Måtte selge familiemedlem på grunn av strømkrisa!

Prisveksten de siste tolv månedene, fra november i fjor til november i år er på rekordhøye 5,1 prosent. Og som vi i dag leser overalt så er dette krise for veldig mange mennesker i vårt land. Vi sitter med en regjering som kommer med løsninger som er langt fra bra nok, vi har det jeg kaller for en ondsinnet og umenneskelig regjering som på ingen måte utfører den jobben vi folket har ansatt dem til å gjøre. For misforstå ikke, våre folkevalgte og regjeringen er ansatt av befolkningen for å ivareta det norske folks interesser, helse og liv, og landet vårt på best overhodet mulige måte.

Under enhver annen omstendighet hvor ansatte i så stor grad ikke gjør jobben de er satt til å utføre, så hadde disse fått fyken, blitt sparket på hue og rævva ut!

Jeg leser om småbarnsmor Karoline Bratlien som er aleneforsørger for to jenter på to og åtte år, og jobber til daglig som brukerstyrt personlig assistent en jobb som hun fra i høst ble sykemeldt fra i tre måneder. På grunn av NAVs «gi faen» holdning ble der forsinkelse i sakbehandlingen for Karoline, hvilket medførte at hennes sykepenger har uteblitt. Da strømprisene begynte skyte til himmels ble det økonomisk krise for tobarnsmoren.

Situasjonen ble slik at Karoline Bratlien måtte selge familiehunden Lone. De utgiftene en hund på 70 kilo medfører kunne risikert at hunden hadde blitt uten mat.

Så slik er det altså blitt i Norge. Folk må selge familiemedlemmer for å overleve, hvor psykt er ikke det. Jeg blir skikkelig opprørt over å lese om dette, jeg klarer ikke forestille meg å være i den situasjonen hvor jeg måtte velge å selge jentene mine for at de skal overleve. Herregud, jeg blir helt skjelven nå når jeg skriver dette, og vond klump i magen kjenner jeg også nå, den knyter seg og det strammer til i brystet. Nei fy faen så jævlig!

Det skrives at etter at Karoline gikk ut med denne saken offentlig har det kommet hjelp fra flere kanter, og det kan bli en fin jul for henne og barna. Men jeg klarer likevel ikke legge fra meg at dette da blir en jul uten hunden Lone. Dette er så hjerterått, for uansett om familien har fått hjelp til å holde varmen i huset og sådan, så har hunden Lone mistet familien sin.

Tankene mine for dithen at denne mammaen burde gått ut ned saken FØR det drastiske valget av å selge et familiemedlem. Jeg personlig ville gjort hva som helst, jeg hadde solgt rævva mi for at jentene mine skulle være hos meg, deres rettmessige familie, som jeg vet er det absolutt beste for dem. Om jeg så hadde fått gonoré, hiv og infeksjoner, så hadde jeg faktisk gjordt det. Men det hadde faktisk ikke trengt å gå så langt, for det er siste løsning. Jeg ville bedt om hjelp, jeg ville gått ut med saken før, ikke etterpå som Karoline gjorde. Når det er så ille så gjør man det, for å ivareta egen families ve og vel, så gjør man det. Det er ingen skam å be om hjelp i sådan situasjon!

Det som derimot er er en skam, nåværende regjering er stemt frem av folket, det på tross av alt vi vet og har lært om Jonas Gahr-Støre gjennom alle år. Norske velgere er en skam! Fuck Trygve Slagsvold Vedum, Jonas Gahr-Støre og deres medsammensvorne, måtte karma ta dere!

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#strømkrise #strøm #strømutgifter #politikk #strømregninger #statskraft #jonasgahrstøre #gahrstøre #støre #trygveslagsvoldvedum #skagsvoldvedum #senterpartiet #hund #familie #arbeiderpartiet #regjering #storting #vinter #medmenneskelighet #jul #norge #bunnytrash

4 kommentarer
    1. Min sympati for dette mennesket drukner liksom i det som for meg er tilsvarende å selge en unge.. Jeg kunne satt pøblen bort til familie og/eller venner jeg stolte 100% på i en periode der dette var til deres åpenbart beste, men å selge de? – Ikke faen!! Røk strøm og leilighet, så fikk det bare bli termoutstyr og telt. Pelspøblen er IKKE til salgs uansett!

      1. En må fremdeles betale forsikring, mat og uforusette utgifter om en omplasserer.. hundeeiere får ikke barnetrygd eller bidrag og veterinærkostnader i Norge er skammelig, men jeg står på det at dama gjorde ting i feil rekkefølge, samt at å selge et familiemedlem er uhørt. Likevel, det verste her er det faktum at regjeringspolitikere er så ondsinnet at folk evner ikke tenke klart lengre.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg