Svarteboka!!


Det er nok mange som har hørt at opprinnelsen til Svarteboka er fra Bibelen. Det var slik jeg første gang hørte om Svarteboka. Første gang den ble nevnt var det en påstand om at den besto av 6. og 7. mosebok som var blitt utelatt av Bibelen fordi denne delen var for «mørk», for vanskelig å «hvitvaske». Svartebokas innhold ville også utgjøre en fare for at Kristendommen ville bli vendt ryggen. Det ville man jo ikke.

Jeg ble straks interessert da jeg hørte om denne boken, jeg var, er, og har alltid vært dypt interessert i religion og da også det okkulte. Hva jeg tror på er en annen sak, men jeg tror ikke på falske oppdiktede guder ihvertfall. Jeg tror på kjærlighet og at energi ikke dør, energi endrer form, så da er det ikke usannsynlig for meg at man havner et nytt sted etter «døden».

Uansett, jeg var innom biblioteker, og jeg hadde annonser ute for å få tak i denne boken. Svarteboka. Dette var før internett, så den var ikke lett å få tak på. Dessverre så er det slik at Svarteboka er ikke bare én bok. Det er trykket flere forskjellige. En del er bevist at de ikke stammer fra mosebøkene, men er skrevet i nyere tid i helt andre deler av verden. Det visste ikke jeg den gang. Jeg hadde bare hørt om en Svartebok som den eneste ene. Uansett, jeg ville lese den, og jeg ville ha den. Flere år gikk, og da tanken om å finne en utgave av denne boka var borte fra mitt hode, da plutselig dukket den opp.

Det var et dødsbo etter en eldre mann på over 90 år mener jeg å huske. En ekte gammel lurvete utgave som var trykket over hundre, og over tohundre år før min fødsel er jeg ganske sikker på. Nøyaktig hvor gammel vites ikke. Jeg hadde en rekke slike «spennende» bøker som jeg etterlot hjemme hos min mamma da jeg flyttet fra nordnorge. Blant annet en like gammel Bibel etter min oldemor. Jeg har lett når jeg har vært nordpå, uten hell, det er veldig irriterende. Trøster meg med at enkelte ting har en tendens til å komme tilbake, bare dukker opp.

Prøvde å finne et bilde av den, ikke Bibelen, men Svarteboka, eller en som ligner. Men det var ikke lett. Søkte også «gammel svart bok», da fikk jeg opp Koranen. Anyways, boken min var sånn 12X18 cm forestiller jeg meg. Slitt svart/mørkebrunt skinn, litt myk, bøyelig. Rundt 2 cm tykk. Den nevnte Bibelen er vel den tykkeste bibelen jeg har sett, med knøttsmå bokstaver. Den også svart, ikke skinn, men skinnlignende. Og hard.

Jeg husker Svarteboka inneholdt ritualer med blod og jeg forsøkte meg på noen greier en gang. Hva det var «husker» jeg heller ikke, bare skuffelsen over at det ikke fungerte. Det kan ha noe med at skriften og språket var veldig tungt, at jeg ikke forsto riktig, ikke gjorde riktig, eller at boka (innholdet) var humbug. Men det lignet på det «å gande» noen, «ganding» var ikke helt uvanlig i min oppvekst. Jeg kjente noen eldre som påsto å kunne den «kunsten» og som drev med litt sånn. Lærte litt der, skal ikke si mer om dét. «Å Gande» betyr på en måte å utøve «trolldom», altså å forhekse eller, kaste (v)ondt over folk. Dette ble sagt å komme opprinnelig fra samene.

Det satt i sammenheng så kan det jo tenkes at det kommer fra mosebøkene, bibelen eller oldtidens Svartebok, da det var slike ting som var dens innhold. Der med formler og lignende fra Egypt og deromkring.

Ved et par anledninger hadde noen venner og jeg noen «seanser» med Ouija-brett, og en greie med et glass og hårstrå med gullring som pendel. Det var veldig spesielt, ved et tilfelle åpnet et låst vindu seg i fart og knustes. Ingenting naturlig som skulle tilsi at det kunne skje. Ikke gjennomtrekk, ikke dårlig vær, ingen utenfor. Ja.. ved et annet tilfelle ble en venninne umiddelbart dårlig, fikk høy feber på uvanlig kort tid og fablet masse tull til hun ble like brått «seg selv» igjen. Spiritisme oppsto på 1800-tallet, men kan det også hatt forbindelse med de skjulte mosebøkene?

Disse mosebøkene som i den tid kun enkelte prester fikk kjennskap til, ble jo ifølge historien holdt unna vanlige folks kunnskap. Det het seg  at «sannheten» skjulte seg i disse. Sannhet og kunnskap som kunne ødelegge alle verdensreligioner. Noe jeg ikke fikk helt grep på av min utgave av dette. Men så ble det også sagt at den hemmelige «kunnskapen» kun eksisterte i de «fullstendige utgavene». Og hva var vel oddsen for at en slik sjelden fullstendig utgave hadde havnet i mine hender? Ja, ikke sant.. nærmest null.

Med internettsøk kan man finne at det var kun utvalgte prester som etter avsluttet teologisk embetseksamen som fikk tilgang. Da med djevelen selv som læremester fikk de innsikt i svartebokas sannhet, kunnskap og formler.

På nettet kan man også finne et sagn om opphavet til Svarteboka. Sagnet forteller at det i domkirken i Wittenberg, altså i Tyskland, der finnes en slik fullstendig Bibel, låst fast med lenker til en hvit marmorkiste i kjelleren. Da med 6. 7. og en 8. mosebok.

Fra gamle myter, dokumentarer, filmer og vitenskapsblader blir det fortalt slik at fra gammelt av, ja for Bibelen er jo gammel, for å bli kvitt Svarteboka nyttet det verken å brenne den, kaste den eller drukne den, for uansett kom den like hel tilbake til eieren, før eller siden. Den eneste måten å bli kvitt Svarteboka, eller «Den fullstendige Bibel» på var enten å selge den for mindre enn hva en hadde kjøpt den for, eller å forlate den i kirken. Derfor har en rekke svartebøker blitt funnet i bordkledningen eller under kirkebygg, slik det skjedde med den omtalte eldste svarteboken funnet i Norge, «Vinjeboka» fra begynnelsen av 1500-tallet.

Dette innlegget er basert på lite fakta. Altså det er fakta slik jeg husker det. Hva jeg har sett, hørt og opplevd. Men ikke kimse av det, jeg har psykt god hukommelse. Det jeg kan si til slutt angående fakta, det er at svartebøker har blitt funnet i gamle kirker og er fremdeles mulig å finne.

Noen som har noen innspill, kunnskaper eller opplevelser iht Svarteboka, jeg vil gjerne høre om det, legg igjen kommentar i feltet nedenfor, bare skroll bittelitt nedover her 👇🏾


Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#gande #spiritisme #ouija #mosebøker #koranen #mosebøkene #denfullstendigebibel #religion #okkultisme #bibelen #svarteboken #tora #historie #svarteboka

6 kommentarer
    1. Jeg tror ikke jeg har hørt om svarteboka, men jeg har en mor som er veldig tja, hva skal jeg kalle det, frittenkende. Hun brukte å ta meg med på seanser med ouija brett som veldig ung, ca 11-12 år, og jeg tror faktisk det er en av grunnene til at jeg er så ekstremt lettskremt nå. Jeg har lenge tenkt på å lage et brett med skinnpreging, for jeg er litt fascinert av det, men jeg kommer nok aldri til å prøve det igjen selv.

    2. Har hørt om Svarteboka ja, og jeg tror den ville være i skumleste laget for denne lesehesten her 😉
      Men jeg har tro på det spirituelle, og at det finnes mer mellom himmel og jord enn det vi ser med det blotte øye.
      Krysser fingrene for at den kommer til rette til deg igjen om ikke lenge 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg