Ny vekt og dag 1, gi meg styrke 😜


Vet ikke hvor mange her som har fulgt bloggen min sÄpass at de kan erindre prosessen jeg foretok fra sÄnn oktober 2019 og sÄnn fram til utpÄ vÄren tidlig sommer 2020? Men det var altsÄ slik at pÄ 7-8 mÄneder gjorde jeg grep og reduserte vekten min med 28 kilo. Det var helt konge Ä komme i mÄl, fÄ perfekt BMI og en fantastisk helsegevinst, fysisk og psykisk.

I fjor sommer nÊrmest boblet jeg over av energi og begikk meg ut pÄ lange turer, besÞkte nye steder til fots, var oppom alle toppene i Drammen og omegn. Men det strenge regimet iht mat og drikke mÄtte jeg avslutte, ikke bra Ä bli undervektig heller. Det som skjer da er at en gradvis sklir ut i matgleder og kos. I tillegg er det et faktum at de som har bedrevet slanking og fasting gÄr fortere opp i vekt enn man ellers ville gjordt. SÄ derfor har jeg innimellom hatt fastedager for Ä justere vekta. Men nÄ er det en stund siden, rett og slett har jeg latt det skli ut for mye.

Det som skjedde under siste fasteperiode var at batteriet pÄ baderomsvekten takket for seg. SÄ tok det noen dager fÞr jeg fikk kjÞpt nytt. NÄr jeg da skulle sette inn nytt batteri greide jeg Ä knekke noe i vekta som jeg ikke fikk fikset. Vekta ble Þdelagt.

SÄ ble det slik at jeg mÄtte kjÞpe ny badvekt. Jeg dro pÄ Power og ElkjÞp (begge stedene suger) og jeg syntes vektene de hadde inne rett og slett var for dyre. Jeg trenger ikke masse ekstra, jeg vil bare vite antall kilo og hekto, og ferdig der. SÄ da bestilte jeg pÄ nettet. Det skulle egentlig gÄ veldig kjapt Ä fÄ den levert, men det ble forsinkelser og utsettelser i flere uker. Da den omsider kom var det uten batterier, de jeg hadde kjÞpt til forrige vekt passet ikke, sÄ da var det Ä kjÞpe nye igjen. Slik har det liksom skuret og gÄtt.


Tanken min er at fÄr jeg ikke veid meg, sÄ har jeg ikke giddet Ä faste heller. Jeg mÄ ha kontroll pÄ OM jeg gÄr ned i vekt eller ei fra uke til uke, eventuelt hvor mye og sÄ videre, slik at jeg kan justere pÄ hva jeg spiser og ikke spiser, aktivitetsnivÄ og alle disse greiene. SÄ da jeg omsider fikk batterier i den nye vekta sÄ er det plutselig ikke snakk om Ä bare justere, eller slanke seg litt, men nÄ er det snakk om flere uker med diett fremover. AltsÄ faste to dager i uken, og Þke aktivitetsnivÄet.

SÄ nÄ er jeg i gang. Ikke noe deilig tassimo baileyskaffe til morgensigaretten min pÄ balkongen i dag. Det ble svart kaffe, som i bunn og grunn ikke er godt, blÊh.. men effekten er der. Ikke spist noen form for frokost, brunsj eller lunsj. I dag har jeg vÊrt ute og gÄtt ei mil. Middag klokken 18:00 som er dagens fÞrste og eneste mÄltid. 180 gram trukket torsk med 200 gram blomkÄlblanding til. I morgen blir «vanlig» dag, sÄ skal jeg gjÞre det samme som i dag pÄ torsdag.

Wish me luck!

Riktig fin kveld alle sammen 😘


FĂžlg gjerne:

Bunny Trash pÄ MeWe: Link!!

Bunny Trash pÄ Facebook: Link!!

#52 #diett #slanking #kcal #kalorier #vekt #bmi #vektreduksjon #aktivitet #trim #mat #helsegevinst #faste #helse #mosjon #trivsel #bunnytrash

12 kommentarer
    1. Uff, der kom jeg pĂ„ at jeg ogsĂ„ egentlig skulle slanke meg. Hadde vist glemt det.. 😂😁 Men neida, joda, har egentlig gitt opp. đŸ„ș

        1. Er sĂ„ merkelig, jeg fĂ„r ikke opp kommentarvarsel lengre đŸ€”
          Jeg skulle bare tilfĂžye at jeg har tro pĂ„ den 5-2 dietten, men jeg blir rett og slett litt hangry 😬😂 Kan man spise frukt eller slikt de dagene? đŸ€” Har gĂ„tt pĂ„ det tidligere men da var jeg ung og energisk đŸ˜‚đŸ„°

          1. Det er jo kcal i frukt og grÞnt ogsÄ, men hvis en fÞrst skulle gi etter sÄ er det jo bedre med slike ting enn noe annet. Jeg hadde en periode under de 7-8 mÄnedene jeg gikk pÄ dietten at jeg slet med at jeg mÄtte ha et eller annet. Jeg kuttet opp noen agurk terninger og latet som de var snop eller noe. Men egentlig gÄr det greit etterhvert, de tre fÞrste ukene kan vÊre litt tÞffe, men deretter sÄ blir det lettere. Men 500 kcal kyllingfilet i lÞpet av en dag er ikke sÄ lite. Spiser man mat med lite kcal sÄ er ikke dette noe problem egentlig.

    2. StĂ„ pĂ„ ,dette fikser du glatt 👍 heier pĂ„ deg hele veien jeg 👏👏 du er utrolig flink og er megamissunelig pĂ„ de laaaange gĂ„turene dine 😍 StĂ„ pĂ„ 👏👏👏

      1. Takk, har ikke vĂŠrt mange turer pĂ„ meg pĂ„ lenge, men nĂ„ skal det ihvertfall bli langtur to dager i uka en stund, og minimumskravet de andre dagene 😜

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg