ChristineEmilies blogg!


Tok meg en tur innom en helt ny blogg som dukket opp her om dagen. Den klatret ikke akkurat oppover listen som konsekvens av bra blogging, men uten å ha skrevet et eneste ord så hadde hun plutselig en av Norges mest leste blogger for tiden. Det er bra jobba!

Eller nei, hun hadde jo som sagt ikke skrevet et eneste ord. Det var det mannen hennes som gjorde. Kokkejævel skrev noen innlegg om at hans kone Christine Emilie skulle starte blogg, og straks den var registrert så klikket tusenvis av lesere inn. Så nå er det opp til henne selv å jobbe for å holde seg der, finne ut om hun som blogger fortjener slike topplasseringer. Inntil videre må hun nok bare innfinne seg med at det var ikke hun, men mannen hennes som plasserte henne der.

Som skrevet, jeg har kikket innom denne bloggen. Nå er det skrevet litt der. Hvem hun er og hva hun liker å drive med. Hovedsaklig garn. Ut fra hva jeg kan se så er hun en dyktig håndarbeider og lager sikkert mye flott. Hun farget sitt eget garn og greier, i de flotteste farger. Det er da jeg tenker at det er nok veldig fint og ha hobbyer i disse dager. Være kreativ og produktiv. Men samtidig, om jeg skulle strikket meg et skjerf eller noe så får jeg faktisk ikke kjøpt garn engang.


Ullas garnbutikk er stengt. Smittevern vet dere. Så nå må alle bestille på nett, i hvert fall vi som bor i Oslo og Viken og hverken har sauer eller Alpakka å hente ull fra. Bæææ.. Og slik blir det at vi alle må innom de samme butikkene å hente pakker. En skulle tro at det hadde vært bedre om garnbutikken hadde vært åpen slik at en kunne slippe å dra til steder der det samles folkemengder. Aldri hørt at noen har blitt smitta av korona på en garnbutikk, eller en hobbybutikk i det hele tatt.

Når alle må bestille alt mulig på nett og hente pakkene på samme sted så ser ikke jeg akkurat smittevern i det. Selv vil jeg helst holde meg mest mulig unna disse samlingspostene, i hvert fall unngå det best mulig. Det er lite hensyn på slike steder. Folk tror at alt er greit hvis de har et munnbind, uansett om de har det over nese og munn, under haka, oppå hodet eller i lomma. Tryggere å gå på polet faktisk 😂 Der er det vakter og de slipper bare inn én og én og man får holdt avstand, som er det viktigste.

I mellomtiden får man bare la seg inspirere av andres hobbyer og vente på den dagen det blir lov til å kjøpe ting som garn igjen. Eller andre hobbyting. Tenke seg til at man skulle komme til en tid hvor man faktisk ikke får lov til å kjøpe garn. Dere hører meg ikke, men jeg flirer. Flir for fan! 🤪

Jeg holdt en periode på med å male bilder på lerreter. Det likte jeg, men etterhvert mistet jeg inspirasjon. Hadde vel endt opp med å male koronavirus og munnbind i disse dager. Får se om kreativiteten og inspirasjonen kommer tilbake en dag. Staffeliet står på balkongen 😜

I mellomtiden har jeg turer i skog og mark med og uten jentene mine, familielivet, musikk, Netflix, Koranen, stell med planter og «mye» andre rare «greier» å ta meg til. Snoke i andre blogger og blogge litt selv. Noen ganger blir det litt surr og rør som nå. Men en skal ikke undervurdere det å lese og skrive.

Med det sagt så får jeg ønske vår nye toppblogger velkommen til bloggerverdenen, og lykke til. Er Christine Emilie like flink å blogge som å farge garn, så blir det vel bøker, sponsorer og penger i kassa. Det er vel det som er målet tenker jeg. Tvi tvi!

Er det noen jeg kjenner som liker handarbeid og vil la seg inspirere, så kan dere ta en titt hos kona til Kokkejævel. Jeg legger ved link til bloggen hennes her: ChristineEmilie

Fin fin kveld alle sammen, suss fra Bunny 😘

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#hobby #handarbeid #garn #kone #kokkejævel #blogging #inspirasjon og mer garn 😜

 

4 kommentarer
    1. Nå er min interesse for håndarbeid begrenset, for å si det sånn, men ikke desto mindre har jeg sansen for den ujålete linjen hun later til å legge seg på. I motsetning til andre jeg har tittet innom i denne kategorien, der jeg har inntrykk av at garn/materiale er av dyreste sort, viser hun hvordan en får billiggarn fra Nille til kule flerfargede varianter istedet 🙂

    2. Jeg hørte en vits her om dagen som passer bra å dele her. Dog i kategorien tørr, men læll.
      Vet du hvorfor det er så få strikkere som får korona? Jo,det er fordi de bruker så mange masker. Haha. Bloggen din ble kveldens høytlesning her hjemme av mannen. Fantastisk! Med tårevåte øyne og litt vondt i magen vil jeg takke for den fine og humoristiske velkomsten til bloggverden. Ser fram til å se dine ferdige malerier av munnbind i forskjellige varianter.

      Ha en fin kveld🌼😊

      1. Hahaha.. den var faktisk fin den. Strikking er terapeutisk også, tro det eller ei, jeg kan strikke skjerf. Du får IKKE se noen munnbindmalerier herfra, mer sannsynlig pandabjørner og pingviner 😜 klem til dere, oppi nord, skulle ønske jeg var nordpå akkurat nå, fått ei utepils og noen garnnøster 😜

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg