Tråkket på et lite barn 😞

Det var nå i helga som var, på lørdag. Snuppen min og jeg hadde tatt bussen herfra Drammen til Svelvik for å se litt på ‘livet’ der under Svelvikdagene.

Vi hadde bestemt oss for å se litt i bodene, kjøpe litt lodder på tivoliet og spise litt i sentrum før vi etterhvert skulle dra på fest til ei venninne som har som tradisjon å lage en ordentlig fest under Svelvikdagene.

Med ordentlig fest så mener jeg langbord, høy musikk, grilling, bading, karaoke, drikking og masse folk og moro fra Svelvikdagenes begynnelse til slutt.

Men altså, mens vi tråkket rundt i sentrum der, i det nydelig været som var ble jeg så oppslukt i omgivelsene at jeg glemte å følge med for små mennesker og firbeinte venner. Så plutselig gikk jeg på noe, og kjente at jeg tråkket på og fikk lagt hele min vekt på noe. Og det var ei lita jente på cirka tre år. Lille jentebarnet. Jeg tråkket på hele den ene foten hennes og fikk lagt hele min overvektige vekt på henne. Jeg fikk sååå vondt i meg. Men det kom ikke en lyd fra henne.

Jeg bøyde meg ned og beklaget og strøk henne på kinnet. Hun smilte bare og sa: “det gikk bra”!

Tøff!!

Jeg vekslet noen ord med foreldrene, som også tok det hele med knusende ro og store flotte smil.

Godt at de tok det bra også, for jeg har møtt foreldre som reagerer med panikk og sinne før de vet om noe er gått galt eller er vondt. Og da overfører de redsel på barnet sitt. Så denne jenta som allerede var så tøff, blir nok en enda tøffere voksen. Det er bra!

Resten av turen var fin den. Det ble digg mat, kul fest, og et gjensyn med masse herlige folk!

Ja til livet!! <3

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#barn #svelvik #svelvikdagene

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg