Tyrkisk Restaurant i Tønsberg.


Det stemmer det. Mandag. Ved første anledning som kom dro vi over fylkesgrensen og flere kommunegrenser fra den ene byen til den andre «midt» under en pandemi. Moralistene vrir seg vel nå der de sitter i isolasjon og venter på året 2030 skal komme og vi endelig muligens kanskje vil få friheten tilbake og slippe gå med munnbleier på butikker og kan bestemme selv hvem vi skal ha på besøk i egne hjem. Regner med et par sure kommentarer her nå, for de kommer alltid. Hva skal moralens voktere og pandemi-fanatikerne finne på i 2031?


Vi er veldig fornøyde med turen vår. Selv om været ikke ville la solen skinne denne dagen så koste vi oss masse. Snuppen min har første ferieuken sin i år og det er han vel unnet å få beveget seg litt utenom Drammen og alle disse «smittede» folka som han ser daglig i sin jobb på akutten. Her er det fremdeles stengt overalt og det blir ikke lettelser før denne uka er over. Av erfaring så vet vi jo at det fort kan snu. Så en shoppingtur til Farmanstredet kjøpesenter i Tønsberg ble årets ferietur, hahaha.. tragisk egentlig, men vi tar det vi får. Det ble en fin tur, og vi lever bare én gang, såvidt vi vet..

Det var et vennepar og oss. Dette var en biltur, og vi spilte musikk på bilradioen. Passet meg veldig bra med nostalgi-musikk fra yngre dager. «I won’t let the sun go down on me, I won’t let the sun go down». Vel framme fikk vi handlet oss litt nye klær og sko til overkommelige priser. Snuppen min fikk handlet en del, selv kjøpte jeg meg en ny deilig bukse og en småblomstret skjorte som jeg skal ha på meg kommende lørdag. Vi har planer for lørdagskvelden skjønner dere, da blir det kos, fest og moro! Nå rakner det vel helt for moralistene, hahaha.. Men igjen, vi lever bare én gang, såvidt vi vet..


Etter shopping skulle vi ned til bryggeområdet å spise. Når vi er i Tønsberg bruker vi alltid ta en tur dit for lunsj eller middag. Det er gode restauranter der, og alltid fin stemning. Det som var trist å se var at nå var alle disse stedene tomme. Dette skulle være første åpningsdag, men jeg la merke til at flere av stedene hadde startet med litt oppussing som de prøvde bli ferdig med først. Tenker de åpner i løpet av uka. Men det var vel en mening med det.. ikke langt unna fant vi en restaurant vi aldri har besøkt før. En tyrkisk restaurant som heter «Kapadokya». Der ble det middag.

Kapadokya Restaurant Tønsberg hadde i mine øyne et trivelig lokale. Der var ikke mye som var nytt og trendy, litt brunt og slitt, men en del inventar som er typisk tyrkisk og i tråd med konseptet. Siden snuppen min og jeg elsker Alanya i Tyrkia og savner ikke bare å være der, men også våre venner og livet der, så var det litt godt å bare ‘late som’ om vi var på ferie og nå liksom var havnet på et slikt sted i en bakgate som ikke er vanlig for turister å besøke. Det er moro med slike steder.


Vi var i godt selskap med våre venner, så det var hyggelig, og lett å late som. Tyrkiske matretter er ikke det som står øverst på listen min, ikke nederst heller bare fir å ha det sagt, men jeg liker veldig godt at de alltid har store porsjoner til en rimelig penge. Snuppen min bestilte ‘Mixed grill’ og var fornøyd. Vennene våre var også fornøyde. Og det var jeg også. Jeg spiste noe som heter ‘Kiremitte’ med marinert lammekjøtt, chilipepper, tomat og saus servert med nylagde naanbrød. Det lammekjøttet var veldig godt!

De ansatte på stedet var veldig hyggelige og de var oppmerksomme og kom bort til oss flere ganger for å forsikre seg at vi hadde det bra og hadde alt vi trengte. Mye mat for en billig penge er bra, og for de som er glad i tyrkisk så er dette en grei plass å stikke innom. Adressen er Storgaten 24 i Tønsberg.

En fin dag med venner. Ja til livet 😘


Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#farmanstredet #newyorker #kapadokya #kapadokyarestaurant #tyrkisk #kapadokyarestauranttønsberg #tønsberg

4 kommentarer
    1. Adjø solidaritet. Man kan vel ikke vente bedre av dere bortskjemte oljebarn. Så kos dere på pub og sånn, og pass på å samtidig slikke på alle forbipasserende. Hva F.. er det du driver med???

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg