Sophie Elise lignet en gang på sin mamma.

I går kveld gjorde jeg noe som jeg sjelden og aldri gjør. Nemlig ser på NRK.

Jeg finner det latterlig at Sophie Elise får flere oppslag i Dagbladet, og mer plass i norsk main stream media som TV2, Aftenposten, VG og ovennevnte NRK enn alvorlig hendelser som for eksempel massevolden i Drammen sist helg og knivstikkinger og vold på barneskoler rundt om i landet.

I går var hun i programmet «Debatten» hos NRK etter at en annen toppblogger og «Influencer» Kristin Gjelsvik gikk hardt ut mot henne i en YouTube-video og omtalte henne som Norges dårligste og farligste forbilde fordi hun finner komplekser hos seg selv og fremkaller og påfører et ungt og naivt publikum det samme.

Siden jeg allerede har sagt meg enig her i bloggen med Kristin Gjelsvik måtte jeg bare se hvordan saken utviklet seg videre. Og det ante meg. Sophie Elise tok på seg en nesten usynlig offermaske og gjentok flere ganger at hun la seg flat. Flere ganger uttalte hun at det meste hun har gjort gjorde hun når hun var yngre. For et år siden, for to år siden.

Alt Sophie Elise har gjort er i fortid, hvis hun sier hun er lei seg for det hun har gjort og legger seg flat når noen stiller henne til veggs så blir det på en måte greit. «Jeg var så ung og uvitende i går, jeg er mer voksen og skjønner mer i dag, tilgi meg». Det er som hun sier selv, hun er drevet i dette «gamet», hun har fått holde på i åtte år, hun er en av Norges mektigste mediekvinner, og den desidert største blogger og influenceren i landet. Hun er en mestermanipulator. Det at flere tusen ungdommer klager på hennes påvirkningskraft og hvordan hun finner opp komplekser og pusher det på unge mennesker og hva de kan gjøre av inngrep for å fikse på disse nye kompleksene, ser hun ikke ut til å la seg affektere så mye av.

Når det ble snakk om disse kompleksene ble jeg sittende å undre meg på alle disse tingene som Sophie Elise har «komplekser» for. Nå sist var det høyt hårfeste, og det fikk hun «fikset» med kosmetisk tatovering.

Det kanskje ikke mange vet er at Sophie Elise er egentlig veldig lik sin mamma, Lise Steen-Johansen. Men alt som viste likheten har Sophie Elise forandret på med inngrep og hva det måtte være. Sophie Elise hadde samme hårfarge som sin mamma, samme hårfeste, samme nese, ansiktsform, munn og i det hele tatt. Alt dette har hun valgt å få fikset og forandret på. Alt som viser at hun er sin mors datter er borte. For de som ikke ser det, eller ikke har skjønt det, så er det øverste bildet i innlegget her av Sophie Elise før operasjoner osv. Vi ser at hun nå har fjernet hele sin identitet som «Steen-Johansen».

Jeg er fra Harstad og jeg har sett Lise Steen-Johansen et par ganger in real life, og jeg ble sittende her under programmet i går kveld og tenke: tro hva Sophie Elises mamma egentlig synes og føler om dette? Det må jo være sårende, trist og rart at datteren har «komplekser» med alt hun har arvet fra mammaen sin? Ser hun på sin egen mor som et stort kompleks som hun vil ha vekk?!

Sophie Elise omtaler sin mamma meget sjeldnere enn sin far. I blogg, tv-serie, podcast og i sine bøker er faren mye mer omtalt og tilstede enn moren. Moren er bare på en måte der, i bakgrunnen, og får på langt nær like mye honnør, kredit og «respekt» som faren. Eneste unntak er vel innlegg om at moren har hatt livmorkreft, og det er grunnen til at Sophie Elise sjekker seg årlig for kreft.

Sophie Elise er også kortvokst som sin mor, og det er vel det eneste hun ikke får gjort noe med. Men det har vært uttalt at hun ikke synes noe om at hun er så liten. Selv synes jeg moren hennes er vakker og har et unikt og naturlig utseende som datteren burde vært mer stolt av. Hun ser god og ekte ut. Dette var tankene som jeg satt igjen med etter å ha sett debatten på NRK i går kveld.

Følg Bunny Trash på Facebook: Link!!

#sophieelise #debatten #forbilde #nrk #blogg #blogger #influencer

Alle bilder er screenshots, bilde 1,2,4 og 5 fra Sophie Elises egen blogg, bilde 3 er screenshot fra kk.no

 

 

4 kommentarer
    1. Du har så rett i mye, og jeg har ennå ikke sett at hun legger seg flat. Det er bare noe hun sier når det passer best slik. I neste øyeblikk slenges det ut noe på nettet som viser hevngjerrighet. Manipulerende, oh yes. Men verden vil bedras, inkludert aviser, tv. 🙂 Samme for meg.
      Moren hennes er penest, en vakker dame, om man nå skal henge seg opp i det ytre. Men det er egentlig ikke det som betyr noe i den store sammenheng. Forhåpentlig skjønner Sophie Elise det etterhvert. Gjør hun det ikke, skal helst ikke hennes komplekser bli andres problem. Tatovere i hodebunnen pga tynt hår. Det tok kaka!
      Jeg så innlegget på minmote fra hun som var operert fra topp til tå for å kunne fungere etter bilulykke, ikke for å posere, som hun skrev. Jeg husket på en ung dame for mange år siden. Hun var på det som kalles arbeidsavklaring i dag. Attfføring het det vel før. Det var sommervarme, hun gikk i langt skjørt, og sa hun hadde arr og ikke gadd folks stirring på beina.Hun fortalte at hun året før var fotgjenger sammen med noen andre, hun gikk ytterst. En fyllekjører kom i full fart. Hun ble truffet og så ødelagt at legene hadde en kjempejobb etterpå. Knuste ben, knust brystkasse, hodeskader, hun var full av arr. Hun dro opp skjørtet og viste. Det så helt vanvittig ut. Men hun brydde seg lite om alle arrene, hun var i live. Rett nok også med dårlig hukommelse, hodepine, elendig konsentrasjonsevne, men hun levde.
      Så skal man oppleve dette at unge jenter og enkelte gutter skal operere seg på alle kanter for filleting. Ofte innbilte ting.Trist.

    2. Kjempe bra skrevet og jeg liker veldig godt måten du tar opp dette på! hun burde være stolt av å ligne på moren sin og syntes selv ikke noe om måten hun normaliserer at det å fikse på utseende skal være greit. Ser selv skjeldent på nrk, men i går klistret jeg meg foran tv-skjermen for å se på denne debatten.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg