Vanskelige valg?


Litt mer moro stjålet fra Vestfrøken, spørsmål og svar, dog litt mer seriøse, eller vanskeligere og mer utfyllende spørsmål og svar enn i forrige runde..

Hvis du måtte velge å gå med kun én klesfarge resten av året..

Her hadde jeg valgt svart. Svart passer til alt og kan ha en slankende illusjon. Om alle i hele verden hadde valgt svart kunne det blitt kjedelig? Neida.. vi har fremdeles noe som kalles accessories (tilbehør), altså belter, vesker, sko, smykker, ringer, briller, skjerf et cetera. Og man har sminke og hårfarger.

Hvis du måtte velge deg én ting å ha med på en øde øy..

Dette spørsmålet er jo sånn «klassisk» dilemma. Men det er første gang (tror jeg) at jeg faktisk tenker seriøst over spørsmålet. Det første som falt meg inn å ta med er en mann. Men en mann er jo ikke en ting (eller), så da går vel ikke det? Da utgår mops, pingvin, panda et cetera også. Så da ville jeg tatt med meg en transportal med Spotify installert, da gjør det ikke noe at øya er øde, bare koselig det da.

Hvis du måtte velge ut én kjendis som skulle bli USAs neste president..

Noen som forventer at jeg skulle si Madonna? Nope, hun er fantastisk som bygger barnehjem og sykehus i fattige land. Hun gir enorme summer til kreftforskning, hiv-research, skolegang, like rettigheter og så videre. Madonna er amazing. Men hennes politikk er «naiv», kjendiser lever i en «isolert verden». En beskyttet verden. Jeg selv kjører ikke engang bil, jeg må gå eller benytte meg av kollektiv trafikk for å komme meg fra A til B. Jeg har også reist en del.

Jeg tror at, jeg er overbevist om, at mennesker som beveger seg på «gateplan» har en større realitetsoppfatning om hva som skjer i den virkelige verden. Jeg ser bare på folk rundt meg som kjører bil hjemmefra til jobb, innom matbutikken før de kjører hjem igjen. De lever i «bobler» og ser ikke hva som skjer, ting som gatevold, gjengmentalitet, urettferdighet og frykt. Når de hører om det så tror de det er løgn eller konspirasjonsteorier, hyler om at andre er rasister og skaper fremmedfrykt.

I sine «bobler» hører og leser de ene og alene statsstøttet media der alt som publiseres har en bakenforliggendende subjektiv venstrevridd agenda. For eksempel opplyses der ikke om de grusomme konsekvensene med stadig økt ikke-vestlig innvandring. Med det, enn så lite jeg vet om amerikanske kjendisers politiske synspunkter, og jeg MÅ velge uansett, da går jeg her og nå for Dennis Quaid. Quaid 4 President!

Les dette: Overgrepstrend (Aftenposten 20/6-21)

Hvis du måtte velge deg én type vin til neste helg..

Jeg drikker sjelden og aldri vin. Jeg foretrekker bobler framfor rød, og rød framfor hvit om så skulle være. Samtidig går jeg for noe billig. Dyre viner kan være grusomt stygge i min munn, samtidig som billige kan være gode og nokså velfungerende.

Bobler: Jacobs Creek, Chardonnay Pinot Noir fra Australia. 110 kroner flaska.

Rød: El Copero, Vino Tinto fra Spania. 110 kroner flaska.

Hvit: Hexamer Riesling Spätlese fra Tyskland. 200 kroner flaska.

For neste helg hadde jeg valgt bobler.

Hvis du måtte velge å ha kun én sosiale medieplattform..

Jeg beholder bloggen her på blogg.no helt klart. Vanskelig å få lesere uten Facebook da vet jeg. Hvis ingen deler innleggene mine på Facistbook så er det ingen som leser. Ingen deler direkte fra blogg. Så deler ikke jeg først et innlegg på Facebook, så står bloggen nesten på null. Som as we speak. Andre bloggere deler ikke min blogg, de som deler er de som støtter samme politikk, og den politikken er ytringsfrihet og rettferdighet. Det er jo hva bloggen handler om.

Jeg misliker egentlig Facebook, de representerer det motsatte av meg, de knebler meningsmangfold og ytringsfriheten, men Facistbook er dessverre per i dag en «nødvendighet». Ting kan endre seg, og bloggen er for meg uansett viktigere en korrupte Facebook. Kunne jeg ikke valgt bloggen ville jeg valgt SnapChat, selv om jeg per i dag er ikke noen stor bruker.

Hvis du måtte velge mellom om du bare kunne ta bilder selv, (selfie, selvutløser, bilder en tar selv av andre ting) eller bare kunne bli tatt bilder av av andre – hva ville du valgt..!

Ja det var ikke enkelt. Skal jeg ta bilder av meg selv så kan jeg jo ta hundre og muligens finne et jeg liker. Hvis andre skulle tatt bilder av meg då kunne jeg ikke bedt dem knipse hundre hver gang, det hadde ingen giddet. Bilder sv andre ting «stjeler» jeg lett. Ligger det ute på nett då er det for meg allemannseie uansett om der er en opphavsrett. Saksøk meg gjerne, kanskje jeg får flere lesere i bloggen 😜

Nei, ikke lett dette. Men i en blogg må en, ihvertfall innimellom, legge ut et bilde av seg selv og vise hvem en er. Så svaret mitt blir bilder jeg tar selv. Jeg er for gjenbruk også, så det går bra.

Hva ville du valgt?

Her er link til originalinnlegget fra Vestfrøken, så kan dere klikke dere inn og se hva hun har svart: Dagens vanskeligste valg?


Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#vestfrøken #spørsmålogsvar #bunnytrash

8 kommentarer

Siste innlegg