Blogg uten Bunny Trash 😱

Visste dere at innleggene fra Bunny Trash blir skrevet på mobil? Slik er det, jeg skriver alle innleggene på en gammel iPhone som ble kjøpt i mai 2017. Denne mobilen har vært en trofast venn siden den gang. Nå ser det ut til at denne snart takker for seg.

Her for et par uker siden begynte mobilen å pipe hvert femte minutt, det kommer opp en varsling fra kalenderen på mobilen. Ustanselig kommer det opp at her må installeres og betales for et virusprogram, og dette må installeres i løpet av dagen innen et bestemt tidspunkt. Bare det at tidspunktet flytter seg frem i tid for hver gang det piper. Dette er et virus, og det er første gang jeg opplever virus på mobil.

Jeg har prøvd fjerne kalenderappen, men den kommer tilbake av seg selv, men det gikk å slå av varslinger fra kalenderen, så da slipper jeg pip hvert femte minutt.

Mobilen er såpass brukt at batteriet tømmes veldig raskt og mobilen må lades hver time hver dag. Når morgenen kommer er batteriet tomt, og det er bare snakk om dager før den ikke klarer seg natten gjennom selv om den ligger urørt hele natten. Det er liksom ingen hensikt å levere mobilen inn til reperasjon da dette vil medføre kostnader av den grad at det vil være bortkastet da det sikkert ligger mer problematikk på lur som vil oppstå.

Siste dagene har mobilen begynt å blinke, henge seg opp i en side slik at den må slås av og på, eller den bare kaster meg ut av den side jeg er inne på. Når jeg skriver et blogginnlegg kan jeg plutselig bli kastet ut, og må da inn igjen og begynne på nytt da det ikke er alltid den lagrer det jeg har skrevet. Dette er frustrerende.

Vi lever i en verden full av virus, ikke engang mobilen min får være i fred for dette faenskapet. Nå har det seg slik at mitt første innlegg om dagene fram til og med julaften er/skal være min BloggFlax Julekalender, og den bestemmes av blogg.no’s Toppliste som i dag ser ut til også å ha blitt rammet av et eller annet, for den har ikke oppdatert seg fra i går.

Slik det ligger an så kan altså Kjerringtanker i dag bli vinneren av dagens «julekalenderluke» med sin plassering fra i går. Men slik får det bare bli hvis ikke dette retter seg opp i løpet av dagen. Da hvis ikke mobilen min ryker fullstendig før den tid.

Så det spørs om julekalenderen kan bli gjennomført og ha varighet helt frem til og med julaften. For slik det ser ut nå så går mobilen til helvete, og da er det «the end» for Bunny Trash da jeg hverken har en gammel eller ny mobil som backup. Har dessverre i disse tider ikke råd til å bare kjøpe en ny sånn på dagen, eller med det første. Det er til å begynne å grine av faktisk.

Noen vil nok tenke at det er trist om Bunny Trash blir borte, andre vil nok sette kryss i taket og rope hurra.

Personlig så vil dette oppleves helt grusomt da avhengighetsgraden av mobilen er høy, ikke bare pga bloggen, men for å kunne betale regninger, holde kontakt med nære og den sosiale kontakt, da det ser ut til å bli eneste mulighet for den slags en god stund fremover.

Hvis/når Bunny Trash blir borte så vet ihvertfall dere som leser dette hvorfor. Ikke på grunn av blokkeringer eller sådan, men rett og slett fordi jeg ikke har råd til å kjøpe meg ny mobil i uoverskuelig framtid.

Takker for meg på forhånd, og vet det er mange der ute jeg vil komme til å savne, spesielt i bloggerverdenen.

God Jul!

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#blogg #mobil #farvel #frihetsberøvelse #virus #trist #vondbroten #lei #bunnytrash

 

28 kommentarer
    1. Nå vet eg ikkje hvilke mobilavtaler du har, men eg har heller i råd å “kjøpe” en mobil cash, eller…Det er noe eg ikkje tar meg råd til. Min Huawei p30pro er ferdig med Swap`n sin (Og det er ingen ny Huawei å bytte i…trist!) og eg har begynt å snuse på Samsung…11K Takk. Men, det er ikkje umulig med en swapavtale, syns det har funket fint for min økonomi 🙂 Har du sjekke muligheten der? Abbo må man jo uansett og månedsprisen er ikkje avskrekkende da det finnes flere varianter av muligheter 😀

      En ting er sikker, det blir ei ALT for rolig Bloggliste og du skulle forvinne??
      Har du sendt brev til Julenissen? I så fall syns eg du bør gjøre nettopp det <3

      Klem Vibbedille 😀

      1. Uansett løsning jeg eventuelt klarer å komme opp med, om det blir julenissen eller whatever så er det ingen tvil om at jeg fortsatt skal ha mitt abonnement hos OneCall, og hvis en nisse dukker opp så vil jeg veldig gjerne ha en mobil med bedre kamera enn det jeg nå har. Hadde vært så kult om jeg også kunne knipse egne bilder til bloggen. Synes så mange her inne får til masse bra bilder, og det har jeg lenge hatt lyst til å bidra med. Spørs om iPhone har sådan mobil. Muligens det blir roligere på plattformen uten Bunny Trash, men er ikke ‘rolig’ og stille hva folk flest ønsker seg? At alle bare bukker og neier for øvrigheten istedet for å ivareta ytringsfriheten og rope ut mot urettferd? Jeg tar din kommentar der du skriver ‘ALT for rolig’ som et ønske om det motsatte fra din side, og det takker jeg deg for 🥰

        1. Helt ærlig? Ja, lista blir kjedelig uten deg 🙂 Alle trenger en “fargeklatt”, rebell, what ever i livet så du bør virkelig fixe en mobil ASAP! Når det gjelder kamera kan eg veldig varm anbefale Huawei! Ingen har bedre kamera! Alle mine bilder på bloggen de siste 3 åra er tatt med en Huawei mobil (har hatt p10, p20 og nå p30 pro, desverre er det problem med Vipps på pro40, hvis ikkje hadde eg allerede bytta min inn). Eg vil ikkje ha Iphone, og det nærmeste eg kommer kameraet til Huawei er Samsung. Krysser fingrene for at Julenissen stikke rinnom 😀

          Kos deg 😀

          1. Kunne strengt tatt solgt TVn, for den bruker vi praktisk talt ikke, men verden er jo blitt så gal at en mobil koster tilnærmet dobbelt av en TV, tenk det 😂😂😂😂

      1. Kunne gjort det, men med sterkt økende faste utgifter er ikke det en lur avtale før vinteren er over. Det hele er veldig uforutsigbart. I tillegg er avbetaling en meget kostbar løsning, en luksus som de fleste av oss ikke har råd til. Men takk, og fin fin dag til deg.

    2. Hmm 🤔. Dette verte trist 😢. Det er liksom nokre av høgdepunkta i dagen det, når eg set meg ned for å lesa bloggen din.
      Kjem til å savne deg, og deisse stundene mykje 🤗.
      Du og dine ynskjes ei fredeleg og god julehøgtid 🎄🤶🌺

      1. Den funker enda, men faen hvor jeg sleit med innleggene mine i dag. Noen punkter måte bare forbli utelatt. Hyggelig tilbakemelding, takk! Og takk samme ☃️

    3. Jeg og skriver på mobilen fordi jeg foretrekker mobil foran pc.
      En nesten ny mobil koster ikke skjorta.
      Jeg bytter mobil hvert år og det er det nok mange som gjør. Og dermed sitter teleselskapene med mange nesten nye mobiler som de selger billigere.

    4. Et tips, men det vet du sikkert:
      Onecall har nesten ny, og tar du det på avbetaling blir det ingen renter. Den koster det samme om du betaler nå, eller over flere år. Jeg har Samsung igjen Hadde Samsung Galaxy S9 før, og var fornøyd med bildene . Og den koster ikke så mye. De har mange forskjellige, til forskjellige priser. 🙂

      1. Har vært der og kikka, så får jeg gå tilbake på det når nåværende mobil melder pass. Inntil videre må jeg ta dette som det kommer for tør ikke forplikte meg til noe før man vet hvordan utgiftsnivået foreligger etter desember og januar. Bare noen dager siden jeg leste om ei som måtte selge hunden sin for å kunne ha mat på bordet. Jeg har selv to små som må og skal prioriteres med mat forsikringer og uforutsette utgifter. Inntil videre håper jeg på at noen med erfaring og kunnskap vet om hvilken iPhones som er best på bilder, og da i forhold til pris. Teknologi og pixler er en svakhet hos meg i dag har jeg skjønt.

        1. Forstår godt det. Ikke enkelt, og som du sier, mat er viktigst. Jeg har vært der selv, og vet hvordan det er å ikke ha penger. Å ikke ha noe å velge bort er vanskelig. Akkurat nå kan jeg ikke annet enn sende gode tanker ❤

          1. Det rare her er at man ikke vet om man har pengene, i min normale hverdag hadde ikke dette vært noe problem, men nå har vi en veldig uforutsigbar regjering som plutselig bestemmer seg for ting som rammer vanlige folk, det var jo det dem gikk til valg på. Bare krysser beina for at denne mobilen holder seg en stund til et en nisse som dukker opp, fra februar regner jeg med en mer forutsigbar situasjon og stabilitet. Takk for gode tanker.

            1. Ja, det er ingen enkel situasjon nå for tida. Er veldig glad jeg ikke har en jobb e.l. å permiteres fra 😳 Håper alt ordner seg for deg 🙂

              1. Akkurat der er jeg enig, hahaha.. så slipper man enda mer krøll liksom 😜😜 alt ordner seg, bare kjedelig hvis jeg mister sosiale nettverk i mellomtiden, ikke så mye annet enn Netflix og ta seg til da, har ikke mer enn tre uleste bøker og det tar jo ikke allverdens tid 🤪

    5. Jeg har dessverre ingen lure tips eller gode råd. Men jeg kan si at jeg vil absolutt savne å lese hos deg.
      Selv har jeg blogget to ganger med mobil. Og den ene gangen var i går da jeg lå på sykehuset. Og det var så utrolig godt å komme hjem til laptopen igjen ♥ Fingrene flyr over tastaturet, spesielt nå når de begynner å bli friske. Men mobil synes jeg blir veldig smått, og jeg anstrenger nakken og armene. Men det fungerte jo, så det er et godt alternativ hvis jeg noen gang blir sittende uten PC igjen 😉
      Det er en dyr verden vi lever i, og jammen er det ikke lett når uforutsette utgifter dukker opp. Da gjelder det å være kreativ eller heldig.
      Håper den gamle mobilen skjerper seg og holder lenge enda ♥ Klem

      1. Godt å høre at noen ville savnet Bunny Trasheren.. Mobilen holder enda, men den var skikkelig tverr under selve bloggskrivingen i dag.. valget mellom mobil og PC er enkel… da jeg er rævva på teknologi så vil problemer og virus raskere oppstå med en pc, og jeg har hatt noen, går raskt til H hver gang.. 😝

    6. Du kunne trenge litt BloggFlax selv, og et lodd med en fin gevinst! 😉 Håper virkelig nissen kommer til deg i år. Skal sende han et hint, for verden blir kjedelig uten deg i bloggverdenen! ♥

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg