Uføre blir mobbet, hetset og forsøkt latterliggjort!


Hvorfor er det slik at det ikke er noen politikere eller politiske partier som bidrar til en politikk der de eldre, pensjonister og uføre blir sikret et livsgrunnlag som kan gi en hverdag som føles/er verdig for den enkelte? Siv Jensen skryter av at de har fått gjennomslag for 400 millioner til de eldre, men hvordan de skal brukes er det taust om. Skal disse pengene brukes til å skryte av at det er bevilget 400 millioner til de eldre, er det dét som er «til de eldre»?

Og hva er greia med at det hele tiden skal legges ut om muligheter, «gyldne muligheter» når det er faktisk ganske mange som ikke er inkludert blant alle disse som får disse «gyldne mulighetene».

Nå handler det ikke bare om Siv Jensen, men om de fleste politikerne og partiene deres. Som Une Bastholm og MDG som skal rive veier og lage sykkelveier der behovet ikke eksisterer, og det skal det betales mange mange millioner for. Penger som kunne vært brukt på de svakeste.

Når jeg skriver ‘de svakeste’ så er det henvisning til sykdom og livssituasjon. Man er egentlig ikke svak, men helvetes sterk som tåler all dritten. Sterkere enn de fleste!! 

Jeg har stemt FrP fordi det føles som veien å gå for å føle seg mest mulig trygg i dette landet. Særlig med tanke på integrering- og innvandringspolitikk, noe som, tro det eller ei, påvirker all politikk i samfunnet vårt. Islamisering av Norge føles utrygt for spesielt kvinner, homofile og barn, men i det hele tatt utrygt for alle, med sine islamske krav og diskriminerende syn. Her må Norge bli strengere!!

FrP er vel også eneste partiet jeg personlig føler at det faktisk sitter noen få troverdige politikere som brenner for de sakene dem fremmer. Jeg nevner Christian Tybring-Gjedde, Sylvi Listhaug og Jon Helgheim.

Men uansett hvilket parti og politikere en stemmer på er det alltid en gruppe som havner utenfor. De svakeste! Eldre, pensjonister og uføre er de som alltid får lide og sitter igjen med katta i sekken. Som om ikke det er ille nok, så blir en faktisk mobbet attpåtil.

Det som er at for å endre på ting så må en bruke stemmen sin for å si i fra. En må ytre seg og kjempe mot urettferdigheten. Og da må en begrunne den. Gjør en det, da hopper mobberne frem.

Uføre sliter i dagens samfunn med at priviligerte mennesker ser ned på og omtaler uføre på en uverdig måte. De blir mistrodde i sine sykdommer, skader og lyter. Det blir hele tiden stilt spørsmål om hvorfor man ikke er i jobb når man faktisk klarer å dukke opp på en fest, gå en tur, dra på kino en kveld. Folk leker professorer, spesialister og leger der de tror de vet alt om hvordan andres liv er utfra korte øyeblikk, det de ikke ser vet de ikke noe om, det eksisterer ikke. Uføre forventes å kun være innestengt i sine hjem, de som er så heldige og faktisk har et hjem, og der skal de være med sykdommene og skadene sine.

Når en da ytrer seg om situasjonen så blir en forsøkt latterliggjort, mistrodd og mobbet. De som stiller svakest skal holdes nede. Slik er politikken og mentaliteten i dag. Slik som denne Sebastian i utklippene fra Facebook tidligere i dag (se lengre ned i innlegget her). Total mangel på empati. Nok et forsøk på å latterliggjøre og mobbe de svakeste. Forsøker til og med å mobbe uføre ut av landet. Så utrolig uvitende om at de eldre flest, pensjonister og uføre kommer seg ingen vei. De aller fleste føler seg uverdige i dagens norske samfunn. De blir tråkket på. De sitter i fengsel, og det er det dagens norske politikere som har bestemt, at slik skal det være!!

 


Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#politikk #storting #regjering #sivjensen #unebastholm #frp #mdg #ernasolberg #jonasgahrstøre #audunlysbakken #trygvevedum #islam #islamisering #christiantybringgjedde #sylvilisthaug #jonhelgheim #eldre #uføre #pensjonister #mobbing #hets #sykdom #skade #frustrasjon #lidelse #angst #helse #psykiskhelse #mentalhelse #uvitende #dritsekker #sebastianiversenrindal #empati #vrangpolitikk #norge

#alllifematters #everylifematters ❤️

6 kommentarer
    1. Ja jeg vet hva det smaker og ha en sykdom.Får ikke hjelp noe sted slik jeg føler det.
      Det er bare tilrettelagt for enkelte.

    2. Enig.. Er uføre selv og vært det i mange år uten å hatt selve uførtrygden. Er ung og hatt sykdom omtrent hele livet. Den værste biten utenom å bli sett ned på av andre er faktisk det å ha råd til ting. Jeg må lene meg mye på mannen min som jeg skjemmes over. Ikke fikk jeg innviglet Ung ufør tillegg heller som jeg nå må ut med 12000 for å få en advokat til å kjempe for saken min. Siden jeg aldri har hatt jobb så har jeg den aller minste trygden. Ikke er dette min feil, men jeg får likevell følelsen på at det er min feil for å ha dårlig råd. Har et innerlig håp om å bli lottomillionær for er det noen som kommer til å sette ordentlig pris på det så er det nok meg🙄 Har et håp om at det blir anderledes i fremtiden med prioritering av de “svake”, men virker bare som det går motsatt retning dessverre😢

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg