #slem #katt #islam #hund #integrering #norge

14 kommentarer
    1. Det er dårleg opplyst, men det er altså berre i spesielle vogner det er lov med dyr, typisk ei vogn i heile toget. Resten av toget skal vera dyrefritt. Dei som skal reise med dyr kan ikkje kjøpe billett på nett eller i automat, men må ringe Vy eller oppsøkje billettkontoret.

      Mannen med katten satt nok i feil vogn.

      Kva dette skulle ha med rasisme å gjera er det nok berre du som forstår.

      1. Det du skriver er nesten HELT feil.

        Nå kan jeg bare henvise deg til Vy sine sider som jeg har sitert i innlegget. Samt kan jeg henvise deg til å kontakte ledelsen i NSB og Vy – de bekrefter også mine utsagn. Vy skriver begrensede områder, men det er intet verre enn at man ikke kan ta kjæledyr med seg i komfortkupe, sovekupé og matvogn.

        Jeg har to hunder selv og siden de er under 40 cm fra skuldre og ned til bakken så reiser de gratis i alle vogner som ikke er merket med forbud.

        Så nei, mannen satt ikke i feil vogn – og OM det hadde vært som du beskriver så det det ingen grunn til at en konduktør er ufyselig, nekter å høre, eller kaster noen av toget.

        Og siden det er du som helt tydelig misforstår, så er det muligens noe du har lett for? Ikke vet jeg. Men jeg vet helt sikkert at hva som skjedde i denne togvognen er det nok mange som forstår, bare ikke du, og kanskje et fåtall andre som har vanskelig for det.

        Takk for ditt innspill 😜

        1. Konduktøren var så hyggelig mot oss fire andre i vognen, men når han kom til denne mannen endret maska seg. Jeg tror ikke det bare hadde med katten å gjøre som lå å sov på brystet hans.

          Selv har jeg to hunder, aldri blitt bedt om bytte vogn eller noen ting.

    2. Jeg kjenner en muslim med en liten hund. Han forguder bikkja. En som har skjønt at “urent dyr” betyr at den ikke skal spises. Ok som kjæledyr.
      Det hender jeg lufter hunden til noen i slekten. En fire kilos liten hund. Somaliske kvinner er kjappe til å bytte side langs veien for å komme laaaangt unna den urene. De er jo livredde for hunder. Muslimer fra andre land, både menn og kvinner, ser ikke ut til å bry seg så mye eller ha samme skrekken som somalierne. Noen ser på den lille hunden og presterer å smile litt i forbifarten. Ikke sikkert de ville smilt om det var en dobermann.
      En annen muslim jeg kjenner, er veldig glad i dyr, både hunder og katter. Og dyrene elsker ham også. Han ender som regel opp med dem på fanget.
      Så det er sannelig like stor forskjell på muslimer som på oss andre. For det er jo nok av nordmenn som misliker katter og/eller hunder også.
      Jeg? Jeg liker dyr bedre enn mennesker, og det er neppe politisk korrekt å si. Who cares?

    3. Trist å lese. Håper du klaget det inn via Mail når du kom hjem. Det er lett for arbeidsgiveren å finne ut hvilken konduktør dette var, ved å opplyse om hvilket tog og til hvilken tid, samt beskrive vedkommende. Det er viktig at slikt blir slått ned på.
      Godt skrevet.

    4. Hei.

      Fin blogg du har.

      Dette er en forsmådd konduktør som sikkert opplever ting i hverdagen som han skal ta ut på andre. Ikke forenlig med konduktøryrke men hvorfor kaller du han rasist?

      Er dette en antagelse eller bygd på en faktisk observasjon?

        1. Ok. Jeg klarer ikke å lese noe om dette i artikkelen din. At mannen feilaktig ble kastet av toget fordi han hadde med seg en katt er ille nok. Men å bruke rasismekortet bare fordi mannen var mørk i huden blir etter min mening feil og er i seg selv stigmatiserende. Men igjen…jeg var ikke der.

          1. Nei, det er akkurat det, du var ikke der. Personlig misliker jeg sterkt at folk bruker rasismekortet i alle mulige tullete situasjoner, jeg er så jævlig lei av det, og har skrevet flere innlegg om det. Det er sjelden jeg opplever se rasisme mot innvandrere, men har opplevd det flere ganger andre veien. En gang var det en som kom opp i ansiktet på meg og sa «jævla homo», jeg ba han pelle seg hjem dit han kommer fra. Da brølte han «jævla rasist» etter meg. Jeg blir matt..

    5. en konduktør på VY seksuelt trakkasserte meg og insinuerte at jeg selger meg selv, da jeg ble sur og svarte tilbake så skulle han kaste meg av på neste stopp og han ringte politiet før jeg fikk ringt de selv, han burde virkelig ikke jobbe der og han jobber på toget mellom Oslo og Fredrikstad.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg