Voksende dobbeltmoral, balleløse og feige!!

Jeg så disse bildene mitt store idol Madonna postet på Instagram nylig, og jeg reagerte ikke noe mer på disse bildene enn tidligere bilder og innlegg som hun har postet i sosiale media. Men det har mange andre gjordt, og i dag ser jeg det er blitt postet artikler om dette i våre største medier her til lands, deriblant VG og Dagbladet, og kommentarfeltene fylles opp.

Saken er at Madonna reagerer på sensurreglene til Instagram og tar til ordet for at reglene blant annet er kjønnsdiskriminerende, derfor har hun valgt å kritisere Instagram, og hun har også valgt å republisere bildene som Instagram tidligere har fjernet på hennes konto uten advarsel.

Madonna ytrer at hun reagerer på at man fremdeles lever i en kultur hvor kvinnelige brystvorter seksualiseres. «Kan ikke en manns nippel oppleves som erotisk?», spør hun etter at et bilde ble fjernet av Instagram, fordi en liten del av brystvorta hennes syntes.

Madonna skriver på sin konto: «Det er fortsatt forbløffende for meg at vi lever i en kultur som lar hver del av kvinnekroppen vises bortsett fra brystvortene. Som om det er den eneste delen av en kvinnes anatomi som kan seksualiseres. Brystvorta som gir næring til barn!» Hun konfronterer sensuren, sexismen, aldersdiskriminering og kvinneforakt.

I kommentarfeltet har flere tatt til ordet for å støtte Madonna i kampen for like rettigheter mellom kvinner og menn. Og selvsagt det motsatte hvor folk viser sin misnøye og kommer med kommentarer som faktisk underbygger hennes påstander.

«Det er på tide å skifte image», skriver noen i kommentarfeltet, mens andre kommenterer at hun har et urealistisk utseende i forhold til alderen, og flere påstår at hun deler lettkledde bilder for å holde seg relevant.

La meg begynne med Malin H Haugan som har skrevet artikkelen i Dagbladet. I sin lille artikkel om denne saken gjentar hun flere ganger at Madonna er 63 år. Hun omtaler henne faktisk som «63-åringen» gjennom hele artikkelen, noe som faktisk er meget spesielt slik jeg ser det. Hun har faktisk et navn og mange titler, men det er altså alderen som er fokus.

Dette ser vi i kommentarfeltene også, bestemorkommentarer og aldersfremhevelser. «Hun er ikke 20 år lengre». Det blir for dumt, er det liksom greit at 20-åringer legger ut nippels? Ja da snakker vi aldersdiskriminering tenker jeg, det er jo tydelig.

Noen mener hun burde skifte image. Da lurer jeg på hvilken planet disse menneskene har oppholdt seg. Dette er ikke image, dette er hvordan Madonna alltid har vært. Hvem har ikke sett Madonna naken liksom? Og som relevant superkjendis gjennom 40 år så burde det ikke gått noen forbi at dette er Madonnas personlighet. Nakenhet, seksualitet, provokasjon og religion er noe denne dama alltid har og alltid vil være opptatt av.

Madonna trenger ikke gjøre en døyt for å holde seg relevant. Hun vil bli husket lenge etter alle vi andre er gått bort, herunder ingen tvil. Er du ute på nattklubber så vil alltid Madonna bli spilt. «Like a prayer», «Hung up» og «Vogue» er praktisk talt selvskrevne på de fleste klubbers spillelister. Hun er faktisk den artisten i verden som har flest nummer 1 Clubhits.

På sommeren hører man «La isla bonita» og «Holiday». Hennes «Express yourself» er en anthem som spilles i parader verden over og hvis tekst kritikerene burde sette seg ned å lytte til i dag, etterfulgt av «Human Nature». «Express yourself» er like kul i dag som da den ble gitt ut, og teksten mer relevant en noensinne.

Enhver konsertturné med Madonna blir alltid utsolgt. Hun er den mestselgende kvinnelige artisten noensinne både når det gjelder platesalg og konsertbilletter. Flere av hennes turneer ligger som de mest innbringende og populære konserter i historien. Sist hun var på turne var «Madame X Tour» i 2019 og inn i 2020. De to siste konsertene ble kansellerte da det ble lockdown, men samtlige konserter ble utsolgte. Det som først skulle være under 20 konserter endte opp med 75 utsolgte konserter. Ikke verst for noen som påstås å være ikke-relevant.

Anyways, det Madonna faktisk tar opp er høyst reellt. BBC’s radiokanaler og flere til spiller ikke ny musikk fra artister passert 40 år. De spiller gamle 80’ og 90’ talls klassikere, og når det gjelder Madonna kan ikke en slik spilleliste oppstå uten hennes navn. Men de spiller altså ikke ny musikk fra samme artister, da i særdeleshet ikke fra kvinner. Fortell meg at det ikke er alders- og kvinnediskriminering?!

Come Alive

En skulle tro at majoriteten ville gi tommel opp for at noen konfronterer dette. Nå har vi hørt gnål om kvinners rettigheter og likestilling i mange tiår. Feminister i demonstrasjoner, kvinnebevegelsene, kvinnesakskvinner og politisk korrekte menn som har frontet dette. Og nå i 2021 opptrer man plutselig som om alle kvinner skal kle seg i burka når de passerer 40, og opphøre og eksistere mår man passerer 60.

Synes dere dette gir mening?

Madonna poster spesielle og rare bilder innimellom, fordi hun er spesiell og rar. Men hun har ihvertfall «baller» nok til å stå opp mot ulikheter og urettferdighet. De som da kritiserer fremstår da for meg som «balleløse» og feige. Så fikk jeg sagt det.

Og en nippel, hva er det å bry seg med? Alle har dem, alle har sett dem. Jeg har selv postet bilder på Instagram hvor nipplene mine vises, hvorfor blir ikke de bildene fjernet? Fordi jeg er ikke kvinne. Jeg synes det er tåpelig at folk støtter dette.

Dobbeltmoralismen lenge leve!!?

https://www.instagram.com/invites/contact/?i=1rjrfbg3lwefr&utm_content=rctw81

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#madonna #madamex #queen #instagram #aldersdiskriminering #kvinnediskriminering #sexisme #kropp #brystvorter #nipples #facebook #instagram #bunnytrash

10 kommentarer
    1. Dobbeltmoralen over og Ut!
      Jeg føler meg ikke utgått på dato selv om jeg blir 73 om noen dager.

      1. Absolutt ikke utgått på dato, alder har ingen betydning, vi blir alle eldre, og man skal ikke diskrimineres av den grunn eller kjønn. På samme måte som man ikke skal diskrimineres pga hudfarge eller legning. Hvert menneske er unikt og må få lov til å være seg selv så lenge man ikke skader andre.

    2. Ja, det er mye aldersdiskriminering, og vet Madonna har fått endel. Leste tidligere saken om nippelsensuering. Rart endel av hva som er innafor å ikke ift sensuering/ikke sensuering.

    3. Spot on!! 😀
      Selv om mine musikkpreferanser er hakket mer rocket enn Madonnas, så digger jeg det hun står for, og de verdiene hun fronter. Det er vel kun 90-tallsmodellene som kan måle seg med den innsatsen denne dama har gjort m.h.t å få snudd den aldersdiskrimineringen ovenfor kvinner som har rådet siden krigens dager, hvilket vel må sies å manifestert seg i kraft av at det var nettopp henne som ble brukt i det Elizabeth Arden, som første kosmetikkmerke meg bekjent som gikk bort fra de purunge modeller i markedsføringen av produktene sine..
      – Og ang. dette med det ‘urealistiske utseende’.. Nå har selv en så blåst person ang. kjendisstoff som meg fått med meg at dama talløse ganger har gjentatt at det er en vesensforskjell mellom artisten og personen, -bla.a i forbindelse med oppdragelsen av ungene.. Dessuten vet jeg vel antagelig bedre enn de fleste hvor effektivt riktig plassert lys er m.h.t å fungere som bilderetusjering.. Men ikke desto mindre; Nå må fok snart se å rulle inn her, ass! Jeg er fremdeles ikke i stand til å se så mye som antydningen av en nipple i dette bildet, så de som har rapportert dette, må jo virkelig ha lett etter noe å ‘ta’ henne på!
      – Men når det er sagt, å skal Facebook/Instagram i det minste ha for at det ikke gjøres forskjell på ‘Kong Salomon & Jørgen Hattemaker’, det skal de i det minste ha for! 😉

      1. Det er hjerte over nippelen nå, det var det ikke ved første publisering.

        Iht musikksmak så finnes det noe rocka fra Madonna også, men ikke som hun selv har hatt fokus på iht singelutgivelser og denslags, og konsertene er mye mer rocka enn albumene og låtene som kjennetegner henne på radio etc. Jeg liker musikk som er bra, uansett sjanger. For tiden går det mye i Billy Idol, Kylie, LP og Ozzy my man 😜

        1. Jeg trodde man liksom skulle klare å spore noe i den retning på det øverste bilde, jeg da, hvilket det jo syntes særs merkelig at noen hadde klart *haha* 😛

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg