Utenfor boblen!

I dag har jeg surfet litt gjennom gamle innlegg jeg har skrevet på nett, og nå vet jeg hvor lenge det er siden jeg opprettet blogg, det var i september 2010.

Da har jeg altså blogget i 11 år og 2 måneder, og det har vært litt av en reise. Det er «vanvittig» hvor bloggen har forandret seg gjennom tiden. Jeg fikk mye mer pes på bloggen de første årene fordi jeg skrev mange innlegg om hendelser fra oppveksten og ting som da skjedde i nåtid. Som alle vet så er ikke alt man opplever så veldig hyggelig.

Jeg har alltid vært opptatt av å ikke fremstille meg selv hvor alt er en dans på roser, skryte og være «blærete». Så jeg «utleverte» meg selv på godt og vondt, og de som var involverte i de hendelsene jeg fortalte om var ikke alltid like lett å anonymisere. Det gjorde at enkelte kjente seg selv igjen, og selv om det var kun de selv som kjente seg igjen, så utløste mer enn én gang raseri og konflikt hos disse vedkommende. Men det var slik det var den gang, jeg selv hadde nesten ikke filter, og folk var i tillegg veldig skeptiske til sosiale media og blogg.

Jeg husker at ikke lenge etter jeg fikk profil på Facebook, det var i 2007. Så begynte jeg legge ut bilder fra helgefester, turer og reiser snuppen min og jeg var på. Og etter en sammenkomst hjemme hos oss var det ei som klikket fullstendig fordi hun på et bilde hadde et glass med øl i handen. Hun selv var både pyntet og edru, og det var et fint bilde. Men det var jo den ølen da. Og slik har jeg aldri tenkt, jeg finnes ikke snerpete, og om voksne mennesker drikker ei øl er vel bare helt normalt. Men men, det ble fjerna da..

Da bloggen hadde oppstått oppdaget stadig flere den, og jeg hadde faktisk ganske mange lesere fram til blogg tok heeeelt av etter Sophie-Elises angrep på Rema sine påskeegg med palmeolje. Alt som derfra ikke var rosablogging ble praktisk talt enten oversett og skviiiset bort. Men bloggen har innimellom «tatt av», og etter en anmeldelse av et ‘dragshow’ på Union Scene her i Drammen av en gruppe som kalte seg «DeLicious» ble det skikkelig hurlumhei.

Anmeldelsen min av den forestillingen var ikke den beste, men den kunne vært mye verre. Jeg skrev de hadde flotte kostymer, at de var flinke å mime, men at de hadde ingen høydepunkter i showet, der var ingen steder det toppet seg, og da disse dragqueensa leste dette ble de rasende. Det ga mye oppmerksomhet til bloggen da slike grupper gjerne har en del følgere, og denne gruppa begynte å omtale bloggen min og han dritsekken som hadde gitt dem dårlig omtale.

Derfra begynte meldinger og oppringinger å komme. Jeg husker tilogmed jeg lå inne på sykehus påkoblet pusteapparat og sterkt medisinert, og ble oppringt av folk som satt på nachspiel med denne gjengen, og da ringte de for å fortelle meg hvem og hva jeg var. Jeg satt som nestleder i to år for LLH Buskerud, og LLH ble kontaktet da disse i denne gruppen ønsket meg fjernet fordi jeg ikke støttet «gay community». Hele opplegget ble helt absurd..

Jeg undret meg om hvordan denne gjengen ville reagert hvis for eksempel Drammens Tidende eller Dagbladet hadde brydd seg med å se showet deres og skrevet en anmeldelse. De hadde vel ikke blitt videre populære av å begynne å herje med avisenes og stormedias ansatte, men siden jeg bare var meg, en enslig blogger, så kunne jeg «tas»..

Dette er mange år siden, og jeg fortsatte bloggen jeg, fordi for meg var bloggen min et utløp for følelser, jeg skrev mange innlegg som var selvterapeutiske, i tillegg til at jeg skrev anmeldelser av show jeg hadde vært på, restauranter jeg spiste, omtalte steder i verden jeg hadde reist til. Bloggen har egentlig alltid vært litt om alt mulig i samfunnet, men mer private hendelser den gang enn i dag.

Som sagt, folk reagerte kraftig den gang hvis noen kjente seg igjen, selv om de ikke var avbildet eller navngitt. Om jeg skriver om slike ting i dag bryr jeg meg ikke om folk kjenner seg igjen, det er meg det handler om, ikke les en blogg dere ikke liker, les noe annet.

Ved gjennomgang fra bloggingen min fra starten ble jeg påminnet om at jeg også skrev en del om seksuelle hendelser, litt sånn «sex-stories». Det ble det jo tidvis også kraftige reaksjoner av, rett og slett fordi å dra homosex inn i bloggverdenen ikke var akseptert. Slik er det litt enda i dag, folk skal liksom være så aksepterende, men dét er innenfor en viss ramme.

Sex-innleggene mine den gang var ganske populære, og de første to-tre årene de mest leste innleggene mine. Det fordi før jeg startet blogging skrev jeg en såkalt «dagbok» inne på nettstedet «Gaysir», og hadde derfor en del lesere derfra. Innlegg som het feks «Hotelltreff», «Atleten», «He’s all that», «Trekant på Hercules» og «Slikkeren» var meget populære. Men de som drifter bloggplattformene ville ikke ha noe av det.

Etterhvert ble mine lesere mer og mer fra den politiske høyreside da jeg er veldig engasjert ift innvandringspolitikk, religion, islam og mener mye som virker høyreorientert. Ironien i dét er at det er mye homofobi på ytre høyre fløy, som det er i islam og blant islamister og muslimer og delvis andre mindre sekter innenfor kristendommen. Så sex og seksuell legning ble dermed også dempet, som med hendelser fra oppveksten (rus, vold, overgrep etc) og i det private i nåtid. Men aldri helt borte, det er ikke Bunny Trash som lar seg kneble og tvinges til taushet, så innlegg av denne type vil forekomme innimellom.

Jeg vet ikke hvordan mine lesere i dag vil reagere på om jeg gjenutgir mine sexfortellinger, om alle da vil forsvinne? Men det hadde vært interessant å få litt tilbakemeldinger om dét. Det er bare et par måneder siden jeg la ut et innlegg med bilder av menn i «bodysuits» og en kvinne skrev til meg at jeg hadde gått for langt og hun ville aldri mer lese bloggen min.

Det er som om enkelte tror at jeg skriver på andres premisser og skal la meg diktere. Jeg ønsker å ha en variert blogg og skrive om alle disse nevnte forskjellige tingene, hvorfor skal det være et problem?

Det vil nok komme noen overraskelser fremover nå kjære alle sammen, og jeg gidder ikke følge såkalte «regler» fra ytre høyre fløy eller heteronormativitet. Jeg er meg, jeg er Bunny Trash. Jeg har flere sider.

Jeg skal begynne forsiktig da, og mitt neste innlegg vil være om en hendelse fra mange år tilbake da jeg møtte en spesiell kvinne på Karl Johan i Oslo.

Setter pris på alle tilbakemeldinger, tusen takk på forhånd, og takk for at dere leser.

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#utenforboblen #bunnytrash

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg