BloggFlax Julekalender Luke 1

I dag er det siste dag med BloggFlax Julekalender og vi er mange som gleder oss over at i dag er det Julaften. At en del av oss mennesker ikke har det så bra i dag betyr ikke at en selv ikke skal kunne lage seg en bra dag. Det skal vi slettes ikke ha dårlig samvittighet for. Ikke har jeg det ihvertfall. Jeg kjemper hver dag for en bedre verden, og jeg har mine planer fremover. Det er noe med det at en må ha det bra med seg selv for å kunne ha det bra med andre. Vi trenger alle litt piff og pep, if you know what I mean.

På førsteplassen på Topplisten ligger «Kokkejævel» the man, Asbjørn Sandøy, som har stekt mer en 16000 kilo ribbe i sitt liv. Derfor er det han som er vinner av det første bloggflaxloddet i dag.

Kokkejævel

På et bilde jeg så her om dagen som er lagt ut av Asbjørn selv så jeg denne karen i kokkeuniform hvor han skjøt ut brystet, holdt inn magen og hadde signert HKH (Hans kongelige høyhet). Og det kan jeg si, jeg liker Asbjørn Sandøy bedre enn vår kommende konge, Kronprins Håkon Magnus av Norge.

Asbjørn er som meg, nordfra. Han er fra hvor jeg har røtter, så en kan ikke se bort fra at vi hadde foreldre eller besteforeldre som var venner eller bekjente. Vi er like gamle og er begge utdannet kokk. Der stopper likhetene stort sett, for han ble «Kokkejævel», mens jeg ble selveste «Bunny Trash», deres alles kjære juleBunny, haha..

Asbjørn har fem barn på denne jorden og en til i ovnen, jeg mener i magen til Christine Emilie som han er gift med, ei alle tiders dame som jeg virkelig har sansen for. De bor i Alta. Mr Sandøy er også grunnlegger av suksessbedriftene Hoftepluss og FyFader som han nå har solgt og satset fullt på nettbutikken Kokkejævel.no.

«Kokkejævel» har også gitt ut to bøker «Livet mellom måltidene» og nå sist «Hva skal vi ha til middag?». Asbjørn «Kokkejævel» Sandøy gjør ting på sin måte, og følger sin egen smak. Det har vært veien til suksess for han, en suksess jeg virkelig unner han, selv om jeg ikke kjenner han spesielt. Gratulerer «Kokkejævel» med BloggFlax!!

Så går vi videre til første extratrekning, og her må det sies at siden det er julaften i dag så har dagens extrasjanser blitt trukket på en ny måte. Gjennom 23 dager har tilfeldige vinnere blitt trukket, bloggere som jeg følger og kjenner, bekjente, litt kjente og ukjente. Nå i dag da det er julaften har jeg lagt navnene til de bloggerne som er igjen av de jeg hele tiden underveis har håpet skulle vinne, og trukket to, derav er to av mine favorittbloggere derfor BloggFlax-vinnere i dag.

Frodith

Først ut er «Frodith» som ikke heter Frodith, men Solfrid, men som blir kalt «Frodith» uansett. «Frodith» er Frodith. Hun valgte valgte det navnet som bloggnavn for å holde seg litt anonym, ikke veldig anonym. Men ha er navn som ikke er hennes, på bloggen, for et snev av anonymitet. Hun kunne like gjerne sendt dette inn til Skatteetaten, for «Frodith» er Frodith.

«Frodith» er fargeklatten min her på blogg, jeg digger denne dama rått. Korte humoristiske blogginnlegg med utfordringer og refleksjoner, vise ord og tull og tøys. Alt for å gjøre andre glad. Jeg må klikke innom «Frodith» stadig vekk, jeg blir glad bare av å klikke.

Frodith er også en sådan dame som er yngre enn hun er, en fri sjel i mine øyne. Hun bor i Oslo, og jeg aner en samboer utenom tøyrottene Salt og Pepper. Frodith har et herlig optimistisk syn på livet og løfter folk rundt seg. Hun gir av seg selv, underviser på en skole for døve, og må en dag lære meg noen ord og setninger da jeg er hørselshemmet med risiko for døvhet. Og Frodith må jeg jo bare kræsje på en dag da hun bor rett rundt svingen der borte. Anyways, denne dama tegner, tar bilder, skriver dikt og noveller, hun reiser ut på turer, klatrer i busker og oppetter vegger for å gjøre folk glade. Irl og på blogg! Gratulerer med BloggFlax kjære besteste «Frodith».

LeneElisabeth

Sist men ikke minst er vinneren av dagens tredje og siste BloggFlaxlodd til godeste Lene Elisabeth Tarnes som drifter bloggen «LeneElisabeth».

Denne dama er solid vare når godhet gjelder, og heldig er hennes sønn, hennes tre bonusbarn og veslejenta hun er farmor til. Ikke minst er hennes lille chihuahua heldig og hennes forlovede og handyman Rune.

Lene og co bor i Larvik, som heller ikke er så langt unna Drammen sånn i nordnorsk målestokk, og en dag når ting er litt bedre i dette landet så skal jeg til Larvik, fir jeg husker ikke hvordan Larvik ser ut, og jeg liker se nye steder. Kanskje jeg får godeste Lene til å vise meg. Det hadde vært koselig.

«LeneElisabeth» drifter landets minst kontroversielle blogg, men likevel var hun den av alle som fikk blogglinken sin blokkert av Facebook, de gjorde henne usynlig, og nektet gi henne en forklaring, for de hadde ingen. Da bloggsupport omsider ordnet henne en ny lenke fikk vi vår Lene tilbake hist og her.

Lene har en gjennomført snill blogg, en feel-good blogg med gode ord og oppmuntringer spedd på med litt hverdagsliv, oppussing, snekring, Rune og opplevelser. Dette er en blogg med sjel rett og slett. Du er unik og alle tiders dame Lene. Veldig veldig veldig glad for å ha fått lov til å bli kjent med deg!

Gratulerer med BloggFlax!

Gratulerer alle tre, og dere andre, fortvil ikke, kom heller innom igjen i morgen, for da starter juleBunnyen opp med Romjulskalender 😜

Vel møtt og kos dere i dag alle sammen 🥰

Hør 👇🏾

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#kokkejævel #frodith #leneelisabeth #christineemilie #salt #pepper #alta #oslo #larvik #bakvendtkalender #bloggjulekalender #blogger #adventskalender #blogging #nåfingresjuleninn #tinabettina #julaften #bloggflax #flaxlodd #julegøy #romjulskalender #bloggere #julestemning #jul #bunnytrash

22 kommentarer
    1. god morgen og god jul ,dette var koselig lesning ,frodith har jeg fulgt noen år og i sommer overasket jeg henne på ferie da vi la ferien via campingen hun var på ,da fikk jo jeg endelig treffe henne ,kokkejævel er jeg innom rett som det er og virker som en fantastisk flott mann ,den siste er ny for meg men jeg gratulerer alle tre med 1 minutts spenning hi hi

      1. Ja stemmer, jeg husker den campingturen 👍🏾 Lene må du stikke innom, hun er veldig koselig å bli kjent med, er det noen verdt bekjentskap med så er det henne 🥰 kos deg masse og riktig god julaften 🥰

    2. Ååååå, nå ble jeg SÅÅÅÅ glad Bunny!! Også på selveste julaften og alt 🙂 Jeg kommer som et olja lyn med adressen en eller annen plass, hvis jeg finner mailen din så legger jeg den der 🙂 FLax-lodd er stas, men ENDA bedre er den koselige omtalen. Jeg synes det er så kos at du leser og liker bloggen min. Jeg håper å være tilbake i full form igjen på bloggen snart. Men denne høsten har tatt på, på mange måter. Frodithen har manglet piff til blogg. Men nå kom det en ekstra liten boost her fra deg, og jeg er på full fart inn i blogglivet igjen 🙂 Tuuuuusen takk Bunny <3 Stor juleklem 🙂

    3. Åh Hurra meg rundt for en julegave ♥️♥️♥️ tusen tusen takk, nå ble jeg veldig glad 🎉🎉🎉 Du er best og så klart jeg skal vise deg Larvik 💪 God jul 🎄

      Og gratulerer til både Kokkekjævel og Frodith ♥️♥️

    4. Gratulerer til alle 3 ❤
      Det er lenge siden jeg har vært innom kokken og kikket. Men er oftere innom Frodith og Lene. Begge to er flotte damer som er gode å lese hos 🥰 Frodith er også den første bloggeren jeg møtte irl. Det er noen år siden nå.
      Og du selv da, som lager så flott kalender, og gleder oss andre, det er bare så hjertevarmt ❤ Og så skal du ha romjulskalender også. Du er unik ❤
      Ha en varm og god julaften, og ta godt vare på deg selv og dine 😘🤗

      1. Jeg er mest innom bloggere jeg føler jeg får en grad av kontakt med, Frodith og Lene har jo derfor vunnet i særklasse i dag, Kokken er morsom han også, men med hundre unger, blogg, kone, bedrifter og sådan så er ikke han den letteste å bli kjent med 😊

      1. Kan denne legges ut her så alle skjønner at du er Hans Kulinariske Høyhet 😜 eller skal jeg fjerne den? Uansett, adresse mottatt og håper ribba knaser 😜👍🏾

          1. Hehe.. jo, men ikke alle som liker at adressen sin ligger i kommentarfeltet. Tror ikke du er en som bryr deg om akkurat dét, men jeg fjerner om det skulle være 😊

    5. Gratulerer til tre herlige, verdige vinnere! 🙂 🙂 🙂 Og tusen takk for en fin og underholdende kalender hvor du har trukket frem mangt og meget om flotte bloggere, juleBunny! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg