Filminnspilling i går, gjester til middag og drinker i dag.

I går var jeg i Filmparken ved Jar som statist i en scene i Roy Anderssons film «Om det uendelige». Hadde søkt om å spille krigsfange, i den tro at jeg skulle bli en norsk fange, en jøde eller i hvertfall noen av ofrene under krigen. Men det var altså slik at jeg ble nazist, altså tysk krigsfange. Så i går tilbragte jeg en hel dag i en tysk krigsuniform. Jeg hadde på meg de vondeste skoene EVER, og å få dem av seg etter endt oppdrag var som å dø og komme til himmelen, hahaha..

Denne filmen har brukt cirka fire år med innspillinger. Og scenen som hele dagen ble brukt til i går vil bli komprimert til 1-3 minutter. Ganske vanvittig..

Link: Fra i går, filmen «Om det uendelige».

Men det må jeg si. Det var utrolig deilig å komme hjem, legge seg på sofaen og være fornøyd med meg selv. Det er godt å jobbe. Det er godt å bruke seg selv. Det er godt å gjøre noe for andre. Og det er godt å kjenne på følelsen etterpå..

Hjemme ble det et lite måltid, etter det sovnet jeg relativt fort. Så derfor ble det ikke et blogginnlegg nr 2 i går.

I dag sto jeg opp til en tidlig brunsj. Etter det har snuppen min og jeg ryddet og ordnet i leiligheten. Altså vasket kopper, klær, tørket støv og slike ting. Jeg har også laget en forrett til middag i kveld. Vi får middagsgjester, et vennepar som bor oppe i bakkene ovenfor oss. Så ikke bare har jeg laget forretten, jeg har kuttet purreløk, sopp og paprika. Og jeg har forberedt resten, så alt er mice-en-place. Det minner meg på om at jeg må huske å ta opp bacon etter jeg har skrevet dette blogginnlegget.

Det ser i hvertfall ut til å bli en koselig kveld. Etter middagen blir det noe godt i glasset, og vi får se, kanskje dukker det opp noen flere.

Ha en kjempefin lørdagskveld alle sammen!!

Følg Bunny Trash på Facebook: Link!!

#filmparken #jar #scene #statist #royandersson #omdetuendelige #tyskkrigsfange #tyskuniform #tyskkrigsuniform #middag #middagsgjester #venner #kosekveld #drinker #drink #party

2 kommentarer
    1. Dette med filminnspilling, er det en bi-jobb du har eller kun en hobby? Bare reklamefilmer du har vært med i eller tv-serier/vanlige filmer? Sikkert mye venting men på en annen side lærerikt vil jeg tro.

    2. Helge: Det er bi-jobb/hobby. Er både reklamer, TV-serier og filmer. For tiden snurrer reklamene til Ice og DNB på TV. Er blant annet med i sesong 2 av Okkupert, og filmen Barn som kommer på kino til høsten. Er sosialt og mye moro, men noen ganger veldig tungt.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg