Uvitenhet kan gi store smerter og det som verre er!


Perikarditt er en smertefull betennelse i hjerteposen som omgir og beskytter hjertet. Tilstanden er ofte enkel å behandle, men sykdommen kan gi alvorlige komplikasjoner.

Det viktigste symptomet på denne betennelsen er brystsmerter.

Perikarditt kan ofte behandles ganske enkelt, men hos noen få kan tilstanden bli mer alvorlig. Hvis det blir mye væske i hjerteposen, kan det være livstruende.

Det er ofte ikke mulig å si hva som har forårsaket perikarditt, men den vanligste årsaken synes å være en virusinfeksjon.

Perikarditt kan også være forårsaket av bakteriell infeksjon i lungene som heter tuberkulose, og av andre typer bakterier eller soppinfeksjon.

Det er noen faktorer som øker risikoen for perikarditt, som for eksempel:

– Å være mann.

– At man har hatt et hjerteinfarkt tidligere.

– At man har hatt hjertekirurgi tidligere.

– At man får dialysebehandling for nyresykdom.

– At man har en autoimmun lidelse.

– Covid19 mRNA vaksiner.

Det viktigste symptomet på perikarditt er smerter i midten av brystet. Hos mange brer smerten seg ut på begge sider og omfatter hele brystkassen. Du kan også få feber og hoste, men dette er mindre vanlig.

Perikarditt er vanligvis ikke farlig, og betennelsen er ofte enkel å behandle, men noen ganger kan hjerteposen fylles med puss. Dette kalles purulent perikarditt. Purulent perikarditt er livstruende fordi den kan hindre hjertet i å slå ordentlig.

De fleste med perikarditt som er forårsaket av et virus, og som blir bedre med NSAIDs, trenger ikke noen langsiktig oppfølging.

For perikarditt med andre årsaker kan utsiktene være mer alvorlige. For eksempel vil om lag 40 av 100 personer som har purulent perikarditt, dø av tilstanden, selv med behandling.


Myokarditt er en betennelse i hjertemuskelen forårsaket av virus, bakterier, toksiner, immunreaksjoner (covid19 mRNA vaksiner). Tilstanden kan gå over uten behandling, men det kan utvikles behandlingstrengende hjertesvikt.

Tilstanden fører til nedsatt funksjon av hjertet.

Hjertemuskelbetennelse er en av de hyppigste årsakene til plutselig død hos unge mennesker uten kjent sykdom.

Torsdag 9. september 2021 våknet en 20 år gammel gutt med veldig sterke smerter i brystet. Hvert hjertepump forsterket smertene. Han hadde også sterke smerter i tennene og alle disse smertene medførte at han kastet opp. Dette vedvarte noen timer og skjedde to dager etter dose 2 av covid19 mRNA vaksine.

Han var først hos legevakt og ble sendt videre med ambulanse til Sykehuset Østfold. Der fikk han beskjed om at han hadde fått myokarditt som bivirkning av koronavaksinen (immunreaksjon).

Immunreaksjon er en reaksjon mellom antigener og tilsvarende antistoffer eller aktiverte lymfocytter.

20-åringen forteller at han visste ikke at perikarditt og myokarditt er bivirkninger som følge av covid19 mRNA vaksiner.

Men hva vet egentlig folk flest om disse covid19 mRNA vaksinene? Hvilke sideeffekter og bivirkninger? Hva disse inneholder, og hva de gjør med kroppen på sikt og hva som skjer etter 2, 3, 4, 5, 6 og 7 doser?

Legemiddelverket hadde per 7. september 2021 fått meldinger om i overkant av 31 000 mistenkte bivirkninger etter mRNA-vaksineringer.

Totalt har det dødd 14 933 koronavaksinerte personer, ifølge det norske Folkehelseinstituttet (FHI).

«Det er viktig å huske at selv om noen dør kort tid etter at de har blitt vaksinert, behøver ikke dødsfallet å ha noe med vaksinen å gjøre. I de fleste tilfeller er det ikke påvist en sikker årsakssammenheng mellom vaksinering og dødsfall» – sitat NRK.

Gutten det skrives om i innlegget her ble skrevet ut etter 4 dager på observasjon. Han omtales i media fordi han ikke angrer på å ha latt seg injisere med mRNA. Han sier at selv om han hadde visst om disse alvorlige bivirkningene ville han likevel latt seg injisere, og han oppfordrer andre til å takke ja til vaksinene. Han omtaler seg som ‘fullvaksinert’ etter to doser, så hva har han skjønt? Vi vet jo det blir flere doser..

Hvor mange skader, lidelser og sykdommer skal en sette seg i risk for å få, for å forsøke unngå én?

Relatert: Det er viktig å forholde seg til virkeligheten!

Link: Theodor (20) fikk hjertebetennelse etter koronavaksinen (NRK)



Alt jeg skriver om i denne bloggen er ut fra engasjement og interesse. Jeg har grupper hvor jeg publiserer mine innlegg etterhvert som de blir produsert. Dere er mer enn velkommen til å følge disse.

Bunny Trash på MeWeLink!!

Bunny Trash på FacebookLink!!

#virkeligheten #perikarditt #hjerteposebetennelse #myokarditt #hjertemuskelbetennelse #immunreaksjon #covid #mrna #vaksine #norge #bunnytrash

8 kommentarer
    1. Hei igjen 😊🌺☀️🇳🇴

      Eg personlig kjenner flere som har fått moderate til svært alvorlige bivirkninger etter å ha blitt vaksinert med dose 2.
      Kan nevne en i nær familie som plutselig begynte å få «tvangstanker» og overdreven redsel for sykdom og død,det overtok hele hverdagen og mitt familiemedlem følte selv at fokuset blei flyttet såpass mye at det nesten var umulig å fungere som normalt i hverdagen lenger,har bla.vært sykemeldt i lengre tid og diagnosen er psykiske årsaker.Må nevne at mitt familiemedlem aldri har hatt psykiske problemer av noe slag tidligere.I tillegg til dette har mitt familiemedlem stadig problemer med migrene,hjertebank osv,typiske angstsymptomer.Alt dette startet ca ti dager etter dose 2 og har bare forsterket seg ettersom tiden har gått.Mitt familiemedlem føler situasjonen svært håpløs,mye på grunn av at fastlegen,og andre leger og spesialister ikke vil koble problemene mitt familiemedlem har fått med vaksinen.Mitt familiemedlem var før både oppegående,blid,utadvendt,glad og lykkelig,ved god helse og under utdanning,men er nå redusert mer og mer til en skygge av seg selv.
      En god venninne blei akutt syk bare noen dager etter å ha fått dose 2,hun blei i all hast innlagt på sykehus og fikk diagnosen hjerteposebetennelse,hun blei innlagt i midten av juli og er fortsatt ikke utskrevet,hun har hatt en rekke komplikasjoner samt bivirkninger etter behandling og medisinering og er nå,det eg vil kalle,ved svært dårlig helse.Hun var en livsglad dame på 43 år,sjef i eget firma med flere ansatte,var svært sosial,brydde seg om alt og alle.Nå har hun mer enn nok med å komme gjennom dagene.
      Eg har flere eksempler på hvor galt det har gått for noen etter vaksinering 😪
      Må nevne igjen at eg fortsatt ikke kjenner noen som kjenner noen som kjenner noen som har vært smittet av covid-19,er det bare meg som syns det er veldig rart…..

      Ha en fin lørdagskveld og god helg 😊🌺☀️🇳🇴
      Hilsen synskepeggy.

      1. Jeg har hørt om venner av venner som har fått bivirkninger. Voksne damer som plutselig har fått mensen igjen etter fler års opphold. I min egen sirkel av nære har jeg ikke hørt mye om bivirkninger, med unntak av én. Der har jeg observert disse bivirkningene selv, «press i hodet» og angstanfall, som du beskriver så kom det et par uker etter dose to. Det har heldigvis gått over, og den psykiske helsen der er tilbake til normal. Men når vi nå skriver om dette, så er det ikke usannsynlig at mange opplever angst, men ikke setter det i forbindelse med vaksineringen, og det kan være at derfor hører man ikke så mye om denslags som bivirkninger. Folk er mer opptatt av det fysiske, selv om det psykiske teller like mye og kan være like farlig, om ikke farligere.

    2. Ja,du har rett,men når man opplever liten vilje til å rapportere helt åpenbare koblinger til vaksinen og tilstander som plutselig oppstår fra helsefaglig side,så må man bare begynne å spekulere og konspirere om mulig systematisk underrapportering…man kan jo begynne å lure…
      Eg opplever i mine omgivelser et stadig økende problem med sosial angst,flere av mine bekjente har også gitt uttrykk for at de gruer seg til å måtte være sosial igjen.Og dette er folk som aldri har hatt den type problemer før,heller det motsatte,litt vel mye sosial til tider.
      Samfunnet skal bli normalt igjen og sånn som det var før sies det,eg tror ikke det er så enkelt,kanskje i neste generasjon om vi er flinke nok til å skjerme våre barn fra de verste konsekvensene denne pandemien har hatt.

      Selv så har eg tross alt vært en av de heldige,har stort sett fungert som normalt gjennom hele pandemien,har jobbet mye,har hatt svært god kontakt med min nærmeste familie og ellers hatt det ganske bra egentlig 😊 Opplever også at eg har mye bedre tid til meningsfulle ting på fritiden min enn eg hadde før 🌺

      Hilsen synskepeggy.

      1. Samtidig så kan jo angsten være en direkte konsekvens av omstendighetene vi har levd under. Legger man sammen død som følge av selvmord, narko og alkohol så har jo tallene steget enormt. I tillegg er der underrapportering da jeg selv vet om tilfelle selvmord som ble rapportert og ført i statistikk som ulykke.

        1. Du har helt rett igjen,mye og mange psykiske utfordringer folk plutselig får er nok på grunn av omstendighetene,men når man opplever liten og ingen vilje til å se en sammenheng mellom ny og plutselig diagnose så begynner man å tenke sitt og særlig når den type utfordringer aldri har forekommet før vaksineringen.Eg er også enig i at å konkludere med vaksine som årsak til plutselige psykiske utfordringer er i gråsonen og vanskelig å bekrefte,nettopp fordi at det ofte er flere enn en årsak.Men,i dette tilfellet er det ingen tvil.
          Eg er også enig i at død som følge av selvmord helt klart er underrapportert,det er for mye og for mange «ulykker» til at man ikke ser at innrapportering og tall ikke kan stemme.
          Hilsen synskepeggy.

          1. Jeg mener også at selv om her er gråsoner som gjør at en ikke håndfast kan si at angsten kommer av vaksine eller omstendigheter – så er det uansett oppimot hundre prosent sikkert at det er koronatiltakene som er årsakene til at liv ødelegges.

        2. Interesting hva du nevner om selvmord som kategoriseres som ulykker. En god venn av meg arbeidet som kirkegårdsbetjent (graver) mesteparten av sitt arbeidsliv. I spisepausen hendte det at sognepresten kom på besøk, og da ble det samtalet om forskjellige emner. En del av emnene tok også min venn med seg på mitt kontor, og som vi kunne utdype nærmere, – ikke usannsynlig da jeg hadde god Internettilkobling. En gang fortalte han meg at emnet med sognepresten var selvmord, og sognepresten hadde fortalt hva “Bunny” her forteller, nettopp at selvmordstankene er forfalsket nedover. De pårørende er langt mer åpne åpne for prestene, og gir mer bakgrunn for avdøde. Saken er igjen den at staten heller ikke her ønsker at sannhetene skal komme frem da dette kan skade befolkningen OG verdens allerede feilaktige inntrykket av “Verdens beste land å leve og bo i”. Folket lever på, og klamrer seg til en illusjon!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg