The Extra Mile: Hilsen alle dem du svek.


Hjemme spiller jeg ofte musikk, alt mulig bare det er bra. Når jeg er ute og går alene så spiller jeg musikk, for tiden på spillelisten min har jeg laget en samling av rocka låter fra tre dyktige damer, Miley Cyrus, Avril Lavigne og P!nk. Da får jeg fint tempo når jeg suser avgårde. Noen ganger begynner jeg å rocke med, danse og noen ganger synger jeg ut. Jeg gir faen, jeg lever meg så inn i det at folk får bare tenke hva dem vil. Folk har meninger om meg uansett, så da kan dem bare ha litt ekstra å prate om.

Anyways, her om dagen var det en bloggerinne som la ut et spørsmål på bloggen sin om hva folk foretrekker av enten heavyrock og visesang. Selvsagt svarte jeg heavyrock. Altså Jan Eggum, Finn Kalvik, Åse Kleveland og Lillebjørn Nilsen er hva jeg forbinder med visesang. Og det orker jeg bare ikke i lengden. Da kan jeg heller høre heavyrock all day til jeg får diaré.

Så fikk jeg kommentar på dette fra hun som hadde stilt spørsmålet i første omgang. Og hun anbefalte meg å høre på Tommy Tokyo, som hun da mente også går under sjangeren visesang. Jeg fulgte opp og hørte på denne musikken, og jeg elsket det! Samtidig som det minner meg om alternativ musikk jeg hørte på i mine yngre dager med røyk og blås, så var dette også nytt og annerledes. Jeg har ærlig talt ikke hørt (om) Tommy Tokyo før. MEN når jeg nå har hørt litt i går og i hele dag, så jeg vet nå ikke helt å kalle det visesang, muligens innslagsvis, men jeg vil heller kalle det alternativ rock og indiefolk. Tommy Tokyo ble nominert til Spellemannsprisen i klassen rock i 2010, og i 2012 vant han Spellemannsprisen i klassen rock.

Jeg tenker fremdeles at som visesang er det nok litt mer som de jeg nevnte lengre opp, og jeg foretrekker fremdeles heavyrock fremfor visesang. Men alt i alt er jeg ikke opptatt av sjanger, jeg elsker bra musikk, og alt til sin tid, Tommy Tokyo hører jeg på nå, har spilt i hele dag og kommer til å høre mer på fremover, for dette er BRA! Tusen takk for tips Frodith 😘


Følg Bunny Trash på MeWe: Link!

Følg Bunny Trash på Facebook: Link!

#visesang #heavyrock #rock #indiefolk #alternativ #musikk #hilsenalledemdusvek #theextramile #tommytokyo #frodith #bunnytrash

4 kommentarer
    1. Så bra du likte det, jeg tenkte du kanskje ville like det. Jeg elsker han! Ja, musikken da 😀 Det er første artist som jeg dro på konsert med, uten å ha hørt musikken på forhånd. En venninne sa jeg ville like det. Jeg ble hektet fra første sang. Jeg synes han er en stor artist. Det er noe med det RÅ over han, samtidig som han har så sår og forsiktig stemme, innimellom. En kombo som er helt fantastisk 🙂 Han har jo noen mer rocka låter, men noe av det er liksom litt “vise-aktig”. Jeg er ikke så “god” på de båsene. Gøy du likte det i alle fall 🙂

      1. Jeg elsker det, dette er jo kombo av Nick Cave, Lou Reed og så mye kule greier, litt Dum Dum Boys også. Drar gjerne på Tommy-konsert. Regner med du har hørt på Tom Waits?! Har du andre favoritter? 😁

    2. Det er jo litt alder på meg, så jeg har jo vært gjennom mange av de “gamle”. Waterboys, Stranglers, Kate Bush, stor Bowie-fan, har hatt mine Nick Cave- moments ja. Vet hvem Tom Waits er ja, men ikke blodfan der… 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg