SUPER-EFFEKTIV slankemetode!


Jeg må gjøre oppmerksom på at slanking er for personer som er overvektige. Har du BMI på 25 eller lavere så burde du IKKE drive med slanking. Har du overvekt, altså en 
BMI på over 25 burde du lese videre, for dette er virkelig veien å gå.

Den trettende oktober i fjor startet jeg dette opplegget. Fire måneder etter hadde hadde jeg gått ned 20 kilo. Nå er det gått cirka fire og en halv måned og jeg har tatt av meg mer enn 21 kilo.

Hvordan?

– Jeg har «fastet» to dager i uken. Det vil si at to dager i uken har jeg spist mat som ikke har gitt meg mer inntak enn 500 kcal (kalorier) pr dag. Jeg har holdt meg godt under og har da enten spist:

Alternativ 1) 200 gram kyllingfilet, 200 gram frosne grønnsaker + en liten dæsj sursøt saus.

Alternativ 2) 200 gram hvit fisk (torsk/sei), 200 gram frosne grønnsaker + en liten dæsj sursøt saus.

Alternativ 3) Fire fiskekaker, 200 gram frosne grønnsaker + en dæsj sursøt saus.

Alternativ 4) 12 biter Sushi. Nå snakker jeg RÅ fisk (Nigiri, Maki), ikke noe frityrstekt eller chillimajones til, men Soyasaus og wasabi hører selvfølgelig med.

– Fra første «fastedag» kuttet jeg ut brus med sukker. Solo Super er vel den jeg synes er best. Men jeg har drukket mest Pepsi Max/Cola Zero, og litt kaffe. Ingen av disse inneholder kcal. Veldig viktig å drikke mye!

– De fem andre dagene i uken har jeg egentlig spist hva jeg har følt for. Både biff, pizza, lasagne, kebab og burgere. Men mest hjemmelaget sunnere mat. 

Det som er viktig disse dagene man ikke «faster» er å ikke overspise. For de aller fleste blir det ganske nøyaktig nok å bruke tommelfingerregelen om at vi trenger cirka 30-35 kcal per kilo kroppsvekt per døgn. Det betyr at en som veier 70 kilo trenger rundt 2100-2500 kcal per døgn. Er du veldig aktiv trenger du mer, lever du et ganske stillesittende liv, trenger du mindre.

Jo mindre kcal det er i maten, desto mer kan du spise. Nettopp derfor har jeg holdt meg til hovedsaklig kylling, hvit fisk og grønnsaker på «fastedagene». Spiser man for eksempel pizza så er det ikke mye som skal til før en har oppfylt dagsbehovet.

En vanlig Grandiosa på 575 gram (altså uten noe ekstra på) er 1250 kcal. 575 gram kyllingfilet er 580 kcal 😜

Til venstre er to dager før første «fastedag» I midten er nøyaktig to måneder etter, 10,4 kg lettere. Det til høyre er i dag, 21,2 kg lettere.

– Kiloene «raste» av meg uke etter uke. Da jeg hadde tatt av meg rundt 18 kg så stoppet det på en måte opp. En skal gå/være aktiv minst en halvtime hver dag. Det er helsekravet. Etter vektreduksjonen «stoppet opp» doblet jeg aktivitetsnivået, altså gå mer enn én time daglig, og da forsvant 2,2 kilo bare første uken.

– Noen påstår at dette ikke fungerer for alle. Det er tull. Hvis en gjennomfører så fungerer det. Ingen går opp eller står på stedet hvil hvis man reduserer kcal-inntak. Det er logisk umulig. Effekten kan variere fra uke til uke, men fungerer gjør det!

Noen av de som har prøvd og påstår dette ikke fungerer har tydeligvis ikke skjønt greia. Når jeg ser på sosiale medier at de er ute og spiser på restauranter og lignende. Og spiser titt og stadig, lager middager hjemme med rød kjøtt og feite sauser. Nyter potetgull, øl og sjokolader. Da har de allerede overspist så mye kcal at om de faster to dager i uken så har de ødelagt effekten.

Det er 540 kcal i noe så lite som usle 100 gram potetgull. Det er 200 kcal i en halvliter øl, og det er 550 kcal i usle 100 gram sjokolade. Bare 100 gram ribbekjøtt er 520 kcal!!!

Så for å ikke gjøre det vanskelig, eller komplisere:

«Fast» to dager i uken med 200 gram hvit fisk eller kyllingfilet og 200 gram frosne grønnsaker til. Velg hvilke to dager som passer best for deg og hold deg til dem. Jeg «faster» tirsdager og torsdager. Kutt ut drikke med sukker i. Ikke overspis de andre dagene. Gå en tur, og kontroller vekten en fast morgen i uka. Jeg veier meg hver fredag morgen.

Det er ikke mye som skal til. Overvektige som tar av seg mer enn 10% av kroppsvekten oppnår stor helsegevinst!!

Bare spør om meg det er noe dere lurer på, eventuelle råd eller tips. Mer om dette kommer i nær framtid i nye innlegg her i bloggen. Takk for at du leser!

 

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#diett #slanking #overvekt #bmi #vektreduksjon #5:2 #slanketips #kalorier #kcal #faste #fasting #5:2dietten #overspising #kilo #helse #godhelse #helsegevinst #jattillivet ❤️

8 kommentarer

Siste innlegg