Safran Indisk Restaurant – veldig smakfullt!!


Nå ligger jeg strak ut hjemme etter en aldeles smakfull opplevelse på «Safran» her i Drammen.

Snuppen min og jeg har vært ute å spist med familien hans. Hans søster og bror, deres sammensvorne og barna deres, og deres sammensvorne igjen. Ingen av oss hadde spist der før, så alle var veldig spente.

Vi (oss to) skulle egentlig dit sist Valentines, men vi hadde ikke bestilt bord, så der var ikke plass, derfor spiste vi et annet sted den gang. Denne gangen hadde vi bestilt bord flere dager i forveien.

Veldig fint og koselig lokale med varm atmosfære. Gode stoler. Veldig bra meny av forretter, hovedretter og tilbehør. Synes personlig dessertmenyen var litt kjedelig og lite original, så jeg skippet dessert, det gjorde vi alle.

Veldig mange vi kjenner har skrytt veldig av Safran og maten der, så da servitøren kom til bordet vårt reagerte vi med sjokk og vantro. Når han skulle ta bestillingen sa han at de hadde mye folk så det ville ta lang tid hvis vi skulle ha forretter, det ble sagt på en måte som om han ønsket at vi skulle droppe den. Men det gjorde vi ikke.

Da vi bestilte rotet og surret han så mye med bestillingen at jeg ba han bruke notatblokk og notere bestillingen. Det tok han ikke til seg. Det ble veldig masete da han gjentatte ganger ropte opp alt vi hadde bestilt, og nesten forventet at det var oss gjester som skulle holde orden på bestillingene. Samtidig fikk alle andre gjester opplyst hva hver og en av oss hadde bestilt.

Det hele kan ikke beskrives, men det var noe surrealistisk. Har ikke opplevd noe lignende på restaurant før. En noe uproff måte å gjøre ting på.

Allerede ved serveringen av drikke rotet han med bestillingen. Jeg fikk Cola, jeg hadde bestilt Solo. Det var ikke noe problem, vi bare byttet oss i mellom.

Så kom forrettene, de ble servert på en litt bøllete måte. Han var litt stressa, dermed følte vi på det også. Når jeg er på restaurant skal det være avslappet synes jeg. En forrett ble glemt av og servert når de andre nesten hadde spist opp. Alt dette kunne vært unngått hvis han hadde brukt penn og papir som jeg sa til han. Det hører liksom med til servitøruniformen, men ikke på Safran.

Men det skal sies, og understrekes, forrettene var helt nydelig smakfulle og estetisk flotte. De på kjøkkenet hadde gjort en veldig bra jobb. Og det gjaldt alle hovedrettene også, fantastisk god mat. Med unntak av én av hovedrettene som så helt grusom ut, brun guffe, det ble liksom en sånn moro greie ved bordet akkurat den retten, for den så ut som den var spist, fordøyd og kommet ut igjen. Men den var god.

Alle var mer enn fornøyd med maten. En knallbra smaksopplevelse. Alt ble spist, rubbel og bit. Jeg hadde ikke et riskorn igjen på tallerkenen da jeg var ferdig.

Dyrt var der ikke heller. To forretter, to hovedretter, nanbrød og to brus – 850 kroner!

Alt styret på begynnelsen ble kompensert for med den deilige matopplevelsen. Snuppen min og jeg skal tilbake. Tenker dette er et veldig bra sted for et par å gå ut, date eller dobbeldate, men ikke for større lag og selskap. Da må i hvertfall servitørene bli mer proffe og rutinerte.

Safran får uansett terningkast 5 hos meg. Flott forrett og hovedrettmeny, flott og kult lokale, og fantastisk mat!!

Nettsted: http://safranindisk.no/


Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#safran #indisk #restaurant #mat #bragernes #drammen #smakfullt #estetisk #atmosfære #krydder #digg

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg