Sophie Elise is back – og annet bloggersnacks!

I går hadde jeg meg en runde innom andre blogginnlegg fra andre bloggere for å se hva som er greia for tiden. Dessverre så er greia stort sett den samme hos bloggere som den er ellers i verden. Koronasirkuset. Utenom det er det som alltid veldig mye overfladisk og tilgjort. Men..

Oppi det hele la jeg merke til at Sophie Elise var tilbake på blogglisten. Hva nytt hun har å fortelle? Nei, ingenting heldigvis. Hun har ikke lagt ut noe nytt innlegg siden den gang hun varslet at hun hadde bestemt seg for å slutte å blogge. Dette må være første gang i historien at hun har holdt ord og står for hva hun skriver? I hvert fall den lengste perioden hun har stått for sine ord. Det er jo over et år siden hun sluttet. Gratulerer Sophie Elise for vel gjennomført!

Sophie Elise: Jeg slutter å blogge.

På min runde gjennom andres blogger la jeg merke til en sak som går igjen. For litt tilbake siden i tid skrev jeg om en blogger som jeg plutselig oppdaget at vedkommende hadde skrevet et par blogginnlegg om/til meg. Vedkommende har gjort det til en greie å omtale andre bloggere på en nedsettende måte. Det å konstant forsøke å latterliggjøre andre bloggere, forsøke å henge dem ut for egen vinning. Ut fra reaksjoner fra andre bloggere blir dette sett på som patetisk, og jeg stiller meg bak dem der. En av bloggerene som har tatt til ordet i den saken er Mette Ask.

Mette Ask: Blogger som blogger om blogger, som blogger om andre bloggere.

En som har fått gjennomgå i bloggerverdenen i det siste er blogger Julia Nyland. Hun offentliggjorde at hun har planer om å reise til Spania og være der over tid. Da kom mobben og skulle «ta» henne. Hun får de styggeste kommentarer fordi hun tenker å reise nå mens vi har en pandemi på gang. Mine ord til henne: gjør det, gjør det, gjennomfør det!! Altså, denne pandemien kan holde på i ti år til for alt vi vet, og covid19 forsvinner nok aldri helt uansett. Så kjør på, vi skal ikke bare eksistere i den tiden vi er gitt på denne jorda, vi skal leve også, hvis ikke så er jo livet meningsløst. Så reis lille venn, reis!! Så kan hen vedkommende som skriver stygt om alle bloggerne bare fortsette å moralisere og peke finger. Det er faktisk helt utrolig at en voksen person har gjort det til sin livs oppgave å nøre opp under hat og harselering i disse tider. Vedkommende har sendt mange i Julia Nylands retning med sine ord. Men jeg sier nok en gang til vesle Julia Nyland, reis og lev livet ditt i Spania så godt du kan, det unner jeg deg. Hatere er hatere uansett, og de hater deg jo allerede og skriver at de håper du dør av korona. Så hvorfor bry seg om hva så ondskapsfulle mennesker mener?!

Julia Nyland: Spørsmål og svar.

En må gjerne kritisere andre offentlige personer når man mener og føler det er kritikkverdig. Men når en har gjort det til sin misjon i livet, og gjør dette daglig, flere ganger om dagen, nører opp til sinne og frustrasjon mot andre bloggere, som også er mennesker. Det viser ganske mye om hvordan personen er, og jeg personlig liker det ikke. Det blir too much. Folk er frustrerte, slitne, liv er ødelagt, mange er traumatiserte – listen er lang. Så om denne bloggeren som liker å tråkke på andre hadde vært noe til person så ville vel vedkommende lagt om stilen og feid mer for egen dør enn andres. Eller muligens skrevet om det som få andre gjør slik som Ole. Olehartattordet har gjort en del mennesker irriterte da han har tatt for seg pandemien og alt rundt den og laget et sammensurium med linker til leger, forskere og fagfolks uttalelser, linker til blogginnlegg, artikler og så videre som omtaler det som våre egne i norsk presse og massemedia ikke skriver om.

Olehartattordet: Vaksinene vil ikke kunne bidra til at vi kan åpne samfunnet.

Det var det jeg hadde for denne gang, takk for titten, ha en fin ny uke og hold hodet kaldt og hjertet varmt 😘


Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#sophieelise #metteask #julianyland #olehartattordet #blogg #blogger #bloggere #blogging #bunnytrash

7 kommentarer
    1. God morgen 😊👍🏻

      Eg har fått med meg hvem bloggeren som tror at mobbing,latterliggjøring og hets er “glimrende satire” er.Bloggeren fremstår for meg som skikkelig ufyselig og nedlatende,ikke bare er hun nedlatende og ekkel mot andre bloggere,men oppfører seg på samme ekle måte mot dem som prøver å ta til motmæle mot mobbingen i kommentarfeltet,typisk for dem som tror at mobbing er god satire,er at de sletter kommentarer når de vanskelige spørsmålene kommer.
      Eg har ingen problemer med å sammenligne denne bloggeren med de som har prøvd seg på samme forsøk på satire før.
      Hvem husker vel ikke Slarveposten,eg kalte bloggeren for Tarva,for det var akkurat det bloggeren var,tarvelig.
      De bloggerne som har holdt på med sånn oppførsel før har alle måttet slukøret slette innlegg og til slutt bloggen.
      Før i tiden blei bloggere som skreiv negativt om andre bloggere kastet ut fra forsiden på blogg.no uten forvarsel og ville man inn igjen var det visse “tøffe” betingelser man måtte innfri først.Det ser ut for at “satireblogger” er hevet over den regelen.

      Eg har skrevet flere kommentarer til denne “satire”bloggeren og sagt min mening om hva eg mener bloggeren holder på med,i helgen truet bloggeren meg med å sette spamsperre på meg om eg ikke holdt opp å “plage” henne (med spørsmål som var vanskelig å svare på),eg fikk en sjanse til for nå var bloggeren luta lei av meg,påsto til og med at eg ikke holdt meg til tema i innleggene.
      En av mine kommentarer som blei slettet var et enkelt spørsmål til hva bloggeren selv hadde skrevet om annen blogger under innlegget “Fikk meg en god latter”,med den overskriften i tankene og det seinere blei avslørt hvem bloggeren lo av,sitat : ” Jeg forstår at blogglisten og antall sidevisninger er viktig for slike som Mette Ask som i hovedsak har sin inntekt fra sitt arbeid som influenser og en og annen nattevakt”sitat slutt.Denne uttalelsen om Mette Ask er ikke annet enn nedrakking,hets og mobbing.
      Eg syns mye av det satirebloggene uttaler seg om andre bloggere er over grensen for vanlig,normal og høflig oppførsel mot andre,så eg skreiv en kommentar,la ved sitatet om Mette Askog spurte bloggeren om dette var “satire” på sitt beste.Ikke nok med at kommentaren blei slettet,men bloggeren tok seg tiden til å svare på den slettede kommentaren på en sånn måte at eg,som ba om en forklaring på et enkelt spørsmål også blei latterliggjort og fremstilt nærmest som en idiot for bloggerens “blodfans”
      Bloggeren framstår som ufyselig og eg bryr meg midt på leggen om bloggeren sperrer meg.
      Bloggeren hadde jo også et “satireinnlegg” om olehartattordet,selvsagt med hets,latterliggjøring og mobbing som utgangspunkt.Og,for ikke å snakke om den besettelsen av kokken,det er jo bloggstalking på skyhøyt nivå,sykelig,spør du meg.
      Det er vel ingen som ønsker å havne på topp på blogg.no lenger,om de vil unngå den ufyselige bloggerens “glimrende satiriske penn” – som bloggeren har beskrevet seg selv ved flere anledninger.
      Beklager at det blei en lang kommentar,eg tror eg klarte det uten å havne utenfor tema😊

      Ha en fin dag😊Hilsen synskepeggy.

      1. Ja, jeg hørte tilogmed at Kokken og hans familie begynte å slite under denne «stalkingen». Takk for kommentar, lange kommentarer er like velkommen som korte, foretrekker innhold. Ha en fin dag Synskepeggy 😘

    2. Jeg fatter ikke hva folk får ut av alt dette hatet. Det er så mye av det og jeg blir helt kvalm av alle som skal trykke folk ned i gjørma. Jeg vil heller fokusere på meg selv enn å legge meg opp i hva andre gjør. Det får være dem sin sak. For meg blir det litt barneskole oppførsel når folk skal lage slikt drama. Som du sier burde vi få lov å leve livet våres uten å få så mye hat. Om hun vil flytte et annet sted så vil jo ikke dette påvirke noen.

      1. Folk har ansvar for å selv passe på og holde avstand, for meg hvor folk er når de gjør det er meg klinkende likegyldig, jeg unner unge jenta å få leve livet sit og være så lykkelig som hun kan.

        Takk for titten Cathrine og velkommen innom igjen 😊

    3. Ikke noe galt med Sophie Elise som blogger, da hun var mesterlig innenfor den genren hun representerte. Når set er sagt, må jeg jo si at kvaliteten på innholdet i de bloggene som nå tar stadig større plass på blogg.no er av en helt annen klasse enn hva blogg-genren har vært dominert av frem til nå.. Dagens utgivelser gjør det jo også interessant å besøke hjemmesiden for folk som har vokst fra bildefortellinger (hehe)

      1. Mesterlig… aldri sett makan til dobbeltmoralist og kynisme i bloggerverden, det var der stakkar-meg syndromet oppstod. Med det sagt så vet jeg ikke helt hva jeg skal mene om dagens bloggere, med unntak av kjerringa , den klikker jeg meg ikke inn på.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg