Enrique Iglesias – The Sex and Love Tour (Telenor Arena)

I går kveld var snuppen min og jeg på konsert på Telenor Arena. Billetten min var en del av julegaven fra snuppen min til meg.

Vi hadde vanlige ståplasser, og det var helt greit, for vi fikk plassert oss helt ved gjerdet til Golden Circle.

Showet startet med fantastiske lyseffekter og låten «I’m a Freak» fra det nyeste albumet «Sex-Love». Et fantastisk album, og en fantastisk åpning på en konsert.

Så kom kjente låter som «I like how it feels», «I finally found you», «No me digas que no», «Bailamos» og «Loco».

Enrique løp fram og tilbake og gjorde seg til for jentene, og han tok et kjærestepar opp på scenen. Det ble lite fokus på sang og musikk, og mye «dødtid». Istedet for at showet bygget seg opp, gikk det heller litt nedover.

Så kom «Tonight I’m fucking you», en av mine helt klare favorittlåter fra Iglesias. Og han fikk hele publikum til å synge med seg på «Hero».

Men showet bygget seg likevel ikke opp. På tross av fantastiske effekter. Enrique sang lite selv, han overlot det til sine back-up sangere, og til oss i publikum.

Selv fortsatte han å løpe overalt å vise seg frem. Helt til «Bailando» som han sang mer selv på enn resterende sanger hvor han såvidt satte mikrofonen til munnen. Til tross for at det er dansepop han i hovedsakelig fremfører tok han ikke et dansesteg selv utenom litt sånn kose- og klemme dansing med en av back-up sangerinnene under en ballade. Null koreografi!

Konserten varte i bare 1 time og 35 minutter. Av den tiden var det cirka en halvtime med dødtid. Bare en time av konserten var musikk, ingen fikk aldri kommet helt inn i det før konserten var over. Under 15 låter ble spilt. Enrique er sexy og kjekk å se på, men en kan ikke basere en konsert bare på det, langt mindre en hel turne. Det var hyggelig å få sett, hørt og opplevd Mr. Iglesias, men han ga alt for lite av hva vi forventet, og hva vi kom for.

Siste låt ut var «I like it», og avslutningen var bra den, med lys, glitter og ballonger. Men personlig syntes jeg dette var for kort, for enkelt og for lite fokus på selve syngingen. Ikke bare i denne sangen, men gjennom det hele.

Jeg savnet store hits som «Not in love», «Do you know (the ping pong song)» og «Could I have this kiss forever» som han glatt kunne spilt istedet for å løpe rundt å vise seg frem. Men likevel, de hitene han spilte merket man knapt da han såvidt sang, så..

Favorittlåten min på konserten ble «I’m a Freak». Konserten fikk terningkast en sterk 2 eller svak 3. Jeg drar ikke på konsert med Enrique igjen. Ihvertfall ikke før han har vært på en Madonnakonsert og fått opplæring i å lage show!!

Følg Bunny Trash på Facebook: Link!!

#enrique #enriqueiglesias #thesexandlovetour #loco #sexandlove #telenorarena #fornebu #oslo #imafreak #hero #tonightimfuckingyou #heartattack #bailandos #ilikeit #norge

Selv om Enrique Iglesias ikke leverte helt ble det en koselig kveld med snuppen min, vi avsluttet kvelden med hjemmelagede hamburgere 😉

2 kommentarer
    1. Jeg fikk høre at han synger veldig dårlig live, så det er nok grunnen til at han selv ikke sang så mye..
      Synes det er dumt å ta så mye for billetter når man ikke får noe show for det ;s
      Var ikke der selv, men har sett videoer på YouTube der han virkelig ikke kan å synge live..

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg