10 ting i 2022

Ideen til dette innlegget fikk jeg fra «LenaLykke» som nylig har postet et innlegg med 10 ting hun føler hun må bli bedre på i 2022. Siden jeg uansett bare ligger her i sofakroken og er min tradisjon tro, så tenkte jeg at jeg kan jo gjøre det samme.

Jeg har ingen nyttårsforsett, fordi jeg mener at sådanne ting burde tas underveis, og ikke fordi man går inn i et nytt år. Det er jo bare en tidsregning, er det noe en burde gripe tak på i livet sitt så burde en gjøre det når en ser at noe burde gjøres. Noen sier at fra nyttår skal de slutte røyke, slanke seg, trene mer, blablabla.. altså hallo! Men det finnes helt klart ting jeg må ta grep om, og her kommer ti ting som jeg kommer på:
Vaske klær oftere!
Altså nå er skittenkurven stappe smekke full, og det ligger en «fin» haug med brukte klær ved siden av sengen. Når slike ting hoper seg opp så blir man demotivert og får enda mindre lyst til å gjøre dette. Når en da tar tak så går en hel dag bort i bare klesvask. Det er kjedelig.
Tørke veggen over kokeplatene oftere!
Det er noe med at hvis en bare tar en lett tørk over denne veggen nå og da så holder den seg fin og blir ikke fettete. Av en eller annen grunn så blir ikke dette gjort. Benkeplatene blir tørket hele tiden, så hvorfor jeg ikke bare tar en raskt tørk på denne veggen samtidig er for meg en gåte. I går tok jeg en vask på denne veggen, og en lager seg mer jobb når den blir så fettete. En steker mat ganske ofte, så sier seg selv at det raskt danner seg fettbelegg. Skjerpings!!
Gå oftere tur!
I 2020 gikk jeg over alle hauger i området her og turer som passerte fire mil. Snuppen min og jeg gikk opp Vikersundbakken, besøkte Madonna-statuen og gikk Topp7løypa, for å nevne noe. I 2021 har jeg slitt med en type depresjon, hatt stigende angst og vært ofte lei meg. Derfor har jeg ikke greid å være så aktiv som jeg egentlig ønsker. Jeg vet jo at å gå disse turene og være aktiv hjelper mot nettopp disse tingene jeg sliter med, men er kroppen deprimert så er det ikke lett. Jeg må ta tak nå!
Akseptere bortgang av venner.
Som uvaksinert i 2021 og inn i 2022 har jeg mistet en del venner, rett og slett fordi jeg er åpen og ærlig om hva jeg mener og min status. I lengden har det alltid lønnet seg å være ærlig om hvem man er og hva man mener. Jeg kunne holdt meg «i skapet» som homofil, men jeg mener at man har det bedre med seg selv med å være ærlig og leve livet som man ønsker. I mange år brukte jeg narkotika daglig, etter å ha blitt rusfri har jeg flyttet fra en kant av landet til en helt annen, men jeg skjuler ikke bakgrunnen min, tvert imot, jeg nekter å skamme meg over den, og jeg sier ting som de er, da kan folk forholde seg til meg når de vet hvor jeg kommer fra. I forhold til å være uvaksinert så tenker jeg noen ganger at jeg skulle holdt kjeft, men det er for sent nå, og hvem skulle trodd at det skulle bli så ille som det faktisk er. Selv jeg så ikke den komme. Jeg har opplevd en del overgrep i mitt liv, nå er det på daglig basis at dette blir rippet opp i og det er faktisk gjentatte overgrep i seg selv. Så jeg må lære meg å håndtere situasjonen bedre.

Kjøpe meg ny Blu-Ray spiller.

Det er på tide, jeg har en del gamle filmer og konserter på DVD og BluRay som det er lenge siden jeg har spilt. Disse kan man ikke bare finne på NetFlix eller sådan, og disse betyr noe for meg og bedrer mitt humør. Så for min psykiske helse så skal jeg få meg en ny BR-spiller.
Begynne hoppe tau.
Mars 2020 hadde jeg slanket meg 28 kilo hvilket fører til slapp mage. Planen var å starte på treningsstudio den måneden for å bruke maskin til å trene mage. Etter snart to år med restriksjoner og nedstenginger har jo ikke det blitt noe av. Sit-ups kan jeg ikke ta, det skjer noe i ryggen og halebeinet da, så det er nok bedre for meg å la være. Plandemien strekker seg bare mer og mer ut i tid, og det kan jo også bli slik at det kreves koronapass på treningsstudio. Så da tenker jeg at det er vel snart på tide å finne fram hoppetauet. Det strammer også mage.
Iverksette blogg-konsept.
Jeg har en stund nå gått med en ide til et bloggkonsept. Det er på tide å iverksette den og gjøre ideen til handling. Gleder meg til dette!
Rydde skaper og skuffer.
Det hoper seg opp enkelte steder og jeg føler meg som en «hoarder», det er en greie jeg må få snudd om på.
Påbegynne en hobby.
Rett før vi kjøpte leiligheten her dro jeg en gang i uka til et atelier der jeg hadde plass. Jeg malte noen malerier. Da jeg mista plassen så mista jeg piffen, men jeg kjenner nå at jeg trenger en hobby. Slike hobbyer er terapeutisk og stenger ute «støy» fra omverdenen. Jeg trenger å stenge ute litt nå kjenner jeg.
–  Gjennoppta min aktivisme.
Jeg har gjennom mange år vært aktivist, deltatt på demonstrasjoner. Vært nestleder i LLH, gjort aktivist-oppdrag for Amnesty. Støttet NOAH, Greenpeace, SOS-barnebyer og Raising Malawi. Samlet inn penger til Kreftsaken og stått på. Plandemien satte en stopp for det meste av dette. Det er kun bidragene til mitt fadderbarn i Etiopia som har blitt prioritert. Nå tenker jeg å komme i gang igjen.

Hva ønsker dere å bli flinkere på i 2022?

Følg gjerne bloggen i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#2022 #bunnytrash

21 kommentarer
    1. Så mange flotte prosjekter du nevner her.
      For meg så blir det å finne på noe lurt når det gjelder økonomi. Altså tjene penger på et eller annet. Det kan blogg eller aksjer eller selge unna ting.
      Drømmen min er å være uavhengig økonomisk. Altså jobbe for meg selv og klare meg med trygden. Men om jeg får det til er en annen sak. Men det er et ønske..

    2. En hobby ja! Eg tror ikkje eg hadde taklet en hobby eg måtte gått ut av huset for å utføre, men det er dog meg. Prøv å få deg en hobby som du kan gjøre innomhus, spesielt med tanke på korona er jo det litt greit da. Mulig eg har nevnt det 10 ganger før, men prøv deg på strikking – Eg er overbevist om at det fikser du greit! Da kan du kombinere kos i sofakroken med det, herlig å dale ned i sofakroken etter en lang og god tur. I steden for da å måtte farte ut for å drive med hobby kan du bare kose deg der du sitter 🙂 Ikkje sant!? Ellers skal også eg prøve å ta tak i klevasken før det svømmer over – ELLER eg kan gi gutta mine et lynkurs på hvordan det kan gjøres, ett av 2 der altså 🙂 Kos deg!

      Vibbedille 🙂

        1. Ang klevask er en skjønt enig, men STRIKKING ER IKKJE KJEDELIG! Da har du fått tak i ei kjedelig oppskrift! Begynner nesten å tro at du er noe smågal?! Fortell meg en gang det passer hva du ønsker å strikke så skal eg finne noe som du kan kose deg med 😀 Eg skal starte på noe nå til uka, et såkalt strikkeprosjekt eg egentlig ALDRI trodde eg skulle lage, det hører liksom barndommen til, muligens du hadde syns det hadde vært gøy for kjedelig er det ikkje 🙂 Uansett er eg sikker på at du kommer til å le høyt, bare vent å sjå! haha

    3. Fine mål og ha, forandringen man ønsker selv er ofte de enkleste å gjennomføre ❤ Spennende med nytt konsept, jeg er ikke i gang med mitt, føler kanskje at det ikke helt skjer enda heller. Vi får se

      1. Tja.. skulle egentlig vært ting man burde sluppet tenke på, men men.. bloggkonseptet mitt tar vel form når våren nærmer seg, hvis jeg får orden på bloggen. Får de denne uka som kommer, hvis ingen gjør noe nå så gidder jeg ikke. Merker bråfall på bloggen nå..

    4. He-he, jeg begynte med bare en ting, og vips ! så har det blitt 3 😂.

      1. Dra til havet.
      Bli flinkere til å dra på tur til havet. Bare sitte der å være til og lytte. Det gir meg ro i sinnet.

      2. Gå mer tur i skogen.
      Skogen er et godt sted å være. Pakke niste og kaffe, og tasse ivei. Tross alt har jeg den praktisk talt på dørstokken 😊. Helseutfordringer har vært, og er, en bremsekloss, men korte turer er nå fine de og. Og kanskje kan de bli lenger etter en stund 😊. Piggsko og hodelykt skal handles inn i morgen!

      3. Spis opp maten
      Er egentlig flink til det, så forbedring ligger i å bruke det jeg faktisk har ! Hamstregenet mitt fungerer helt utmerket, så jeg trenger større fokus på å få ting i omløp. Handleforbud i januar, med få unntak. Til og med i dag, så har jeg brukt den nette sum av kr. 32,70 😏.

      Mange fine punkt hos deg, ta vare på helsa di 🤗.

      1. Fikk lyst å dra til havet med en gang jeg så kommentaren din 🥰 den helsa må man være ekstra oppmerksom på i disse tider, havner jeg på sykehus av en eller annen grunn så får jeg vel mobben erter meg for å være uvaksinert, haha.. 🤪

    5. Hei igjen 😊🌺🇳🇴🌹
      Får du til alt dette her,er du god og fortjener (mer) respekt 😘
      Det er vel ett av punktene eg og kunne blitt flinkere til,å rydde i skap og skuffer,har bodd i dette huset i 22-år,mye har bare blitt liggende der eg har lagt det for mange år siden,men kjenner det er på tide med en skikkelig utrydding – alt eg ikke har hatt bruk for de siste tre måneder skal vekk.Skal beholde det eg bruker samt endel ting som tilhører min sønn,kan fortsatt,etter snart 17 år,ikke få meg til å kaste eller gi bort noen av tingene hans.
      Eg er blitt veldig flink til å akseptere andres bortgang etter at min sønn døde plutselig,fire år etter død min mor helt plutselig og til slutt,i 2017 døde min far helt plutselig han også,ingen av dem var syke på forhånd så det kom som lyn fra klar himmel hver gang,det gjør noe med folk å oppleve sånt 🌹
      Hilsen synskepeggy.

    6. Fyrst vil eg ynskja deg lykke til med fortsetta 😊. Dette fixer du greit 😊.
      Hobby ja 🤔. Der burde eg kanskje kutta ner litt, men har lyst til å drive litt meir med naturfoto, med det store kameraet, og ikkje berre mobilen. Det er vel det einaste eg har lyst til å verta betre på i år.
      Kva med brodering, kunne det vore noko for deg? Det er jo sånn mannemanngreie, som gamle longtransportsjåfører driv med.
      På Atèlje Margareth.no kan ein finne mykje fint.
      Klesvask 🤣🤣🤣. Det er noko ein helst ikkje skal overlata til andre. Aller minst til kvinnfolk, for då er det garantert noko som går galt. Det er heilt klart ein mannfolkjobb.

      1. Det viktigste for 2022 kan ikke jeg alene gjøre noe med, der må hele menneskeheten samarbeide, og såvidt jeg kan se så blir ikke det å skje, men et lite håp har man jo i hjertet 🥰

    7. Overleve og/eller etter beste evne å forsøke å legge et grunnlag for å kunne overleve. Det er mer enn ambisiøst nok for mitt vedkommende i disse ulvetider *hehe*

    8. Henger litt etter på blogglesinga, men hmmm..det der var en god idé. Skal ikke se bort i fra at jeg blir å adoptere den – bare jeg klarer å finne mine 10 ting (egentlig burde æ vel si “kutte ned så det blir KUN 10 ting”, haha )

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg