Vill, vakker og veiding!

I dag gikk startskuddet for årets mest omstridte jakt, nemlig ulvejakten. Det har seg slik at det er blitt utstedt tillatelse til å skyte 26 ulver utenfor ulvesonen i årets lisensfelling av ulv. Første ulv ble meldt skutt etter få timer. Dette var i Hedmark hvor de da hadde drept en hannulv. Jeg vet disse ulvedreperne er veldig ivrige på dette, så det hadde ikke sjokkert meg om de har startet før innvilget tillatelse og melder det inn som innafor tidsrammen.

Jeg er ikke noe begeistret for denne ulvejakten, egentlig ikke jakt generelt. Jeg spiser kjøtt og jeg overlever på et variert kosthold, det som byr meg imot er blikket i øynene på noen av jegerne jeg har sett. Denne gleden over å drepe som ser ut til å bety mer enn når om en får «ja» fra sin kommende kone eller ektemann. For det er jo ikke slik at en dreper ulv for å overleve, ikke utgjør den noen fare hvis ulvesonen er sperret. Altså, her er det bare et behov for å drepe som skal tilfredsstilles, og har en slike behov så er det bare creepy.

Det kom på nyhetene her om den første ulven disse folka har drept denne fang, og nyhetene fortsetter med at nå jakter jegerne videre på ei tispe som gikk sammen med denne drepte hannulven. Så her er det ikke bare glede i å ta kverken på et medlem i en familie, nå skal de jaggu ta hele familien. Det bare høres så vilt ut i ørene mine, verden er gal. Enkelte ting må man bare akseptere, selv om jeg signerer for nei til ulvejakt.
Klima- og miljødepartementet har åpnet for å drepe totalt 26 ulver utenfor ulvesonen, Dette visste jeg da jeg har hørt det tidligere, men jeg frøys liksom nedover ryggen da de meddelte på nyhetene at det er under vudering om det skal skytes omtrent like mange ulver innenfor ulvesonen. Da snakker vi om over 50 drepte ulv her til lands. Er det så jævla masse ulv at det er nødvendighet i å vurdere dette? Er ikke poenget med ulvesonen at det er et friområde der de for være i fred hvis de holder seg der

Eller det som jeg har inntrykk av, en spesiell gruppe mennesker som synes det er morsomt å drepe dyr? Som finner glede i dette, tror at de er noe da? Som sagt, det er inntrykket mitt når jeg ser øynene når de snakker og når jeg hører hvordan de snakker.

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#ulv #ulvesone #ulvejakt #jakt #lisensjakt #jaktsesong #trist #trasig #bunnytrash

8 kommentarer
    1. Myndighetene driver ikke med forvaltning, men utrydding. Mennesket er en sørgelig skapning i så mangt 🥺😢.

    2. Noen er fanatiske og går av hengslene. Helt utrolig. At noen sauer går tapt når de går på fritt beite i naturmangfoldet må påregnes. Men, noen klikker altså i vinkel når naturen går sin gang. Disse får fullstendig sperre, og er ikke mulig å gå i dialog med.
      Sånn, da var det sagt.

    3. For å sitera ein av dei største sauebøndene her i landet. Bøndene på austlandet skulle ikkje hatt lov til å halde dyr, når dei ikkje gidd å passe på dei.
      Han og tri andre sauebønder, danna for monge år sidan gjetarring, og misser svært skjeldan dyr på somarbeite, sjølv om dei har masse rovdyr på beiteområda sine.
      Ulven er det viktigaste dyret me har, for å oppretthalda balansen i naturen, seier han.
      Idiotane på austlandet er og totalt kunnskapslause i henhold til ulven, påstår han. Å ta ut heile grupper, er det dummaste ein kan gjera, for dei jagar ikkje sau, men større byttedyr som elg, hjort og reinsdyr. Når ein tek ut ei etablert gruppe, vil der alltid koma inn streifdyr, og dei jagar sau, for dei har ikkje gruppe til å jage saman med, og vil då ta det lettaste bytte.
      Når bøndene så nyttar ein sauerase som manglar forsvarsinnstingt, og alle spring i kvar si retning, så oppfattar ulven dette som sjuke og svake dyr, og då drep den “for fote”, då det ligg i dens natur å ta ut sjuke og svake dyr, og vil då ha mat i long tid, og slepp å bruka energi på jakt på ei stund.
      Alt dette har eg altså frå ein sauebonde, som spelar på lag med naturen, i staden for å kjempa mot den.
      Eitt av slagorda hans er, me må vera klar over ein ting, og det er at når me slepp husdyra våre opp i fjellet, så er me gjester i rovdyra/villdyra sin heim, og då må me oppføra oss der etter.

      1. Dette var interessant og nytt for meg. Jeg har tante, onkel og gudforeldre mfl som er sauebønder, men der er ikke ulv, så har ikke hørt noe om dette. Men jeg vil påstå at i 2021 vil det uansett finnes måter å verne husdyr på og at det ikke er slik at man må inn i såkalt vernede områder, kall det ulvesonen eller whatever, for å drepe i den forstand at en beskytter husdyr eller annet. Det biter jeg ikke på.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg