Sydney – gatekjøkken/pizzeria og mais!


I dag kom temperamentet mitt skikkelig frem da jeg i formiddag skulle ut på luftetur med jentene, og ikke fant husnøklene. Etter nesten to timers leting fant jeg dem på et sted der det aldri har vært lagt nøkler før. Når jeg omsider fant dem roet frustrasjonen seg og jeg fikk tatt turen med jentene. Deretter tuslet jeg en tur til byen og møtte snuppen min etter jobb. Så var det å finne ut hva vi skulle ha til middag i dag, eller hvor vi eventuelt skulle spise.

Kebab ble nevnt, så jeg foreslo at vi kunne spise på «Sydney» gatekjøkken og pizzeria i Nedre Storgate 21. Jeg hadde fått med meg at der skulle være billig kebab da jeg har gått forbi der mange ganger. Og ingen av oss hadde spist der før på tross av at stedet har vært noen år nå. Så da var det på tide med et besøk der.

Utenfor var det plakat med bilde av en kebab med mange fine grønnsaker og en tekst hvor der sto at de solgte stor kebab med en halvliter brus inkludert til 100 kroner. Yupp, supert tenkte jeg da – så gikk vi inn.

Det som kunne vært et fint lokale var bare trist. Svarte enkle møbler, og tomme bord. Ikke bare en enkel duk på bordene, ikke en liten kunstig blomst, ikke et telys – ingenting. Der var ingenting i lokalet som var hyggelig å feste blikket på. Vi bestilte og fikk maten ganske kjapt.

To store kebab i pita. Kebaben besto helt enkelt av masse stekt kjøtt, en boks mais, litt kinakål og masse saus. Kjøttet var greit, maisen var grei (lol), kinakålen var grei, sausen var grei og pitabrødet var greit. Alt var greit, men gudameg så trist.

Aldri før har jeg fått en så trist kebab før. Ikke noe tomat, ikke noe grønn pepper, ikke noe agurk, ingen løkskiver, ikke paprika – ingen friske og krispy grønnsaker i det hele tatt. Flaut at dette faktisk selges i «kebab-byen» Drammen. Terningkast 2 – nå skjønner jeg veldig godt at ingen jeg kjenner noen gang gjennom disse årene har snakket om «Sydney» 😂


Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#mat #sydney #gatekjøkken #kebab #pizzeria #kebabbyen #elvebyen #drammen

4 kommentarer
    1. Skjønner at du er forbanna. Neste gang lysten på kebab melder seg, besøk et sted som er drevet av ekte innvandrere som serverer ekte kebab. Et sted der eierne ikke har glemt å være hyggelige. Et sted det duker og annen stæsj er en selvfølge. Det finnes helt sikkert slike steder i Drammen. Skygg unna steder som heter Sidney, New York, Route 66 ol.

      1. Hahahaha… er vel ikke forbanna for noe så trivielt. Her var det kun snakk om å prøve et sted man ikke hadde besøkt før. Ikke noe å si på eierens oppførsel heller, innvandrer er han også, ikke at det har noe å si for å kunne ha grønnsaker i maten 😂 Masse god kebab og bra spisesteder i Drammen, så det er ikke noe problem 😜

    2. I slike situasjoner, popper bestandig spm om hvordan det respektive stedet kan gå rundt opp hos meg! Jeg mener.. Her gis inntrykk av at byen er full av aktører som opererer på det eksakt samme markedet, hvorpå disse overgår Sydney både på mat og lokaler. Hvordan kan det da ha seg at de får nok gjester til at det kan være lønnsomt evner jeg (til uforholdsmessig stor irritasjon) bare ikke å finne ut av (hehe).
      Jeg jobber jo selv i resturantbransjen, og skjønner i allefall fullt ut hvordan det ikke kan bli noen generelt god matopplevelse av det konseptet du beskriver her..

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg