Rema 1000 Vs Kiwi XL

Her jeg bor er det mest naturlig for meg å ta matvarehandelen på Kiwi eller Rema, det er de to butikkene som ligger nærmest. Jeg kjører ikke bil, så derfor er det sjelden aktuelt å handle på andre butikker.

Rema ligger bare et par minutter gåavstand unna. Det er den største Remabutikken i byen her. Tollbugata, Drammen. Det er sjeldent jeg handler der for jeg har sett og opplevd mye tull på den plassen. Men når jeg skal ha bare to-tre ting så stikker jeg innom.

I går var jeg innom dyreklinikken for å kjøpe medisin til en av hundene mine, når jeg gikk derfra kom tørsten og jeg stakk innom Kiwi for å kjøpe noe å drikke. Jeg går alltid forbi kjøleren med nedsatte varer som snart går ut av dato. I går hadde de sommerkoteletter nedsatt 50%, pakkene var stemplet med best før 04.06.19.

I dag var jeg innom Rema fordi vi var tom for melk. Også der bruker jeg alltid å titte i kjøleren med nedsatte varer som snart går ut av dato. Også Rema hadde sommerkoteletter stemplet best før 04.06.19. Men de var bare nedsatt 29%.

Hos Kiwi opplever jeg alltid at disse varene er nedsatt 50%, og det var de alltid før hos Rema også. Men for en tid siden endret det seg. Nå er mesteparten av varene nedsatt 20% og 30%. Varene i dag var nedsatt 25% og 29%. På varer som er best før dagens dato!

Hvorfor er det slik? Er Rema blitt en anelse grådige? Det kan vel ikke være kundene eller miljøet de tenker på? Eller? Er det bare Rema i Tollbugaten, eller er alle Remabutikker blitt slik?

Ellers vil jeg skryte av Kiwi XL på Strømsø senter og Kiwi minipris på Brakerøya. Flotte butikker som er virkelig gode på salg, service, kundebehandling, orden og utvalg.

Rema – not so much!

Hvilke butikker liker dere best, og hvorfor?

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på Facebook: Link!!

#kiwi #kiwixl #kiwiminipris #brakerøya #strømsøsenter #rema #rema1000 #rematollbugaten #tollbugata #drammen

6 kommentarer
    1. Billig mat er alltid en fin greie. Har vært i begge butikkene du nevner her men ikke så ofte. Og det er bra de selger ut mat som er utgått på dato – det meste kan brukes. Butikkene bruker salg som lokkemiddel men jeg burde egentlig være flinkere til og sjekke salg og priser. Legger heller merke til om det er god plass i butikken og god kundeservice. Har flere ganger skrevet anonyme brev som jeg legger igjen i butikken. Der peker jeg på ting som ikke er så bra, en gang lå det løkrester, poteter og tomater på gulvet i flere dager mellom reolene. Andre ganger kan det være dårlig kundeservice.

    2. Jeg veksler mellom Kiwi, Rema og Coop Xtra. Rema minst, for jeg har kuttet ut mye av handelen der. Skyldes at de kuttet ut varer jeg pleide handle, og jeg velger ikke svindyre alternativer når jeg kan gå noen meter til Kiwi…Dessuten gidder jeg ikke Æ. Har Trumf, hatt i mange år, har Coop medlemskap, også hatt i mange år. En krone her, en krone der. Kiwi og Xtra har forøvrig de blideste ansatte her i byen. Rema henger litt etter. Noen av de ansatte der er veldig hyggelige, noen fremstår som litt mutte og fjerne og virker som kunder er no herk for dem. Det kan jo være folk som er der via NAV da. Rema skal spare penger på mange måter…
      Ang datovarer, så priser Rema og Coop som regel ned 40%. Men Rema sine varer er gjerne siste dagen på dato, Coop setter flere ting ned noen dager før for å være sikker på de får solgt før varen er ødelagt. Og det liker jeg jo..datovare som ikke helt er datovare. Kiwi setter varen ned med 50% , og også de kan legge ut varer som har litt tid igjen.
      Dette kan vi …vi med uføretrygd..være økonomiske 🤣 Og jeg tror faktisk ikke jeg ville giddet datovare nedsatt bare 29%…det er for lite avslag når varen er på siste dagen. Jeg er litt kresen,pluss at det er en del matvarer jeg tåler dårlig, og jeg kjøper ikke hva som helst av datovarer. Veldig selektiv der.

    3. Er det Rema i Tollbugata? Eller jo, langt der borte ja 😂 Bodde i Tollbugata tidligere, handler på nærmeste Kiwi om jeg gikk eller på Kiwi maxi om vi skulle ha mere. Tok noen turer til Liertoppen og handlet på Meny. Rema får jeg bare ikke til…

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg