Suppekritikk – livets harde skole!


Trusler mot kulturminister Abid Raja gjør at PST er i høy beredskap. Truslene kommer både i brev og på nett. – «Jeg er ikke laget av stein, sier Raja og innrømmer at han blir redd. Det har vært trusler mot meg fra enkelte islamske miljøer siden jeg ble kulturminister i januar 2020. Det har også vært trusler mot meg fra høyreekstreme miljøer. Dette er trusler som åpenbart vil resultere i fengselsstraff, men det er alltid anonyme avsendere», sier ministeren.

Dette er hva som skrives om i dagens nyheter.

Nå er jeg på ingen måte noen fan av Abid Raja, jeg har kanskje noen ganger fremstilt han som en fjott når jeg har postet på sosiale media om saker han er involvert. Det er hva jeg tenker når jeg ser han, jeg kan ikke noe for det, men det har selvsagt mye med hva han står for og representerer. Så den kaken har han melet selv. Skal jeg si noe positivt om Raja så må det være at innimellom synes jeg han har riktig så kul hårsveis, hahaha..

..men at noen skal sende han drapstrusler, at han må ha beskyttelse 24/7 og hvordan det påvirker familien hans, det synes jeg er veldig ugreit. Nå er det jo slik at det er mange politikere som lever under slike omstendigheter, så da var det jo riktig så bra at når snuppen min og jeg møtte Sylvi Listhaug sist, så kom hun spankulerende alene, så blid og fornøyd. Det var en kjempefin dag.

Med det sagt så måtte jeg le litt da jeg fikk tilsendt en screenshot av et innlegg som en medblogger har lagt ut i dag der innlegget er viet i sin helhet til å fremme seg selv som såret og vonbroten fordi noen hadde kritisert et bilde av en skål med suppe vedkommende hadde laget, beklager, men da knakk jeg ut i latter..

Her til lands lever politikere under beskyttelse for å motta drapstrusler, kvinner tvinges til å være tildekket i det offentlige og blir utsatt for vold av sine nærmeste i egne hjem, homofile blir sjikanert og trakassert på vei til og fra jobben sin og må leve med øyne i nakken, rus(mis)brukere og mennesker som sliter med psykisk helse blir stuvet vekk og lever i utenforskap, det er hva utdannelse i den harde skole handler om. Et annet fag i den harde skole er å bli rammet av sykdommer som begrenser liv, hvor en blir fratatt nesten alle muligheter som andre tar for gitt. En skal ikke latterliggjøre «den harde skole» og menneskene som sliter under sådanne studier, det er selve livet en lærer av.

Det er ikke hvordan en ser ut som betyr noe, men innholdet. Jeg driter i hvordan suppen ser ut, den var sikkert god. Det er viktigst! Vi er mange som har gått livets harde skole, faktisk en del av oss på blogg.no også. Vi skriver ofte om det, flere har faktisk viet hele sin blogg til å manifestere virkeligheten av den skolen og fjerne stigmatiseringen og tabuet rundt. Dette er flotte gode mennesker, som de aller fleste andre jeg kjenner som har utdannelse fra livets harde skole.


Jeg har grupper hvor jeg publiserer mine innlegg etterhvert som de blir produsert. Dere er mer enn velkommen til å følge disse.

Bunny Trash på MeWeLink!!

Bunny Trash på FacebookLink!!

#ytringer #livetshardeskole #hat #bunnytrash

4 kommentarer
    1. Eg er heller ikkje stor fan av Abid, men å drive å sende trugsmål er ikkje greit, og slettes ikkje når det er anonymt. Kan dei ikkje stå for sine meiningar og handlingar, får dei halda seg i ro, og halda kjeft. Det er direkte feigt å bedriva den type terror.
      Å verta krenka for kritikk av eitt suppebilete liksom 🤣, det er berre patetisk
      PS: Suppa såg god ut den 😊, om det var det bilete du fekk tilsendt.

      1. Hehe.. nei, denne suppa som jeg har delt er hvordan suppe faktisk skal se ut. Den suppa som det var snakk om så faktisk ikke veldig god ut, så personlig ville jeg nok ikke postet bildet av den. Hadde jeg lagt ut bilder av ostesmørbrødene jeg laga i fylla i natt så tenker jeg at jeg hadde bedt om kommentarer av samme art som vedkommende. Men ostesmørbrødene var gode, og det var helt sikkert suppa også 😂

    2. Nå tror jeg det skal mer til for å krenke den bloggeren enn en suppekommentar, spørsmålet er vel heller om slike kommentarer er nødvendig i det hele tatt? Konstruktiv kritikk er det ihvertfall ikke, og som min mor ville sagt: “har du ikke noe positivt å komme med så lønner det seg som regel å holde kjeft”.

      1. Vel, jeg oppfatta innlegget som et «jeg er krenka»-innlegg.. særlig når en må gjøre så mye ut av det, vel vitende om at på nett og sosiale medier så er det store miljøer med nettroll. Vedkommende har litt erfaring med å trolle selv. Leve som en preker. Og personlig så syntes jeg det var å tøye strikken når dette med den harde skole ble tema. Folk har verre ting enn dårlig suppe å bale med, og da snakker man de som har gått livets harde skole. Men det er meg, slik er mitt syn på saken, som jeg sier suppa var sikkert god den 😜

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg