5 morsomme ting som skjer i oktober!


Helt i slutten av måneden, altså den 31. oktober så er det Halloween. For noen år siden gikk jeg hardt ut i bloggen mot alt dette rundt Halloween. Hvordan handelstanden overdriver feiringen med å fylle butikkene med Halloweentull lang tid i forveien, slik de ødelegger alle høytider med å få det til å handle kun om penger og mas, og ikke det grunnleggende. Et skikkelig pengesluk!

Og enda verre dette «knask eller knep» med tigging på dørene til folk, i tide og utide, mange dager i forveien, og over en uke i etterkant, og disse greiene hvor ungdommer og voksne benytter anledningen til å finne på faenskap og grusomheter.

Husker dere i 2016 da idiotiske folk over hele landet kledde seg ut som klovner og skremte vannet av folk, var truende og tydde til vold?! Det var politiutrykninger overalt.. får håpe det aldri gjentar seg.

Link: Killer Clowns – på vei til et nabolag nært deg!

01). Så over til det morsomme. Siste lørdag i denne måneden, altså 30. oktober har vi invitert et lite knippe venner til en liten Halloween-fest. Vi elsker temafester, og den biten med å kle seg ut og ha det gøy, den delen av Halloween synes vi er moro. Alle skal kle seg ut, jeg lager mat, en Halloweengryte av noe slag. Så koser vi oss med mat, med drinker, snacks, musikk og litt festligheter efteråt. Dette gleder vi oss til!

02). Jeg gleder meg også til i morgen, da skal jeg løpe, gå og jogge i Bruløpet her i Drammen. Dette er et arrangement for å sette fokus på mental helse, i forbindelse med Verdensdagen for psykisk helse som var nå den 10. oktober.

Link: Go for it!

03). Neste uke har snuppen min høstferie. En av kveldene skal vi på kino, noe som har vært tragisk sjeldent siste to årene. Men vi skal ihvertfall se den nye grøsseren «Halloween Kills» med Jamie Lee Curtis. Vi elsker å se grøssere på kino. Denne omtales som den beste i serien siden den første Halloween-filmen kom i 1978. Denne uka byr sikkert på mer festligheter og moro. Kanskje vi til og med våger oss på en bytur en av dagene, den første på jeg vet ikke hvor lenge.

Link: Halloween Kills, overraskende blodig kvalitetsskrekk (Filmpolitiet, NRK)

04). I dag skal jeg gå til sentrum, det er alltid morsomt med øreklokker og knall musikk. Været er nydelig, blå himmel og sol. Jeg skal til frisøren og få meg fikset på toppen. Deretter kaffe på Goggen pub og se på folk. Derfra tar jeg dagen som den kommer, og i kveld skal snuppen min og jeg spise sushi. Det er noen uker siden sist. Namm!!

05). Sist men ikke minst så reiser snuppen min og jeg til Polen nå på fredag og blir til og med mandag. Der blir det å spise alle måltider ute på restauranter, dra på severdigheter, og vi må jo ta en fest/runde på byen der. Og selvsagt blir det litt shopping. Kribler litt i magen akkurat nå når jeg tenker på det, både snuppen min og jeg elsker å reise, se og oppleve nye steder.

Link: https://besokpolen.blogg.no/

Nå er det sikkert mer moro som skjer i oktober, men dette var altså de første fem jeg kunne komme på. Nå er det tid for en dusj, gjøre seg klar for dagen. Kos dere masse alle sammen 🥰


Liker dere denne bloggen, følg gjerne Bunny Trash i egne grupper på Facebook og MeWe, dette er den mest alternative og beste bloggen i landet – velkommen!

Følg Bunny Trash på MeWeLink!!

Følg Bunny Trash på FacebookLink!!

#halloween #oktober #fest #moro #venner #verdensdagenforpsykiskhelse #bruløpet #drammen #kino #høstferie #halloweenkills #film #uteliv #mentalhelse #frisør #goggen #restaurant #sushi #unionscene #shopping #reise #storbyweekend #gdansk #polen #drammen #drammen2021 #bunnytrash

11 kommentarer
    1. Så mye moro og koselig du skal da. Vi hadde en skikkelig halloween fest for noen år siden, vi gikk all in med røykmaskiner, gravsti inn til huset og skjelett rundt omkring pluss en HAUG av andre ting. Halloween inspirerte kaker og middag. Lagt opp til en skikkelig aften, men innen klokka 22.15 hadde alle dratt til byen, DET var nedtur det. Planen vår (noe som sto i invitasjonen) var hjemmefest.

      Vel, Rune, jeg og ei venninne koste oss videre vi 🤔😊

      Har egentlig ikke feiret halloween siden

      1. Nei så kult, bortsett fra de som stakk. Jeg skjønner ikke greia med det der, man er et helt gjeng, da er det jo mye kulere med hjemmefest enn at alle splittes på byen, for det er jo det som skjer. Forskjell på å bli invitert til vorspiel og til fest 🤪

    2. Ja her var det mye å glede seg til 😀 Jeg blir jo rent misunnelig 😀 Men det er ikke negativt.
      Halloween, ja det har jeg hatt et nokså anstrengt forhold til lenge. Skjønner ikke helt greia med at vi absolutt MÅ adoptere alle amerikanske skikker til Norge? Men vi har jo likevel “feiret” Halloween her hjemme når barna var små. Det jeg ikke liker med den norske Halloween, er at alt skal være så grusomt. Synes det er finere sånn som amerikanerne gjør, at de varierer litt, noen kler seg skummelt, noen morsomt, noen som kjendiser, og andre er bare kreative i forskjellige utgaver.
      Så kjekt at du skal ut på reise også. Det var der den misunnelige biten lå for min del. Samtidig har jeg ikke energi til å reise akkurat nå, så jeg får glede meg til reiseoppdatering fra deg ♥
      Kos deg ellers med alle disse kjekke tingene, og god tur til Polen ♥

      1. Jeg liker at folk kler seg ut skummelt, hehe.. men når det er halloweenfest så er det egentlig samme for meg bare mannskoret seg ut og har det moro, det er tiggingen og «knepene» jeg ikke liker, for det er faktisk ikke moro.. og takk, vi gleder oss veldig til denne lille reisen, er oss vel unnet 😜

    3. Koselig å lese om alt det moro dere skal gjøre ❤ tror den turen til Polen blir kjempefin…
      Men vær forsiktig ❤ og du må skrive reisebrev altså 🤗
      Ha en strålende fin dag 👏

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg