På tide å bråke litt / gamle bilder dukket opp!

Noen som leser dette som har psoriasis?

Jeg selv fikk plutselig et helv**** utbrudd av psoriasis for ti år siden ish. Plutselig var hele kroppen min dekket av kaker og sår. Jeg holdt på å klø meg ihjel (talemåte), altså jeg klødde meg til blods. Det var skikkelig jævlig. Både sofa og seng var bare et hav av flass og blod. Jeg klødde i søvne og det hele ble bare verre og verre. Jeg endte hos hudspesialist og fikk resept på «rævva» salver og kremer etter tur.

Etter noen år fikk jeg resept på lysbehandling og sterkeste salven som apoteket leverer ut. Det etter å ha prøvd kjerringråd, sildeolje, dratt ut i fjorden og hentet havvann og skylte hode og kropp med. Men ingenting hjalp inntil jeg fikk lysbehandling. Den behandlingen kombinert med denne såkalte sterkeste salven utgjorde at utslettene forsvant på de fleste kroppsdeler. Jeg ble vel kvitt 90 prosent på kroppen og sluttet være en vandrende blodpudding.

Jeg fikk også et liniment til hodebunnen. Det fungerer kun hvis jeg er skallet. Etter jeg mistet alt håret i vasken en gang jeg pusset tennene, og faktisk ble skallet. Så har jeg en type angst mot å barbere alt håret av hodet. Derfor ser dere gjerne at jeg er barbert på sidene, og har en slags mohawk/hanekam på midten. For hår må jeg ha. Under håret er det store psoreasiskaker, de kommer på hele hodet hvis jeg ikke barberer vekk.

Sydenturer, varme og sol, salt vann hjalp også litt. Men da plandemien ble iverksatt så fikk vi ikke reise til syden mer, det er uansett ikke gunstig. Og lysbehandlingen min hos hudlege ble stanset. Jeg får enda ikke lysbehandling, og nå kjenner jeg at det kommer kaker her og der. Det gjør noe med psyken, hvem vil vel være blodpudding?

Disse bildene her fant jeg nettopp nå. De er noen år gamle og fra solarium. Jeg begynte med solarium for å herde huden og da trappe raskere opp på sekundene på lysbehandlingen. Som dere ser hadde jeg det litt moro i solariumet.

Anyways, noen som sliter med psoriasis her? Hvordan er det der du bor? Får du lysbehandling i disse dager? Jeg tenker at jeg må begynne «bråke» litt her og der for å komme igang med behandling igjen. Det jeg gikk igjennom med kroppen min for noen år siden, og all den tiden det tok for å få bukt ned problemet har jeg absolutt ingen lyst whatsoever til å måtte gå gjennom igjen.

Ta kontakt! Takk!

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#psoriasis #hårtap #lysbehandling #sykdom #angst #utbrudd #bunnytrash

4 kommentarer
    1. Hei 😊.
      Ja, sleit med psoriasis for ein del år sidan, og får små utbrudd frå tid til annen. Ingen ting av det legane hadde å koma med hjalp, og ha hår på haudet, kunne eg berre gløyma. Så var der eitt syskjabaden (fetter) av meg som sa eg kunne prøve med Aloe vera produkter som han solgte. Nå bruker eg dei fast.
      Aloe Berry Nektar, drikk.
      Aloe liquid soap til vask av kroppen.
      Aloe Propolis crème, på utslettet.
      Aloe shampoo og conditioning rinse i håret.
      I tillegg bruker eg Argi+, som har redusert hjerteplagene betrakteleg.
      Har kun stussa litt på hårlengda dei siste 17 åra, ellers rekk det ned til under skulderblada, og utslett forsvinn somregel i løpet av 3 dagar, når eg byrgjar smøra med det same eg oppdager det.
      Som bieffekt, har eg ikkje tatt ein einaste pille mot allergi dei 17 åra eg har brukt det.
      Ta kontakt i chaten om du er interessert.

      1. Aloe veraen som du nevner her har jeg prøvd ut, fikk disse svindyre «termosene» tilsendt. Hadde det fungert, så hadde det vært verdt det. Men det ser ut til at kun lysbehandling fungerer på meg, det jeg trenger er å finne et sted som tar meg inn. Skal ta turen til klinikken i uka og «støye» litt, dette går ikke lengre.

        1. Nå er der monge useriøse på markedet innan segmentet Aloe vera. Der verte solgt ca ti gonger så mykje Aloe vera i verda, enn der dyrkes, så det seier seg sjølv at der er mykje svindel.
          Der er tri godkjenningsinstitutt for Aloe vera produkter, eitt internasjonalt, eitt arabisk og eitt jødisk. Har ikkje produktene merke frå eitt av deisse prega inn i embaleringa, er det høgst sannsynleg svindel.
          Det merke eg bruker, har alle tri godkjenningane.
          Ein annan ting som er vikteg, er at Aloe Barbadensis, står øverst på innhaldslista.
          Eg vil presisera, Aloe vera behandling er ikkje nokon quick fix metode. Det må brukast over tid. Ca ein mnd før resultata er nevneverdeg synlege.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg