Taxihelv**e i Drammen!


Snuppen min og jeg var i 40-årslag i går. Masse digg mat og en kjempebra gjeng, det var utrolig morsomt. Skikkelig bra fest! Det hele skulle vare fra klokken 16:00 til midnatt. Men når det har seg slik at jeg kom hjem rett før 05:00 i natt så kan ingen betvile at «artige sprett» hadde det rasende festlig i natt.

Det sagt så ringte jeg etter bil halv fem i morges for å komme meg hjem. Jeg hadde ingen intensjoner om å gå fem kilometer og da halve veien opp tung oppoverbakke. Men et lite stykke måtte jeg gå likevel.

De som har fulgt bloggen her over tid har fått med seg noen taxi-historier gjennom tiden. Og her kommer nok en slik historie. Det er ikke til å legge skjul på at det å bo i Drammen medfører det verste drosjemiljøet ever. Jeg bare synes det er såååå utrolig mange bedritne sjåfører i rekka. Skamme seg burde dem!!

Som ny tilflyttet Drammen for femten år siden, så opplevde jeg til stadighet at taxi skulle ta meg med på omveier da de trodde jeg bare var turist som ikke aner hvor noe er. Sannheten er jo at min far bosatte seg her allerede da jeg var ti år. Min onkel var også bosatt utenfor byen. Så jeg var en del i Drammen før jeg faktisk flyttet hit. Men disse sjåførene kjente ikke meg, så de prøvde seg ustanselig. Mang en gang har de fått passet sitt påskrevet med sine forsøk på omveier og tull. Noen ganger «vet de ikke» hvor adressen jeg skal til er. I de fleste tilfeller skal jeg jo da hjem. Tok sin tid før disse sjåførene faktisk skjønte at selv om jeg har en dialekt som de straks skjønner er fra langt oppe i nord, så bor jeg faktisk her.

Dere kan forestille dere hvordan jeg blir når jeg sier at jeg skal til Aabysgate som da var adressen vår i tja 10-12 år. Og de da begynner prøve seg å kjøre omveier, og når jeg påpeker det så begynner de å unnskylde med at de ikke vet helt hvor Aabysgate er. Det er det verste jeg vet når folk lyver meg rett opp i ansiktet uten å mukke. Hvordan jeg vet at de lyver. La meg si det slik, adressen til Drammen Taxi hovedkontor det er Aabysgate 4. De var naboen vår. Så når noen påstår at de ikke vet hvor de selv jobber.. Hallo og fuck off!!

En gang var jeg så forbanna at jeg etter å ha betalt taxi, så sendte jeg klage inn til Drammen Taxi med vedlegg av hvor jeg ble hentet og hvor jeg ble kjørt til og kart over hvor taxisjåføren hadde kjørt. Da hadde jeg kranglet med sjåføren og fikk høre at han hadde rett, fordi han hadde kjørt taxi i fire år. Da krevde jeg i min klage pengene tilbake. Det fikk jeg. Skulle tro de hadde lært, men neida.

I natt ble jeg hentet av taxi. Da vi kom over brua til denne siden av elva så svingte han faen tute meg til høyre. Jeg reagerer selvfølgelig. Jeg full og nordfra. Og alene. Han trodde han skulle slippe unna og forklarte at denne veien var kortere, han trodde jeg ikke visste hvor jeg var. Plutselig var vi  på motsatt side av nybyen og jeg sier at uansett hva han tror så har jeg bodd her i 15 år og det er ikke raskeste vei når vi bokstavelig talt kjører motsatt vei. Så han svingte tilbake og opp Konnerudgata for å kjøre den veien.

Greit sa jeg, og sa videre at når vi ankommer Fjell så kan han stanse takstameteret for jeg betaler ikke for tulltur. Han stanset ikke takstameteret, og han prøvde seg nok en gang med å kjøre forbi avkjørselen ned hvor vi bor, for å kjøre rett frem og da forsøke kjøre rundt hele Fjell. Da fikk jeg nok og ba han stanse. Du må betale sa han, nei dette betaler jeg ikke for. Da låste han dørene.

Når noen låser bildørene og stenger meg inne så sier det seg selv at søte Bunny forsvinner og udyret Trash våkner! Det rakner fullstendig. Husk jeg hadde sittet og drukket flere flasker alkohol i tolv timer. «Du har bare med å åpne de satans jævla dørene din førrbainna..» 

Mannen drar så opp mobilen sin og «jai ringa politi, jai ringa politi». «Ja du kainn ringe politi din pessråtne førrbainna toillkuk, så skal du fan få litt å førrklare din pesslurskåillt». Jupp, da åpna han døra.. så da tusla æ mæ nu ned bakkan fra toppen av Fjell. Godt å komme hjem, omsider ❤️

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#drammentaxi #05060 #drammen

6 kommentarer
    1. Sånt gjør meg forbanna! Opplevde det i Oslo en gang. Jeg var ikke så kjent som deg, men kjent nok til å se at vi passerte forbi dit jeg skulle etter en utrolig lang (og dyr drosjetur).
      Desverre var jeg ei forsatt ung jente fra ei lita bygd her på Østlandet og kunne ikke gi sjåføren inn på samme måte som dere nordfra klarer.

      1. Ja dæven det hadde blitt artig hvis politiet hadde kommet, tror faktisk de hadde tauet meg inn. De tar jo selvsagt den fulle nordlendingen, ikke den bedritne afrikanern.

    2. Hahaha😂 du klare nå å lure utta deg noen saftige gloser da😂😂 skulle vært med på den turen😂😂
      Vel godt det endte bra og du kom deg hel hjem👍

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg