Skumbad i Drammen!


I dag morges kom drammensere til sentrum og møtte et vakkert syn, nemlig fontenen på Bragernes Torg som skummet over etter at noen har hatt i Zalo.

Det er jo en selvfølge at de lokale media da skriver om dette og gir det oppmerksomhet. Deriblant Drammens Tidende der folk i kommentarfeltene nærmest jublet.

Drammens Tidende forteller at dette har skjedd før, men at det ikke har vært like ille. I kommentarfeltet får man lese uttalelser fra publikum.

– «Trengte i grunn en vask den fontena der! 😂 »

– «En gammel spøk 🤣 når det ikke finnes skumparty lenger får man lage en selv 🤣🥳 »

– «Se her du 😊 Gode gammeldagse «guttestreker».

– «Ble det ikke brukt farger også før da. litt kombo. 😜 hehe..»

– «Nice 👌😃 Gøy å se at man holder gamle tradisjoner i live ✌️»

Altså det skummer bokstavelig talt over av oppmuntring til å gjenta dette.

Dette er noe som forekommer en sjelden gang i alle byer. Men personlig synes jeg det er dumt at folk applauderer og dermed oppmuntrer til det. Der jeg kommer fra hendte det samme flere ganger da byen hadde fått en ny og flott fontene på torget midt i sentrum. Resultatet ble jo da etterhvert at fontenen ble flyttet til en liten park og brukes nå den dag i dag som et stort blomsterbed. Det ble den i hvertfall sist jeg var der. Og i sentrum, ingen fontene. En by uten fontene er ingen by slik jeg ser det.

Selv liker jeg fontenene i Drammen. Jeg liker lyden, jeg liker kunstverket disse fontenene er, jeg liker å sitte ved byfontenen. I det hele tatt så ser jeg bare positive ting med å ha en flott fontene midt på byers torg. Jeg synes det er koselig og med det måtte jeg kommentere selv i lokalavisens kommentarfelt hvor jeg oppfordret de som har det gøy med disse rampestrekene, til å finne på noe annet litt mer originalt.

Om denne fontenen ikke blir fjernet, så risikerer man likevel at den blir stengt. En fontene uten vann vil aldri bli det samme vakre som med vann. Denne fontena gir glede for store og små, ikke ødelegg det, vær så snill!

Følg gjerne bloggen i gruppen på MeWeLink!! Eller på FacebookLink!! Koslig det 😘

#fontene #zalo #skum #bragernes #drammen #hærverk #dumhet #kreativitetsmangel #uorginalt #loveislove #drammen

Bilde 1: privat. Bilde 2: screenshot DT/FB.

6 kommentarer
    1. Jeg bodde i mange år i Trondheim, og like ved der jeg bodde er det en stor og vakker fontene som hvert eneste år ble fylt opp med Zalo. Og det var som du sier i innlegget ditt, stor applaus for disse «rampestrekene». Hærverk er det. 🤬

      1. Ååå.. sukk, skulle vært en tur i Trondheim, bodde en liten stund der jeg også.. men ja, det er jo hærverk når enden på visa blir at det koster for mye å ordne opp etter «rampestrekene» og fontenen blir stengt. Folk tenker ikke konsekvenser, men jeg har sett slike konsekvenser, det ergrer meg enda at fontena i fødebyen min ble et blomsterbed med bare Stemor.

    2. Mange fine fontener rundt om kring. Har sett noen herlige i Gdansk, i Gøtborg og andre steder. Hvor fargelys i alskens farger var en del av fontenen, veldig fint. Synd når sånt blir ødelagt.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg