Uenig med Kokken!


Så skjedde det igjen at jeg klikka meg inn hos Kokkejævel. Utdanna kokk som jeg er måtte jeg jo finne ut hva som lå bak tittelen «Kokk, bli ved din gryte». For det må sies, utdannelsen til tross, så har jeg aldri jobbet som kokk, og det tenker jeg aldri å gjøre heller. Jeg liker å pusle og styre innimellom hjemme, det kan være moro, veldig moro faktisk. Men som yrke, å jobbe på et kjøkken dag ut og dag inn mange timer daglig, det synes jeg bare er svett og lite stimulerende for hjernen.

Men i bunn og grunn handlet ikke innlegget om kokkelering eller lignende i det hele tatt, men politikk, eller relatert.. for i dette innlegget ble man henvist til et tidligere innlegg «ikke stem hvis du ikke har peiling», altså folket fikk der en oppfordring til å ikke stemme til Stortingsvalget (hvis man ikke har peiling)!

Her må jeg si meg uenig med Kokken, Asbjørn, Kokkejævel. Og det er greit for Kokken at jeg er uenig, han liker meningsmotstandere, og i tillegg er innlegget hans både sarkastisk og ironisk, komedie og seriøst. Take your pick dick!

Altså en må jo bare velge selv hvordan en vil tolke innlegget, for det er det eneste en kan gjøre med sådan innlegg. Det er nå en gang slik at virkemidler som selvironi, ironi i seg selv og sarkasme ofte er vanskelig å lese. Satire også. Muntlig skjønner en disse lett, de fleste gjør det, men skriftlig kan det være verre.. Men hallo folkens, når en oppegående mann på 44 år skriver at en kvinne er leder for Ap, og en mann er leder for Høyre så må man jo skjønne at dette er bare tull. Jeg er sikker på at hele Alta hørte Kokken vri seg i latterkrampe når hylekoret tok åtet. Ble sikkert en sprekk i Finnmarka den dagen.

Klipper og limer litt fra Kokken her:

«Det finnes ikke et eneste sertifikat som kan bevise at du er et nogen lunde oppegående menneske som har så pass til samfunnskunnskap at du føler du burde være med på bestemme hvordan vi alle sammen burde leve.

Jeg har respekt for dem som har gjort seg opp en mening og har, på mer eller mindre kvalifisert grunnlag, gjort seg opp en mening om hvilken retning man vil at landet skal gå. Har også forståelse, og ikke respekt, for alle disse ensaks-folka som har en egoistisk, men saklig og reel, tilnærming til enkelte politiske partier.

Så har du alle de som flakser rundt og sier: “Å, jeg aner virkelig ikke hva jeg skal stemme i år, bla bla, bla” Nei vel da, så la det være! Hvis du ikke er opptatt av politikk i årene mellom valgene så er det vel ikke du som har aller best oversikt over hvilke av de politiske partiene som som burde styre landet de neste fire årene.

De fleste av oss har knapt 100 i IQ og nedover. Folk klarer jo ikke en gang å skru på blinklyset i veikryss . Hvordan i all verden skal man kunne forvente at de skal vite om det egentlig er forskjell med Høyre og Arbeiderpartiet, bortsett fra at høyre har en mannlig leder som liker rot på kjøkkenet og Arbeiderpartiet har en steinrik kvinnelig leder som ja, jeg vet ikke.

Bli hjemme på valgdagen med god samvittighet hvis du ikke har peiling. Hvis det er mange nok uten peiling som stemmer, så kunne man like greit brukt en tombolamaskin for å avgjøre hvor mange representanter hvert enkelt parti skulle få.

Du må for all del stemme hvis du har satt deg inn i rikets tilstand, og vet hva du gjør, men ikke la deg presse til å stemme på et eller annet parti bare for å gjøre det. Du gjør landet en mye større tjeneste ved faktisk å la være og heller overlate ansvaret til folk som vet hva de gjør».

Jeg ler for meg selv her jeg sitter, men altså.. OM det skulle være et snev av seriøsitet i dette så sier jeg meg enig med Kokken om å ikke la seg presse, men fremfor å gå bort fra viktigheten med å stemme, å få seg til å dele en slags oppfordring til å ikke stemme, så ville jeg heller oppfordret folk til å opplyse seg selv og engasjere seg litt mer.. vi trenger at folk bryr seg mer, ikke mindre.

Innvandringspolitikken i Norge er helt feilslått. Folk må ta til (seg) vett!!

Sånn.

Stem riktig!!



Jeg har grupper hvor jeg publiserer mine innlegg etterhvert som de blir produsert. Dere er mer enn velkommen til å følge disse.

Bunny Trash på MeWeLink!!

Bunny Trash på FacebookLink!!

#kokken #kokkejævel #asbjørn #satire #humor #ironi #lillibendriss #politikk #stemme #valg #stortingsvalg #norge #bunnytrash

10 kommentarer
    1. Fyrst ein digresjon 😊.
      Det er to grunnar til at eg ikkje vart kokk.
      1. Eg er alt for glad i god mat.
      2. Eg er alt for glad i å laga god mat.

      Eg veit heller ikkje kva eg skal røysta i år, men røysta skal eg.
      Det eg veit, er at mi røyst definitivt ikkje går til eitt av dei etablerte partia. Då står eg igjen med to alternativ, så får eg sjå på valgdagen kva det verte 😊.

      1. Det som er så synd med de alternativene jeg mistenker du har for hånden er at de består av særdeles homofobe personligheter, og noen har ekstreme holdninger og er ufyselige kranglefanter. Men, jeg mener det er viktig å bruke sin stemme, så..

        1. Vel, eg skal innrøma at det eine har nokon homofobar i stallen. Det er der eg er i tvil. Eg kan ikkje finna nokon plass som seier at me har rett til å tvinga andre til å leva slik me meiner er rekteg.
          Ikkje finn eg nokon grunn for å frykta homofile eller lesbiske heller, noko som monge av dei homofobe gjer. Ikkje kan eg seia at dei er dårlegare mennesker heller, til det har eg/har hatt monge homofile vener, som er/var (nokon av dei er døde) flotte mennesker.
          Det andre partiet har eg ikkje kjennskap til at har ein offisiell homofob politikk, men det må eg sjekka ut.

          1. Om noen er imot at homofile får gifte seg og sådanne meninger tenker jeg at jeg bare må svelge. At landet risikeres å bli ødelagt av klimahysterikere, ukultur, innvandring og islam mener jeg trumfer de fleste sakene. Men når flere med verv i et parti fremstår som sterkt homofobe personlig så må jeg ta det i betraktning. Å stemme en gruppe slike personer inn på tinget kan etterhvert vise seg å bety noe som ihvertfall ikke jeg ønsker. Det er noe med at når noen får makt mellom fingrene så begynner det å klø.

    2. Hei igjen 😊🌺☀️🇳🇴

      Politikerne har opplæring i en viss type retorikk som er uhyre viktig og det er å si litt (som folk vil høre) men ikke hele sannheten.
      Kan ta et brennaktuelt eksempel fra en annen blogger som går skyhøyt ut med løfte om «gratis tannbehandling til alle» det er helt supert det og eg er helt for -men,det denne hobbypolitikeren ikke nevner med et ord er at et sånt forslag må opp til avstemning i Stortinget og det er vel tvilsomt om forslaget hadde fått flertall der.
      Da har altså partiet denne hobbypolitikeren fronter skaffet seg mandater på Stortinget,eg vil si,på uredelig vis,og løftene i forkant,som fikk folk til å stemme kan bortforklares med at de ikke fikk flertall.Mange politiske partier har brukt samme metode og er fortsatt i bruk.
      Det verste tilfellet man kjenner til i seinere tid er vel bompenge – valg – saken – .Det var virkelig stygg,skulle tro folk lærte litt av den,men det ser ikke sånn ut for meg.
      Hilsen synskepeggy.

      1. Uredelig og uredelig.. det enhver tenkende person burde skjønne er at slike saker må få flertall.. Sivs løfte om å fjerne bommer ble blåst ut av proporsjoner.. men de burde være flinkere å si noe annet enn «vi lover».

    3. Eg er enig,det er lov å bruke hodet selv,men sånn type retorikk er jo helt avhengig av at folk ikke tenker selv ellers hadde det jo ikke funket så bra som det gjør.
      Hilsen synskepeggy.

      1. Jo.. det er jo noe i det. Det vet vi jo. Og det vet politikerne, samt at det har jo vært veldig innlysende siste 18 månedene. Folk tenker ikke selv lengre, det er faktisk nesten som å se på The Walking Dead 😂 men jeg vil fremdeles oppfordre folk til å tenke selv, uansett hvor håpløst det enn måtte virke.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg