Wrapped fra Spotify

Mange av dere som har fulgt meg og bloggen har sikkert fått med dere at jeg er veldig avhengig av musikk. I dag fikk jeg noe fra Spotify som er en slags oppsummering av hvor mye jeg har hørt på Spotify gjennom det siste året, hvilke låter jeg har hørt mest på, hvilke artister og hvilke musikksjangre.

Jeg ble egentlig ikke overrasket over hvor mye jeg har hørt på Spotify, samtidig som jeg ble det. Sannheten er at jeg har alltid vært, og er enda veldig opptatt av musikk på fysiske formater, altså Vinyl og CD. Jeg bestiller enda album med favorittartister og band. Men det blir vel mindre og mindre spilt da jeg oppdager ny musikk og det i dag er så tungvindt å kjøpe plater. I dag er vel den eneste fysiske platebutikken den i hovedstaden på Oslo City utenom brukthandler som også selger mindre og mindre fysiske album og singler.

Anyways, som dere ser øverst i innlegget her har jeg siste året hørt på Spotify i hele 40 944 minutter. Det er en del, det står faktisk at jeg hører på Spotify 86 % mer enn andre brukere i Norge. Jeg dævver. Altså jeg er blant de 14 % mest aktive Spotifybrukerne her til lands. De burde sende meg julegave!

Videre står det at jeg har hørt på 854 forskjellige sjangre innen musikk. Jeg ante ikke at det finnes så mange. Hellige måne.. men det er vel blitt slik at stort sett all musikk er blitt POP uansett hva man hører på, POP sammensatt med et annet ord. Det jeg har hørt mest på er «Dancepop», hvilket jeg kan forstå da det var slik fra 2020 og inn i dette året at jeg hadde behov for lystige toner for å løfte humøret. Isolasjon fra omverdenen tok på for å si det slik.

Deretter står det «Soft Rock» som nummer to. Tja.. Med tanke på hvor støyete musikk kan være, så er vel Ozzy Osbourne, Billy Idol, Miley Cyrus og LP som Soft Rock å regne.

Nummer tre kalles «Country Dawn» hvilket må omhandle de gode gamle klassiske countryartistene, for det er de jeg hører, altså Dolly Parton, Kenny Rogers og Johnny Cash.

Så faller jeg litt av, for nummer fire og fem er henholdsvis «New Wave Pop» og «Europop». Jeg trodde «Punkrock» og «Hardrock» skulle komme her da Nina Hagen, Generation X, Rammstein, Gwen Stefani, Volbeat og Iggy Pop er blant gjengangerne mine. «Europop» må være når spillelista går av seg selv, for det nærmeste jeg kan komme på fra siste året er årets finale av Eurovision Song Contest, og den gikk ikke gjennom Spotify.

Mest spilte artister er kun kvinner denne gang, og det bruker faktisk alltid å være flest kvinner i toppen for min del. Madonna er med hvert år, og vil nok alltid ligge i toppen da hun faktisk er mitt store idol, hennes siste album «Madame X» er eksperimentelt genialt. Denne gang altså som nummer 3 av mine mest spilte artister på Spotify.

Kylie Minouge er også en favoritt gjennom livet, hun ga ut nytt album litt før dette året startet, og det heter «Disco», det er altså inspirert av 70’talls disco med et modernisert lydbilde. Så ga hun helt nylig nå ut en ny versjon av samme album, med noen ekstra låter, gjesteartister og remixer, så igjen klatrer hun på listene og havnet som nummer 2 på min.

Dua Lipa oppdaget jeg i fjor sommer eller vår da det var hint om at hun skulle spille inn en låt med Madonna. Da måtte jeg dermed sjekke ut musikken hennes og fant mye bra. Hun har gitt ut to album, det ene «Dua Lipa» i to versjoner og det andre «Future Nostalgia» i tre versjoner. Den midterste som heter «Club Future Nostalgia» inneholder låten hvor hun fikk til et samarbeide med Madonna. Så slik snek Dua Lipa seg inn på femteplass på listen min.

På fjerdeplass havnet Miley Cyrus, og hennes album som også kom rett før dette året startet «Plastic Hearts» er jo bare genialt. Veldig inspirert av gode rock-klassikere tok hun med seg både Joan Jett, Billy Idol og Stevie Nicks på albumet pluss en genial versjon av Blondies «Heart of glass». Jeg kunne sagt på forhånd at hun ville komme høyt etter dette.

På førsteplassen LP som jeg aldri hadde hørt om engang før i sommer. Helt utrolig amazing. Klarer ikke slutte høre på henne, det blir bare bedre og bedre. Har kjøpt konsertbilletter til hennes konsert i Amsterdam til våren. Har dere ikke hørt henne før så start med albumet «Lost on you» og ta det derfra.

Så var det de mest spilte låtene, og der ble alle sangene på topp fem LP sine låter. Det overrasker meg ikke i det hele tatt. Det som faktisk overrasker meg er at hverken «Lost on you» som er hennes signaturlåt, «When we’re high», «Girls Gone Wild» eller «Goodbye» ble med på noen av disse topp 5 plasseringene. Men samtlige av de fem som faktisk ble de mest spilte låtene mine på Spotify siste året er musikalsk geniale låter. Så den som ligger øverst, altså den ultimate mest spilte låten fra selveste Bunny Trash i 2021 «You Want it All» legger jeg ved linker til Spotify lengre ned her, og ‘video’ fra YouTube.


Et siste bilde bare for å oppsummere, jeg er en av Spotifys flittigste brukere i Norge, jeg spiller fra plattformen 86 % mer enn alle andre brukere her til lands. Den mest spilte sjangeren fra min side i år ble «Dancepop», den mest spilte artisten ble LP, og den mest spilte låta ble LP med «You Want it All».

Håper du finner noe her du også liker, cause I really love it!! 🤩

Link: LP «You Want it All» (Spotify)

Liker dere denne bloggen, lik og del gjerne innleggene!! Og følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#musikk #spotify #madonna #lp #kylieminogue #mileycyrus #dualipa #wrapped #bunnytrash

4 kommentarer
    1. Fekk og ein mail frå Spottyfi om dette. Såg ikkje så nøye på den, men ikkje overraskande trona Elg på toppen.
      Ellers er det ein kar frå Østfold som kallar seg Tommy Tokyo, som ligg høgt på mi liste. Han er ein spennande fyr, som beveger seg over fleire sjangerar, og har ein fantastisk stemme.
      Ang. bruktsjapper, var innom ei i helga, og fann eitt flott eks. av Doodle Bugs, Lille Laila, frå – 69. Måtte berre kjøpa den 😂.

      1. Elg? Som DWAS? Tommy Tokyo hører jeg også en del på for tiden, etter tips fra min medblogger Frodith begynte jeg høre på han. Låten «The Extra Mile» ligger inne på min happy-spilleliste 😜👍🏾

        1. Ja, Elg som i DWAS, berre at eg høyrer mest på han som soloartist.
          TT oppdaga eg for fleire år sidan, då ein kar som såg ut som han kom rett frå skauen, var med i eitt program på fjernsynet. Det var TT. Då song han Let’s pray, frå fyrste albumet.
          Det vart litt sånn sjokkarta oppleving, og dagen etter gjekk eg rett og kjøpte albumet. Fantastisk stemme på den fyren 😊.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg